Nefit trendline maakt snurkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno030
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-04 19:38
Goedendag tweakers .

Ik heb een nieuwe (1 1/2 jaar oud) nefit trendline cv ketel en deze maakt een snurkend/knorrend geluid. Ik heb de installateur langs laten komen en deze geeft aan dat het lucht in het systeem betreft. Ik heb de radiatoren en expansie van al meerdere keren ontvlucht maar hij geeft nog steeds het zelfde geluid. Weet iemand misschien of dit kwaad kan ?.

Groetjes Menno .

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Nefit trendline maakt snurkend geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op Tweakers!
Om het forum voor iedereen prettig leesbaar te houden hebben we een paar regels opgesteld. Die kun je hier vinden:Het algemeen beleid. Daar zie je onder andere dat elkaar de groeten doen niet in je bericht hoeft. Tweakers doen elkaar namelijk altijd de groeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 09:59
Menno030 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:03:
Goedendag tweakers .

Ik heb een nieuwe (1 1/2 jaar oud) nefit trendline cv ketel en deze maakt een snurkend/knorrend geluid. Ik heb de installateur langs laten komen en deze geeft aan dat het lucht in het systeem betreft. Ik heb de radiatoren en expansie van al meerdere keren ontvlucht maar hij geeft nog steeds het zelfde geluid. Weet iemand misschien of dit kwaad kan ?.

Groetjes Menno .[video]
Is dit geen resonerende brander?
Toen ik nog een CV ketel had gebeurde dit wel eens bij lage vermogens.
Het kan betekenen dat de brander vervuild of beschadigd is, of het gas/lucht mengsel niet helemaal juist meer is. De CV monteur heeft dat toen bij mij wat bijgeregeld, maar dat bood maar tijdelijk soelaas.

Lijkt het op dit geluid?
YouTube: Brommende ketel

[ Voor 5% gewijzigd door mightym op 04-02-2018 08:58 ]

26 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Het lijkt mij inderdaad resonantie.
Doet de ketel dit zoveel bij CV-bedrijf als bij afname van warmwater?

[ Voor 3% gewijzigd door NBK op 04-02-2018 21:41 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:56
Bij mijn Vailliant zit er bovenin in de ketel nog een ontluchter (niet de automatische op de pomp). Die zit op de warmtewisselaar. Misschien die nog even proberen als je die hebt?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41

JdM

Humbled

Vanaf wanneer is hij dit gaan doen, of doet hij dat al 1,5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klinkt als een verkeerd mengsel, niet iets met lucht in de leiding. Ik zou dus beginnen om een echte goede cv-installateur te laten komen die met de nodige electronica het gasmengsel kan nameten, en ook meteen CO2 enz. Zoiets kan je tegenwoordig niet meer op het handje afstellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 10:43
Inderdaad een vaak voorkomend probleem, simpel op te lossen door het even af te laten stellen door een service monteur.
Dacht gas/lucht verhouding.
Pagina: 1