Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
Mijn telefoon(S4 Mini) is van de ene op de andere dag gesneuveld. Na het toestel te hebben uitgeschakeld en een paar dagen weer ingeschakeld, bleef hij hangen tijdens het booten en bij het opladen bleef hij hangen bij het scherm met een 'even wachten'-logo in het batterijtje. Hij is toen vanzelf uitgegaan vanwege energiegebrek. Sindsdien gaat hij niet meer aan. Geen trillen, geen scherm aan, geen geluid. Ook in Download-mode(om opnieuw te flashen met Odin) kan ik niet komen. Ik maakte mij daar niet echt druk om, aangezien ik vaker met dit type een spontane bootloop heb meegemaakt. Maar als je hem nu aan PC hangt, dan zie ik dat er een "Qualcomm hs-usb qdloader 9008" is aangesloten, welke onder "poorten" in apparaatbeheer te vinden is. Even Googlen leert dat dit op een hard brick lijkt. Echter, het toestel is niet geflasht en er is geen poging tot flash gedaan, het heeft dus nog officiële firmware. Tevens heb ik er niets vreemds op geïnstalleerd en het toestel was de dagen ervoor de hele tijd in standby en verbonden met mobiel netwerk en WiFI zonder noemenswaardige problemen. Is dit toestel écht hardbricked? Hoe kan ik in zo'n geval 'opeens' een hardbricked toestel hebben?

Er vanuit gaande dat mijn toestel inderdaad hardbricked is, heb ik een USB-JIG gekocht. Maar de USB-JIG eraan werkt niet, er gebeurt niets. Met een ander toestel van hetzelfde model werkt het prima. Tevens ben ik begonnen met het volgen van een tutorial voor het unbricken van hardbricked qualcomm devices, maar ik kan daarmee niet verder omdat er een Sahara foutmelding in QFIL wordt weergegeven. Wat kan ik evt. zelf nog proberen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@timmie1 heb je de accu al vervangen? Het klinkt namelijk alsof de accu defect / leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
rens-br schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:28:
@timmie1 heb je de accu al vervangen? Het klinkt namelijk alsof de accu defect / leeg is.
Bedankt voor je opmerking.
Ik heb precies hetzelfde model telefoon waarmee ik meerdere keren accu's heb verwisseld. Beide accu's doen het in het andere toestel. Ik ga er dus vanuit dat het niet aan de accu ligt.

Ik heb de accu's trouwens beide via dat toestel deels opgeladen omdat ik dacht dat de accu gewoon erg leeg was, maar het verwissel van de accu heeft geen effect op de gebrickte(?) telefoon.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
timmie1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:34:
Ik heb precies hetzelfde model telefoon waarmee ik meerdere keren accu's heb verwisseld. Beide accu's doen het in het andere toestel. Ik ga er dus vanuit dat het niet aan de accu ligt.
Dan kan je dat inderdaad wel uitsluiten.