Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-08 00:22
Beste Tweakers,

Momenteel heb ik de keuze tussen twee 1440p Ultrawide monitoren, namelijk de volgende:

Samsung C34F791WQ en LG 34UM88C

https://tweakers.net/pricewatch/compare/517907;621605/

Voor mij is het een behoorlijke investering, en twijfel voornamelijk over de kwaliteit van een VA paneel over dat van een IPS paneel. Ik wil er zeker minstens 5 jaar (probleemloos) mee vooruit kunnen. Het VA paneel trekt me voornamelijk door de hogere refresh rate van 100Hz. Kleur en contrast verschil tussen beide heb ik verder geen problemen mee. Toch twijfel ik over de kwaliteit van een VA paneel en de waarde ervan. Heeft iemand (langere) ervaring met een VA paneel en/of met één van deze twee monitoren?

Alvast bedankt :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niets mis met een VA paneel imho. Ik heb er nu 2 (2x 31.5" AOC U3277FWQ) met VApanelen en op zich doen ze 't prima. Ik vond de IPS die ik had (een 30" HP LP3065) wel een iets fijnere kijkhoeken, maar als je er recht voorzit maakt het allemaal niet zo heel gek veel uit eigenlijk.

Ik denk niet dat je een miskoop gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:20
Los van het type paneel. Als je op 3440x1440 en 100Hz grafisch veeleisende games wil spelen is de GTX 1060 uit jouw inventaris misschien een beetje aan de krappe kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
Bedankt voor jullie reacties! Erg behulpzaam.
Ik game zo goed als niet, maar Assassins’s Creed Origin trekt mijn systeem wel op zo’n 55fps, wat ruim voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
thekingis13 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:12:
Bedankt voor jullie reacties! Erg behulpzaam.
Ik game zo goed als niet, maar Assassins’s Creed Origin trekt mijn systeem wel op zo’n 55fps, wat ruim voldoende is.
Ik denk dat er meer bedoeld werd dat 300e extra betalen voor iets wat je niet kan gebruiken (100hz) een beetje zonde is.

Tijdens het niet-gamen zie je het verschil tussen 60hz en 100hz namelijk niet. Dit valt alleen tijdens het gamen op waar, zoals genoemd, jouw setup amper de 60hz haalt.

Volgens mij is die Samsung ook nog een FreeSync monitor dus je kan ook niet van variable refresh rates gebruik maken met jouw nVidia GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb de samsung. Persoonlijk ben ik erg tevreden met het VA panel. Je krijgt de samsung trouwens geleverd met een calibratie rapport. Daarnaast ben ik erg happy met de curve die de LG weer niet heeft, maar ook dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
@We Are Borg vraagje: wiebelt jouw monitor ook enigszins? Als ik flink aan het typen ben, dan trilt de monitor behoorlijk.

@JannyWooWoo Daar heb je zeker gelijk in. Ik zie vrij weinig tot geen verschil tussen 100Hz en 60Hz, ik hoopte dat de 100Hz monitor een rustiger beeld zou geven. Of dat ook zo is twijfel ik nu enigszins over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:48
Ik heb al jaren Dell Ultrasharp IPS schermen en heb afgelopen zomer een samsung 34" va gekocht.
Deze is na 2 dagen retour gegaan want de zwartwaardes waren om te huilen (gecalibreerd met een Spyder 3)
Retour gestuurd (800 euri weer in de portomonee) en een 30" 3011 Dell gekocht voor 200,- van een tweaker.
Heb nu een 27" U2711 en de U3011 en het bespaarde geld in een 1080GTX gestopt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
thekingis13 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:12:
@We Are Borg vraagje: wiebelt jouw monitor ook enigszins? Als ik flink aan het typen ben, dan trilt de monitor behoorlijk.

@JannyWooWoo Daar heb je zeker gelijk in. Ik zie vrij weinig tot geen verschil tussen 100Hz en 60Hz, ik hoopte dat de 100Hz monitor een rustiger beeld zou geven. Of dat ook zo is twijfel ik nu enigszins over...
Nee totaal niet

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik zou voor VA gaan, ik vind het persoonlijk mooier en meer toevoegen aan games dan IPS, hoger contrast, betere zwartwaarden en vanwege QDOT ook een breder kleurenbereik, allemaal dingen wat in game gelijk op valt, je kijkt niet een kiezelsteen maar naar een mooie opaal. Helaas geen G-sync maar dat kon ik zelf wel missen en dat je de 100 fps niet haalt in enkele games maakt ook niet uit, voordeel van de hoge hz heb je toch al wel met lagere fps maar niet optimaal.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingis13
@Gekke Jantje bedankt voor je bericht! Het VA paneel is inderdaad meer natuurgetrouw dan IPS, vooral als je ze naast elkaar hebt staan.

@We Are Borg Dat is gek, het exemplaar dat ik heb staan is alles behalve stabiel en zie ook niet meteen een manier om de beugel wat strakker te zetten. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Pagina: 1