Nieuw all-round monitor aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Caroga
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zoek een?
Nieuw all-round monitor(en) voor gaming (dus het liefst een lage ms responsetijd), foto en video editing en programmeren.
Ik heb geen verstand van gsync, freesync etc, maar weet dat het kwalitatief beter is. Ik heb een nvidia gtx1080 dus volgens mij hoort daar dan de gsync bij, dus laten we dat ook als wens aanhouden.

Wat is je budget?
Voor 1 beeldscherm ongeveer 300 euro, echter sta ik open voor een hoger budget indien overtuigd met betere suggesties.
Max. 500 euro per scherm.

Ik wil uiteindelijk ook kiezen voor 2 beeldschermen, maar zou ook graag jullie mening willen horen over 1 grote curved beeldscherm.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
gallery: Caroga
Het enige wat hier aangepast is: ik heb inmiddels 2x de intel 600p ssd erin draaien.

Extra
Ik wil graag 4K filmpjes van mijn GoPro hero 6 kunnen afspelen, dit gaat momenteel niet met mijn huidige setup + 10 jaar oude monitor (if not older).
Ik lees dat de reden dat de opgenomen filmpjes niet goed afspelen ook kan liggen aan mijn huidige liggen.
Ik weet niet of dit waar is en ook de kern van het probleem is, maar gezien dat ik nogal een sterke setup heb liggen vind ik het niet geheel onaannemelijk.

TL;DR: Ik zoek een beeldscherm voor gaming, foto en video editing, programmeren wat 4K filmpjes kan afspelen en goed past bij de kwaliteiten van mijn huidige computer setup.

No, it's not Lupus

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Een 4k monitor met G-Sync is wel een beetje duurder dan je budget.

categorie: Monitoren

• Caroga
ETHART schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:47:
Een 4k monitor met G-Sync is wel een beetje duurder dan je budget.

categorie: Monitoren
Toont dat ik dus echt advies nodig heb. De laatste keer dat ik een monitor heb gekocht is echt 10 jaar geleden, of zelfs meer.

Van je gestuurde overzicht, zit daar ook je advies in of was het gewoon puur om mij een beeld te geven over het budget?

No, it's not Lupus

• ETHART
Dat was om even beeld te geven dat een goede monitor waar je lang plezier van zal hebben best duur is.

Ik ben zeer tevreden met deze,
pricewatch: LG 27UD68-P Zwart

Maar de ud58 is ook goed allround en die is goed te betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door ETHART op 04-02-2018 18:00 ]

• Caroga
Ziet er inderdaad goed uit.
Ik vraag me af of je het verschil in helderheid zou merken als je deze schermen vergelijk?
300cd/m² vs 250cd/m²
https://tweakers.net/pricewatch/compare/496779;584495/

===== edit

Ik zie nu trouwens dat het freesync monitoren zijn, en ik heb een Nvidia GTX1080. So, no go ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Caroga op 06-02-2018 12:19 ]

No, it's not Lupus

• ETHART
Caroga schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:17:
Ziet er inderdaad goed uit.
Ik vraag me af of je het verschil in helderheid zou merken als je deze schermen vergelijk?
300cd/m² vs 250cd/m²
https://tweakers.net/pricewatch/compare/496779;584495/

===== edit

Ik zie nu trouwens dat het freesync monitoren zijn, en ik heb een Nvidia GTX1080. So, no go ;(
Ik heb een 1080ti. Dat freesync op de monitor zit en niet ingeschakeld is merk ik niets van :)

[ Voor 8% gewijzigd door ETHART op 06-02-2018 13:45 ]

• Caroga
ETHART schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb een 1080ti. Dat freesync op de monitor zit en niet ingeschakeld is merk ik niets van :)
Maar.. van wat ik begrijp is Freesync voor AMD kaarten en Gsync voor Nvidia kaarten?

No, it's not Lupus

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zet de helderheid van mijn schermen afhankelijk van wat ik doe en de omgevingsomstandigheden doorgaans tussen de 80 en 120cd/m², dus voor mij zou het niet veel uitmaken. Anders is het verschil van 50cd/m² op zich wel zichtbaar.

• ETHART
Caroga schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:46:
[...]

Maar.. van wat ik begrijp is Freesync voor AMD kaarten en Gsync voor Nvidia kaarten?
Je kan de freesync niet gebruiken met een Nvidia kaart, maar dat is alles, er zijn ook niet echt AMD kaarten voor 4k freesync naar mijn mening.

• Caroga
Oke, maar is dan een monitor met gelijkwaardige stats echter zonder freesync dan prijstechnisch niet een betere keuze?

Hoe denk jij over curved monitoren btw?

No, it's not Lupus

• ETHART
Caroga schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:50:
Oke, maar is dan een monitor met gelijkwaardige stats echter zonder freesync dan prijstechnisch niet een betere keuze?

Om freesync te implementeren hoeft de fabrikant geen licentiegeld af te dragen en voor g-sync wel dus qua prijs zal het niet uitmaken de ud58 is al erg goedkoop.

Curved vind ik een beetje een gimmick voor tv's maar met een monitor heb ik er geen ervaring mee.

• TJJzwetsloot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 22:12
Caroga schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:50:

Ik ben zelf zeer te spreken over de pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart. Deze monitor zit net iets boven je budget als je jouw wens voor 2 monitoren zou omzetten naar 1 ultrawide. De curve voelt erg natuurlijk en komt een stuk beter tot zijn recht bij een monitor dan bij een televisie.

Het is alleen geen 4k monitor, maar je hebt daarentegen wel 100Hz refresh rate wat erg lekker is tijdens het gamen. Je gtx1080 is ook krachtig genoeg om de meeste games op 100Hz te draaien. Op 4k kan het misschien nog wel lastig zijn om de 60 fps te halen bij hoge grafische instellingen.

Er zijn in de tussentijd nog wat meer van dit soort monitors uitgekomen, dat zou je moeten checken op de pricewatch.

Zelf ben ik aan het wachten op de https://tweakers.net/pric...g-swift-pg35vq-zwart.html. Wanneer deze uitkomt ga ik hoogstwaarschijnlijk mijn PG348 wegdoen via de V&A :P.

Edit: G-sync is naar mijn mening echt wel de moeite waard. Gamen zonder screen tearing was echt een openbaring voor mij.

Tom

[ Voor 4% gewijzigd door TJJzwetsloot op 06-02-2018 16:15 ]

Pagina: 1