Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Topicstarter
Kan iemand mij aub uitleggen waarom prijzen van digitale kopieën bij launch tot €20 duurder zijn dan fysieke kopieën?

Je zou denken dat een digitale kopie goedkoper zou moeten zijn. Sony deelt dan geen percentage met een derde partij, het hoeft geen schijven te drukken, het spel kan niet doorverkocht worden, etc.

voorbeeld waardeloze prijzen voor digitale kopie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

Topicstarter
Dat klopt niet helemaal, want het prijs verschil is veel grotere in de eu dan in de vs. Heeft dat niet met belastingen te maken misschien? dat digitale goederen anders behandeld worden dan elfde software fysiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Adviesprijs versus niet adviesprijs. De prijzen bij normale winkels gaan snel omlaag omdat ze allemaal de goedkoopste willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
his.dudeness schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:27:
[...]

Dat klopt niet helemaal, want het prijs verschil is veel grotere in de eu dan in de vs. Heeft dat niet met belastingen te maken misschien? dat digitale goederen anders behandeld worden dan elfde software fysiek?
De prijzen in de PSN en XBL Stores in de VS zijn overigens prijzen zonder btw (Sales tax) Weet het niet zeker maar dezen liggen rond de 6-18% afhankelijk van in welke staat je zit.

Verder heb ik hier geen gigantische verschillen gemerkt, Media Markt wil nog wel eens in extreme gevallen rond de 45 euro zitten, maar meestal zijn games een tientje goedkoper. Ik koop m'n games digitaal in het buitenland en zit vaak rond de 4 tientjes voor een game, dus ik zal hier over niet zo gauw klagen :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

Topicstarter
greyfox1987 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:19:
[...]
Ik koop m'n games digitaal in het buitenland en zit vaak rond de 4 tientjes voor een game, dus ik zal hier over niet zo gauw klagen :-)
Mag ik weten waar je ze koopt? :^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
his.dudeness schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Jij bent hier niet nieuw, toch? :P Ik zal we wel helpen zoeken: https://gathering.tweaker...eyword=game+grijze+import ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness

his.dudeness

The Dude Abides.

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Jij bent hier niet nieuw, toch? :P Ik zal we wel helpen zoeken: https://gathering.tweaker...eyword=game+grijze+import ;)
Ik ken ze voor pc maar wist niet dat het voor ps4 te doen was. Of bedoelde jij pc spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Veel van de grote grijze import-sites en dito prijsvergelijkers doen ook console games. Maar ik weet niet of ik die hier mag linken en anders staan die wel in die topics ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
his.dudeness schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Op de XBL Store, maar met tegoedkaartjes voor het land waar het op dat moment het goedkoopst is ;-)
Samen met gamesharen samen met een vriend van me, kom ik uit op max 25 euro per game :-D

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Pagina: 1