Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Defecte pixel? Canon 1200D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• over-de-heuvel
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21-10 13:51
Ik heb een Canon 1200D welke ik al een ruime tijd heb. Sinds een maand gelden heb ik in elke foto welke ik maak een wit puntje zitten. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb het met verschillende lenzen geprobeerd, zelfde resultaat. Ik heb met perslucht voor camera's geprobeerd de binnenkant van mijn camera schoon te blazen, ook dit had geen effect.

Beste antwoord (via over-de-heuvel op 04-02-2018 16:05)

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:46
http://www.bluehoursite.c...-pixels-canon-dslr-camera
Als je in raw schiet, kun je dit bij het bewerken van de foto zelf doen met een clone-tool of soortgelijk.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

Alle reacties

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Lijkt inderdaad een luie/defecte pixel. Dit kan nooit stof zijn (wordt immers alleen maar donkerder dan je foto, kan nooit lichter worden).

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:46
http://www.bluehoursite.c...-pixels-canon-dslr-camera
Als je in raw schiet, kun je dit bij het bewerken van de foto zelf doen met een clone-tool of soortgelijk.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• over-de-heuvel
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21-10 13:51
Bedankt, jouw tip heeft geholpen!

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True