Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste computer build idee. Advies/feedback is welkom!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik wil graag mijn eerste pc ooit maken. ik heb bijna geen ervaring. Ik weet wel wat verschillende onderdelen doen en hoe ze werken maar ik ben benieuwt wat er verbeterd/bespaard kan worden bij m'n idee!

Alvast bedankt!
mvg, Daan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik gamen. Ik speel veel Rainbow six Siege. Momenteel met mijn pc kan ik niet veel AAA games spelen omdat de specs niet goed genoeg zijn. Rainbow six Siege benchmarkt nu op de laagste settings min 40 fps en max 72 fps.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget. Zover ik weet is een computer in elkaar zetten gewoon kapot duur en daar moet ik maar mee leven. Als ik een schatting van mijn max bedrag zou moeten geven zou dit en uiterlijk 2000 tot 2500 euro zijn. dat is inclusief alles. het liefste zou ik het zo goedkoop mogelijk willen hebben want hoe goedkoper het is, hoe minder lang ik hoef te sparen!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een prebuild Acer aspire TC-120 en zou ik graag de harddrive mee willen nemen. De reden hiervan is zodat ik geen OS erbij hoef te kopen en dan al mijn programma's heb. Hier zit (denk ik) een 1tb HDD SATA 6GB/S Serial ATA in (Ik heb in dit geval geen idee waar ik het over heb en haal dit van een spec list vandaan) Ik weet ook niet of dit überhaupt wel mogelijk is om te doen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is mijn idee wat ik heb overgenomen van een beginners guide voor pc building. Deze youtuber maakte dit voor zijn neef en ik ben benieuwd of ik hetzelfde effect voor zo min mogelijk geld kan krijgen. dit is was zijn build:
Case: NZXT 340 elite.
CPU: AMD ryzen 5 1600, AM4, 3.2/3.6 GHz, 6 core, 12 threads
Moederbord MSI B350 tomahawk plus ATX
Video: EVGA GeForce GTX 1070 superclocked 8GB GDDR5 ACX 3.0
Cooler: Cooler Master Hyper 212 evo 120mm fan OF noctua NH-U12S
Memory: 16gb kit G.skill ripjaw V DDR4 3200 (2x8gb)
Power: SeaSonic 650 watt 80 plus gold edition
SSD: WD blue 3d 250/500gb 2.5''
HDD Wat ik nu heb en indien mogelijk graag een goeie suggestie voor een HDD van 1TB/2TB.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. ik heb geen idee welke merken momenteel het beste/goedkoopste zijn in prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou heel graag advies willen over wat het beste maar toch het goedkoopste is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet echt eisen. ik zou heel graag m'n games minstens op Medium/High willen spelen met een minimum fps van 60.

Ga je overklokken?
Ik zou echt mijn god geen idee hebben hoe dat werkt. ik heb er zeker wel interesse in en het zou fijn zijn als ik een computer hebt waar het mogelijk mee is om het te leren. Maar het is en blijft OPTIONEEL

Wat verwacht je van ons?
Ik zou heel graag hulp willen hebben met het kiezen van mijn componenten. Ik heb nog nooit van mijn leven een PC in elkaar gezet of überhaupt geupgrade. Ik heb wel wat research gedaan en wil het zeker wel proberen! Ik zou het ook heel fijn vinden om te weten wat voor gereedschappen ik echt MOET hebben hier voor. Als er nog echt handige dingen geleerd kunnen worden zou ik dat heel erg waarderen. Voor mij bestaat er geen nutteloze informatie!

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp! Ik heb nog nooit een zo'n supportive community gezien! _/-\o_

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
2000 euro is best al wel een heftig budget voor een gamesysteem.
Heb je de Best Bug Guides gezien? Bijvoorbeeld:
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017

We verwachten overigens dat je een lijstje maakt mbv de PW, zie Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Jesse schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:24:
2000 euro is best al wel een heftig budget voor een gamesysteem.
Heb je de Best Bug Guides gezien? Bijvoorbeeld:
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017

We verwachten overigens dat je een lijstje maakt mbv de PW, zie Handleiding Pricewatch
hartelijk bedankt voor die best buy guides! die wist ik nog niet. mijn excuses voor het vergeten, ben best nieuw hier in haha.. ik ga het aanpassen!