In ons huis ben ik bezig om de schakelaar en stopcontacten te vervangen. Deze krijgen nu allemaal dezelfde kleur en uit dezelfde serie.
Met 1 lamp heb ik problemen en kom er niet uit.
Er zijn 2 schakelaar die 1 lamp bedienen op de eerste etage.
In de onderste schakelaar zitten 3 draden. Een bruine en twee zwarte. Als dit aangesloten is zoals het schema kan ik de lamp aan en uit zetten, zoals het hoort.
In de tweerse schakelaar op de eerste etage zitten 3 zwarte draden en hiermee gaat de lamp niet aan of uit.
Ik weet niet welke draad van de 3 naar de lamp gaan bijvoorbeeld. Er is niets getagged.
Ik heb al veel geswitched met die 3 draden, maar de lamp bedienen lukt niet.
Kan iemand vertellen hoe het wel moet?
Met 1 lamp heb ik problemen en kom er niet uit.
Er zijn 2 schakelaar die 1 lamp bedienen op de eerste etage.
In de onderste schakelaar zitten 3 draden. Een bruine en twee zwarte. Als dit aangesloten is zoals het schema kan ik de lamp aan en uit zetten, zoals het hoort.
In de tweerse schakelaar op de eerste etage zitten 3 zwarte draden en hiermee gaat de lamp niet aan of uit.
Ik weet niet welke draad van de 3 naar de lamp gaan bijvoorbeeld. Er is niets getagged.
Ik heb al veel geswitched met die 3 draden, maar de lamp bedienen lukt niet.
Kan iemand vertellen hoe het wel moet?

zal de lamp op de rode connector moeten en de kabels van beneden op de zwarte (en beneden zal bruin op de rode connector moeten en de kabels naar boven op de zwarte).