Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn printer geeft sinds een paar dagen bij het opstarten de melding "Firmware corrupt ready 2 download", waarna deze uiteraard niet doorstart.

Het gaat om een HP Laserjet 100 M175nw.

Afgaande van de melding leek mij het inladen van een nieuwe firmware de oplossing. Deze heb ik gedownload vanaf de support site van HP.

De printer aangesloten op de PC (win10) via USB, daar wordt deze herkend als zijnde de desbetreffende printer. De firmware updater gedraaid en de desbetreffende printer geselecteerd.
Deze start met updaten, zoals ook op het display te zien is met status updates:
"Downloading", wordt voltooid, gevolgd door "Erasing", waar de printer op blijft hangen.

Geprobeerd, andere usb kabel, andere PC gebruiken.

Wie o wie heeft de oplossing voor mij? _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
De oplossingen die in de links worden aangedragen is dus exact wat ik (meerdere malen) heb doorlopen.
Uiteraard heb ik deze ook niet zelf bedacht maar gegoogled. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Teleluvr maar dat had je er niet bij verteld...
Helaas is mijn kristallen bol kaduuk. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Kun je de printer niet restoren op het schermpje van de printer zelf?

Ik heb deze printer zelf ook, kan eens voor je kijken of ik nog een recovery cd of iets heb liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
nino_070 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:57:
Kun je de printer niet restoren op het schermpje van de printer zelf?

Ik heb deze printer zelf ook, kan eens voor je kijken of ik nog een recovery cd of iets heb liggen?
Het scherm zelf is het moment van de melding danwel het flashen volledig geblokkeerd. Het oude menu bestaat helaas in niet meer.

Als je zou kunnen kijken of je nog een recovery cd en/of oude firmware hebt liggen, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Teleluvr schreef op maandag 5 februari 2018 @ 05:41:
[...]

Het scherm zelf is het moment van de melding danwel het flashen volledig geblokkeerd. Het oude menu bestaat helaas in niet meer.

Als je zou kunnen kijken of je nog een recovery cd en/of oude firmware hebt liggen, heel graag.
Ik heb even gekeken, ik heb een oude installatie dvd liggen. Denk niet dat je er wat aan hebt. Autorun.exe wordt geblokkeerd op mijn W10 en ik zie in de mapjes zo snel niet iets wat op een recovery programma wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
nino_070 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:24:
[...]

Ik heb even gekeken, ik heb een oude installatie dvd liggen. Denk niet dat je er wat aan hebt. Autorun.exe wordt geblokkeerd op mijn W10 en ik zie in de mapjes zo snel niet iets wat op een recovery programma wijst.
Ik heb ondertussen ook zelf gevonden (wie een iso bewaard, die heeft wat...), maar staat inderdaad helaas niets op wat wijst op recovery of een oude firmware. Balen. Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Vandaag, dik 24u na laatste poging zonder succes, de printer nog een keer aangezet voor poging n+1.
Wonder boven wonder, start door en werkt...
De oplossing er dus, maar wat deze is geweest, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Schiet mij maar lek, een paar dagen geprint en gescanned (printer heeft tussendoor zowel aan als uit gestaan), maar staat nu weer op status firmware corrupt...
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Teleluvr schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:26:
Schiet mij maar lek, een paar dagen geprint en gescanned (printer heeft tussendoor zowel aan als uit gestaan), maar staat nu weer op status firmware corrupt...
Iemand ideeën?
Hopen op nog een keer zo'n opleving en dan meteen de firmware proberen te herstellen?

• Teleluvr
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:09:
[...]

Hopen op nog een keer zo'n opleving en dan meteen de firmware proberen te herstellen?
Dit zojuist geprobeerd. Huidige firmware was voor flashen al de meest recente (20140618). Nu kijken hoe de printer zich houd de komende dagen. To be continued...
Pagina: 1