Toon posts:

Foto's van macbook met kapotte harde schijf halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een macbook die niet meer aan ging. Ik ben via cmd + R is het recoveryprogramma gekomen.
Tijdens schijf EHBO gaf de macbook aan dat er een fout in de harde schijf zit en dat de schijf geformatteerd moet worden om te herstellen.

Echter staan er nog een aantal belangrijke foto's op de macbook. Is er een mogelijkheid om deze via het recoveryprogramma over te zetten op een externe schijf? Zodat ik daarna de schijf kan formatteren en de foto's weer terug kan zetten?

Ik hoor het graag,
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Sowieso direct stoppen met het gebruik van de schijf en deze klonen, zodat je van de kopie kan proberen je foto's te redden. Er zijn diverse gratis en betaalde tools op de markt, de meeste partijen bieden een probeer versie aan waarin je kan zien wat er te redden valt waarop je mag betalen voor het redden ;)

Daarnaast bestaan er ook professionele partijen die heel ver kunnen gaan, maar daar lopen de kosten vaak hoog bij op.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe je dat klonen dan? Een programma installeren op andere laptop ofzo? En dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Volgens mij staan er helemaal geen belangrijke foto's op de MacBook. Anders had je wel een backup.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

job

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:11:
En hoe doe je dat klonen dan? Een programma installeren op andere laptop ofzo? En dan?
Je moet inderdaad de HD aan een andere pc hangen. En voor de kloon moet je voldoende opslagruimte hebben (minimaal even veel als de grootte van de schijf in je mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:16
Wim-Bart schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:21:
Volgens mij staan er helemaal geen belangrijke foto's op de MacBook. Anders had je wel een backup.
En anders staan ze wel in iCloud. Alles wat ik op mijn macbook pro gooi, wordt direct richting iCloud of Onedrive (1TB) gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HDD er uit halen, in een USB behuizing doen, aansluiten op een andere Mac en kijken wat lukt. Mogelijk met een recoveryprogramma zoals DiskDrill of vergelijkbaar.

En voor de volgende keer: op een Mac heb je Time Machine tot je beschikking. Het zit er niet voor niets standaard op...
Pagina: 1