Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-07-2023
beste Tweakers ff een vraag

is de topic titel wel compatibel met een MSI RX 580 Gaming X 8Gb ?

system Spec. Zijn: Ryzen 5 1600x CPU
Corsair 3000 LPX (2x 8Gb)
MSI X370 Gaming pro Carbon
MSI RX580 Gaming X 8Gb

dit alles draait op een voeding van Coolermaster (1000W)
(geheugen wordt nog veranderd voor een meer compatibel merk G.Skill of een Hyper X)

nu zit ik dus met een raar probleem mijn videokaart begint raar te doen als de driver met een clean installatie update van 17.1.1 (crimson) naar Adrenaline (18.1.2) het moment dat ik dat doe en ik start opnieuw op krijgt mijn monitor het (No Signal) en gaat in standby en gaat daarna weer aan daarna weer uit en weer aan en weer uit etc etc

dit gaat tot minimaal 2min en 23sec duren daarna is het over tot ik een spel opstart dan begint het weer
alleen veel langer volgens MSI en AMD (support) ligt het aan de videokaart maar volgens alternate lig het aan de software
zou het dan toch aan het Corsair geheugen liggen omdat die niet helemaal compatibel is ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal alles eens weg met driver sweeper en installeer adrenaline nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:44:
Alleen is die dus vervangen door DDU. Link.

En TS, je topic titel is inderdaad compatible met je RX580. En je moederbord ook. Als je geheugen problemen gaf had je andere problemen, zoals de PC die uberhaupt niet aan gaat. Of overklokken wat lastig gaat.
Waarom trouwens zo'n voeding? 't had ook gedraaid op een 400W..

[ Voor 28% gewijzigd door Nat-Water op 04-02-2018 18:02 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Nat-Water schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:46:
[...]

En TS, je topic titel is inderdaad compatible met je RX580. En je moederbord ook. Als je geheugen problemen gaf had je andere problemen, zoals de PC die uberhaupt niet aan gaat. Of overklokken wat lastig gaat.
Hmm, niet helemaal met je eens. Zodra ik mijn ram bijvoorbeeld te ver overclock krijg ik last van tdr's en videokaart drivers die crashen. Dus ik zou het geheugen niet direct uitsluiten.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
aller eerst bedankt voor alle info :)
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:44:
heb ik al gedaan met DDU werkte niet zelfs een clean windows installatie niet eens
Nat-Water schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:46:
[...]

Dit was nog een die ik over had :)
ECP0WERS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:09:
[...]

Hmm, niet helemaal met je eens. Zodra ik mijn ram bijvoorbeeld te ver overclock krijg ik last van tdr's en videokaart drivers die crashen. Dus ik zou het geheugen niet direct uitsluiten.
het rare is dus ik klok het geheugen niet eens over zelf de CPU niet eens

heb verder echt alles al getest van kabels tot monitors en zelfs contact opgenomen met AMD we konden er niet uit komen samen kon er met MSI zelfs niet eens uitkomen dus enigste optie is dan de videokaart RMA sturen en kijken of het daar aan ligt.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar waarom wil je DDU op een clean Windows installatie draaien? Als je installatie voltooid is kun je toch gewoon adrenaline pakken?

Werkt crimson 17.11 wel gewoon? Want wat je nu zegt is dat als je een (nieuwe) driver installeerd de PC raar doet....lijkt me dan de driver die dwars ligt.....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Latumalea schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:51:
het rare is dus ik klok het geheugen niet eens over zelf de CPU niet eens
Dat was niet het punt. Het punt was dat RAM/IMC gerelateerde problemen zich vaak wat raar uiten en wel degelijk de oorzaak hier van kunnen zijn.

Het setje geheugen wat je gebruikt is, waarschijnlijk, gebaseerd op Hynix chips. Deze willen nog wel eens voor wat problemen zorgen. Van niet willen booten tot niet op de opgegeven snelheid draaien op een Ryzen systeem.

Hoe heb je je geheugen draaien? En wat gebeurd er als je je BIOS defaults laad en daarmee in Windows boot en de driver probeert te installeren?

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
ECP0WERS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:59:
[...]

Dat was niet het punt. Het punt was dat RAM/IMC gerelateerde problemen zich vaak wat raar uiten en wel degelijk de oorzaak hier van kunnen zijn.

Het setje geheugen wat je gebruikt is, waarschijnlijk, gebaseerd op Hynix chips. Deze willen nog wel eens voor wat problemen zorgen. Van niet willen booten tot niet op de opgegeven snelheid draaien op een Ryzen systeem.

Hoe heb je je geheugen draaien? En wat gebeurd er als je je BIOS defaults laad en daarmee in Windows boot en de driver probeert te installeren?
Ok dat wist ik niet mijn excuses _/-\o_

Heb gedaan wat je zei niet alleen in die volgorde heb eerst windows safe mode gedaan - DDU er over - dan in de bios default geladen - dan windows boot zonder internet (kabel los) - anti virus uit geschakeld - driver (18.1.2) ge-installeert

resultaat is het heeft mij wel een stap verder geholpen het doet het niet meer tijden het spelen of opstarten van een game maar nu alleen tijdens het opstarten van de pc na het bios schermpje waar je del / f12 drukt om in de bios te komen

denkt dat het toch aan de videokaart ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
sapphire schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:31:
Maar waarom wil je DDU op een clean Windows installatie draaien? Als je installatie voltooid is kun je toch gewoon adrenaline pakken?

Werkt crimson 17.11 wel gewoon? Want wat je nu zegt is dat als je een (nieuwe) driver installeerd de PC raar doet....lijkt me dan de driver die dwars ligt.....
excuus voor deze late bericht had je post niet gezien

De man van AMD zei dat ik het moest draaien in Safe modus zo gezegd zo gedaan

de driver die wel werkt is zonder problemen is 17.10.1 maar doe ik een update naar 18.2.1 gaat de pc vreemd doen zo kreeg ik eerst het "no signal" probleem tijden het opstarten en daarna als er 2min voorbij zijn niks aan de hand start ik een game duurde het veel langer

nu ik de manier van ECP0WERS heb gedaan gebeurt het alleen tijdens het opstarten van de pc tot nu toe tot max 3 keer dan blijft beeld gewoon aan kan dan ook gaan gamen zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
ECP0WERS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:59:
[...]

Dit ja.
Weliswaar ander bord (MSI PCmate) maar daar was geheugen er ook schuldig aan dat er soms wel tot 4x toe opnieuw werd opgestart. Terwijl EZbug led op moederbord ging branden bij de GPU led was dat niet het probleem.
Op moment dat ik 2933MHz (OC) geklokte geheugen terugbracht naar 2666MHz waren opstart problemen voorbij.
Meest vreemde was wel dat opstart probleem willekeurig was. Vaak genoeg startte pc in 1x op en soms was het wat ellendig.

Hoop dat MSI & AMD eens naar goede oplossing gaan kijken op driver gebied. Want dat MSI adverteert met 3000 of 3200 of meer geheugen en het geheugen standaard 2133 draait en alles boven 2666 OC is vind ik eigenlijk ook niet heel jofel, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Latumalea schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:35:
[...]

excuus voor deze late bericht had je post niet gezien

De man van AMD zei dat ik het moest draaien in Safe modus zo gezegd zo gedaan

de driver die wel werkt is zonder problemen is 17.10.1 maar doe ik een update naar 18.2.1 gaat de pc vreemd doen zo kreeg ik eerst het "no signal" probleem tijden het opstarten en daarna als er 2min voorbij zijn niks aan de hand start ik een game duurde het veel langer

nu ik de manier van ECP0WERS heb gedaan gebeurt het alleen tijdens het opstarten van de pc tot nu toe tot max 3 keer dan blijft beeld gewoon aan kan dan ook gaan gamen zonder problemen
Persoonlijk denk ik dat het voor ons allen ook wat duidelijker is als je eens wat screenshots maakt van je logboek als je pc net aanstaat.

Zelf heb ik met zowel mijn Sapphire R9 Fury Nitro en met mijn MSI 1080Ti Gaming X driver crashes gehad doordat het geheugen danwel de geheugencontroller instabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
ECP0WERS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het voor ons allen ook wat duidelijker is als je eens wat screenshots maakt van je logboek als je pc net aanstaat.

Zelf heb ik met zowel mijn Sapphire R9 Fury Nitro en met mijn MSI 1080Ti Gaming X driver crashes gehad doordat het geheugen danwel de geheugencontroller instabiel was.
jah is goed dan zal ik het morgen hier neer zetten gezien het systeem al een tijdje aan staat :) maar als je me zou willen vertellen hoe _/-\o_ komt het goed want het enige wat ik weet is de dxdiag en msinfo hoe ik dat moet krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Latumalea schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:35:
[...]

jah is goed dan zal ik het morgen hier neer zetten gezien het systeem al een tijdje aan staat :) maar als je me zou willen vertellen hoe _/-\o_ komt het goed want het enige wat ik weet is de dxdiag en msinfo hoe ik dat moet krijgen O-)
Als je windows 10 draait:

Rechtermuisknop op start > logboeken

dan kies je "Beheergebeurtenissen" (staat vol met waarschuwingen en fouten :) )

En daar maak je een screenshot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
ECP0WERS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 06:01:
[...]

Als je windows 10 draait:

Rechtermuisknop op start > logboeken

dan kies je "Beheergebeurtenissen" (staat vol met waarschuwingen en fouten :) )

En daar maak je een screenshot van.
oh ok weer wat geleerd bedankt O-)

nu hopen dat het de goede is :P

Afbeeldingslocatie: https://www.image-share.com/upload/3685/131m.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Latumalea op 06-02-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
Latumalea schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:54:
[...]

oh ok weer wat geleerd bedankt O-)

nu hopen dat het de goede is :P

[afbeelding]
Bijna :p Aangepaste weergave>beheergebeurtenissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latumalea
ECP0WERS schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Bijna :p Aangepaste weergave>beheergebeurtenissen
deze ? :D

Afbeeldingslocatie: https://www.image-share.com/upload/3685/146m.jpg

alvast bedankt voor alle hulp _/-\o_

Acties: