Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

IIS FTP houdt zich niet aan port range

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42
Ik heb een probleem met IIS en poorten voor FTP op Windows 10. Het lukt me namelijk niet om de boel zo in te stellen dat externe clients mogen verbinden zonder Windows' firewall uit te zetten. En daar heb ik niet zoveel zin in ;) . De clientmachine in kwestie gebruikt rclone om te verbinden en om data over te sturen.

Ik heb bij de Windows firewall ingesteld dat de FTP-server door de firewall heen mag communiceren. Dat heeft geen effect. Met de hand inbound TCP poort 21 toestaan had wel effect: ik kan verbinden. Ik kan echter nog geen data oversturen. Rclone rapporteert namelijk timeouts op poorten met hoge nummers. Ik heb in IIS ingesteld dat de data channel port range op 57200-57299 moet staan en in de firewall heb ik de regel aangepast zodat inbound verkeer op deze port range wordt toegestaan... maar vervolgens krijg ik van rclone weer meldingen over timeouts... op andere poorten dan het bereik dat ik net heb ingesteld :? ?

Heeft iemand een idee wat ik vergeten kan zijn? De logische vraag is of andere ftp-clients dan rclone hier ook last van hebben: dit zou ik nog even moeten uitproberen.

πŸ’Ά Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. πŸ“°
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. πŸ™…πŸ»β€β™‚οΈ

Beste antwoord (via Bananenplant op 09-02-2018 15:11)

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 11:03
Kijk ook even naar de Windows Dynamic ports (is aan te passen met een netsh commando). Want zelfs als je de settings in IIS aanpast durft hij nog die ranges te gebruiken

Alle reacties

Verwijderd

Kijk eens even goed naar dit document, als je dat stap voor stap volgt gaat het een en ander wel gaat werken :)

https://technet.microsoft...ry/hh831655(v=ws.11).aspx

Acties:
  • Beste antwoord

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 11:03
Kijk ook even naar de Windows Dynamic ports (is aan te passen met een netsh commando). Want zelfs als je de settings in IIS aanpast durft hij nog die ranges te gebruiken

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Klinkt als een gevalletje PASV/EPSV.
Heb je het ook zonder geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 05-02-2018 02:23 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Bananenplant
Dank voor de input, ik ga hier de volgende keer dat ik ermee bezig ga even naar kijken, zal wel komend weekend of erna worden :) .

❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. πŸ™…πŸ»β€β™‚οΈ

• Bananenplant
commandokilla schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:20:
Dit deed het trucje dank :) !

Pagina: 1