Kan ik met Domotica 'n 2e paar speakers aan & uit schakelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-09 11:30
Ik heb Sony STR-DN1040 receiver. Hier heb ik twee HIFI speakers in de woonkamer op aangesloten (Speakers A) en op de andere output heb ik twee speakers in de keuken aangesloten ( Speakers B ).

Het is een geweldig apparaat, maar wat niet handig is, is dat je niet middels IR or WIFI kunt schakelen tussen Speakers A, Speakers B of Speakers A+B. Je moet hiervoor fysiek een knopje op de receiver indrukken.

Alle audio en video hier in huis stuur ik middels Domotica aan, met Homey als de controller. Werkt allemaal perfect. Alleen als ik geluid in de woonkamer danwel de keuken wil aan of uitzetten moet ik dus naar de receiver toelopen om de Speaker knop in te drukken (ipv dat de juiste speaker automatisch wordt aangezet).

Is er een manier om een schakelaar in de speaker kabels naar de Keuken in te bouwen die via RF / IR / WIFI aan of uit te zetten is zodat het speakersignaal onderbroken wordt (aan danwel uit gezet kan worden)? Zelfs een simpele KAKU oplossing zou prima zijn, maar kan het?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
https://nl.aliexpress.com...b2Uo_j-pjDGxoCyggQAvD_BwE

Zoiets bedoel je? Heb het zelf niet geprobeerd maar op google zoeken op 'smart home on off switch' levert wel het eea op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Met een paar relais is zoiets makkelijk te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
Is dat ding van Aliexpress niet gewoon om de stroom te onderbreken? 230V in en 230V uit? Zal niet werken met een Speakersignaal zoner voeding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 18:46
Lijkt me geen goed idee nee.

Kan je homey geen ir commando's versturen.....en zo je speakers schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• behgez
Ja dat kan, maar behalve dat de receiver geen IR command kent voor het schakelen van de speakers (erg suf...).
Pagina: 1