Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadreader
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-10-2020
Beste tweakers,

Ten eerste wil ik aankaarten dat ik hier nieuw ben, dus als ik iets over het hoofd heb gezien en dit niet heb vermeld, mijn excuses hiervoor!

Ik heb hier een Dell optiplex 780 staan die voor kantoor doeleinden werd gebruikt bij mijn pa op het werk
Ik heb deze gratis mogen overnemen, dus ik heb hiermee een bepaald plan voor ogen (hier kom ik straks op terug)
Enkele specificaties hiervan zijn:

Core 2 Duo E8400 3 GHz
4GB DDR3 Ram geheugen
Intel GMA 4500 Dynamic Video Memory Technology 5.0
235W Interne voeding
Mini tower Form Factor

Nu is het plan (na het maken van een eigen playseat van hout) om dit systeem in combinatie met een low profile videokaart (gezien de mini tower form factor) te gebruiken voor games zoals Rfactor en F1 challenge 99-02 i.c.m. 3 monitor setup (dit betreft 3x een Dell E E177FP 17" TFT LCD monitor met alleen maar een VGA aansluiting die ik al heb staan)

Ik heb al wat research gedaan en was zelf aan het denken in de richting van een Nvidia geforce gt 710/730 of AMD HD 5450/6450. (mede vanwege de lage wattage wat deze gebruiken, maar ook omdat deze low profile zijn, en redelijk goedkoop zijn)
Echter kan ik hier alleen maar de versie's vinden met VGA DVI en HDMI die alleen maar 2 schermen supporten, en lijken de versies met VGA DVI en Displayport die daadwerkelijk 3 schermen supporten nergens meer verkrijgbaar te zijn.

Heeft een van jullie nog mogelijke alternatieven waar ik naar zou kunnen kijken zodat ik alsnog een 3 monitor setup kan draaien op dit systeem zonder al te veel te betalen? (gezien ik tot nu toe alles als gift heb gekregen wil ik mijn uitgaven tot een minimum houden)
Zelf was ik aan het denken aan een kaart van uiterlijk 60 euro, maar als het niet anders kan wil ik hier wel overheen gaan

Met vriendelijke groet,

deadreader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
2e hands matrox tripplehead to go (vga) lijkt te kunnen wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19
nachtnet schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:32:
2e hands matrox tripplehead to go (vga) lijkt te kunnen wat je zoekt.
Ik denk dat dat zo ongeveer de enige mogelijkheid is.

Het is een bijzonder lastige setup:
- Doordat er gegamed moet worden op 3 monitoren tegelijk is de onboard waardeloos. Alle aansluitingen moeten van de extra gpu komen.
- 3x VGA (aansluiting uit het stenen tijdperk) er is geen enkele bekende kaart die dit aan kan, en via adapters kan, maar dan wordt het DisplayPort naar VGA, wat dus met een actieve adapter moet á enkele tientjes per stuk.
-low profile-kaart
-laag budget

Op http://multimonitorcomput...ple-monitor-computers.php staan een aantal mogelijkheden voor 3x vga gaming, maar het stokt allemaal op budget of low profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadreader
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-10-2020
Beide Nachtnet en White feather bedankt voor de reply.

@nachtnet ik heb zojuist op een aantal 2dehands sites gekeken en een matrox tripplehead to go vga is zo ver ik heb gezien nergens 2e hands te vinden (alleen dvi voor 175 euro) momenteel en nieuw (dezelfde tripplehead dvi) toch voor mij met 333 euro buiten mijn budget. Daarbij kom ik dan toch dvi naar vga verloopstekkertjes bij aan het halen mits deze werken i.c.m de tripplehead, weer u toevallig of dit werken zal?

Verder is dit wel interessant gezien mijn beperkte wattage op de voeding. Mocht ik niks anders vinden, zal ik uw tip in acht nemen en hiervoor op sparen

@White Feather
Dat dit een vrij lastige setup is ben ik mij inderdaad van bewust, vandaar ook dat ik op deze site de expertise van mensen vraag die hier toch wat meer verstand van hebben dan ik dit heb.

Daarbij wil ik u bedanken voor de link die u mij bij uw post gestuurd heb

Het enige interessante op die site is de EVGA GT 710 2GB DDR3 die daar op staat.

Zover ik zie is deze in Nederland ook nog beschikbaar bij azerty voor 46,79 wat weer meer in mijn budget past. Daarbij is deze ook low profile

Echter vraag ik mij af, is er wel een bepaalde converter voor HDMI naar vga die op die kaart werkt?

Ik kom op Google namelijk veel van dit soort converters tegen:

https://www.bol.com/nl/p/...6gzYaK1NueqxoCNPYQAvD_BwE

Gezien ik hier geen ervaringen mee heb weet ik niet of dit uiteindelijk een miskoop zal zijn of niet.

Daarbij wil ik voor de duidelijkheid aangeven dat de games die ik wil draaien uit 2003 (f1c) en 2005 (rfactor) komen en ik dus geen monster performance nodig heb deze degelijk te draaien

Met vriendelijke groet,

Deadreader

EDIT:

Na een tijdje googelen ben ik er achter gekomen dat de EVGA versie van de gt710 een max power consumption van 75 watt heeft in plaats van de 19W die de MSI versie die ik origineel op het oog had die maar 2 monitors support.

Dit is duidelijk te veel voor de 235W voeding die in dit systeem zit, dus ik ben bang dat ik toch voor de Tripplehead kom aan het sparen.

Weet een van jullie of de tripplehead digital edition compatible is met DVI naar VGA adapters? anders moet ik mijn ogen open houden of er een tripplehead analog edition opduikt op een van de tweedehands site's.

Gezien de matrox tripplehead geen goedkoop speeltje is wil ik geen miskoop maken, dus ik wacht even antwoord af.

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie guys!

[ Voor 16% gewijzigd door deadreader op 04-02-2018 13:46 ]