Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB van de muis kapot, welke alternatieven zijn er?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is het mogelijke om deze te repareren? Tijdens klunzigheid viel ik over de muis kabel, waarbij de USB zelf verbogen ging, aldus mijn muis niet meer aan ging. Is 't mogelijk om de kabel + de USB kop van een andere muis af te knippen en deze draden te solderen aan mijn "defecte" muis ? De muis die ik gebruik is een "Logitech daedalus apex g303"

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Proberen te her-solderen aan oude usb plug, maar geen reactie op de muis.
De kleuren van de kabeltjes zijn rood,wit,zwart & groen. Als er enige vragen zijn voor informatie, wil ik deze geven.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2018 13:53 . Reden: Meer overzichtelijk ]

Alle reacties

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 12:44
Zou gewoon moeten kunnen, mits je de oude kabel ook afknipt en alle defecten mee weg gooit. De "nieuwe" kabel mag ook niet defect zijn. Allemaal logisch, maar je wil niet weten hoe vaak dit over het hoofd gezien worden. Draden op kleur bij elkaar houden, deugdelijk aan elkaar vastmaken en dán pas solderen. Soldeertin is geen montagekit en is alleen ter ondersteuning van de verbinding. Je kunt er niks mee vastplakken, tenminste als je wil dat het over 1-2-3 maanden nog steeds werkt.

Hier een ideetje hoe je draden correct aan elkaar soldeert: YouTube: How To Splice Wires to NASA Standards
Vind je die methode wat overdone, dan is hier de light uitvoering: YouTube: How to Mesh Splice

[ Voor 25% gewijzigd door Ramon 73 op 04-02-2018 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ramon 73 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:58:
Zou gewoon moeten kunnen, mits je de oude kabel ook afknipt en alle defecten mee weg gooit. De "nieuwe" kabel mag ook niet defect zijn. Allemaal logisch, maar je wil niet weten hoe vaak dit over het hoofd gezien worden. Draden op kleur bij elkaar houden, deugdelijk aan elkaar vastmaken en dán pas solderen. Soldeertin is geen montagekit en is alleen ter ondersteuning van de verbinding. Je kunt er niks mee vastplakken, tenminste als je wil dat het over 1-2-3 maanden nog steeds werkt.

Hier een ideetje hoe je draden correct aan elkaar soldeert: YouTube: How To Splice Wires to NASA Standards
Vind je die methode wat overdone, dan is hier de light uitvoering: YouTube: How to Mesh Splice
Het type van de draden maakt niks uit? 't draad zelf is zilverachtig. Waarmee plak ik het dan vast? Nadat de draden aan elkaar zijn gesoldeerd. Zoals tape enzv.
https://gyazo.com/98b33a84475a0497caae8ffaee8abcce

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 12:44
Type draden? Geen idee wat je bedoeld.
Maar als het gaat over de kleur dan maakt dat in principe niks uit. In principe, want er wordt nog wel eens aluminium draad gebruikt in low-cost toepassingen en dat is niet te solderen.
Vastplakken in mijn uitleg was bedoeld om tegen te gaan wat velen denken, smeer er maar wat soldeertin overheen en komt vanzelf goed. Na het solderen wat isolatietape er omheen of krimpkous.

Of van die hulsjes nemen (witte) gaat perfect en hoef je verder niks aan te doen: https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou een willekeurige soepele USB-kabel pakken van ongeveer dezelfde dikte, de juiste kant afknippen en strippen en solderen IN de muis zelf. Even kijken hoe je muis open kan, daarna kun je meestal de boel gewoon solderen, wel zo netjes.