Hey iedereen,
Bij deze mijn eerste topic hier. Een hobby van mij is muziek maken (op mijn pc) en om daarmee verder te gaan wil ik graag zelf een nieuwe pc samenstellen. Ik gebruik hiervoor Ableton (als jullie dat wat zegt) en mijn kleine laptop kan het allemaal niet meer aan. Ook wil ik weer wat gaan gamen dus ik wil er gelijk een videokaart in rammen. Ik ben best een noob hierin, heb zelf wat samengesteld en hoop met jullie feedback tot een leuke pc te komen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek prodcutie (Ableton) en gamen. Het gamen gedeelte wel graag de nieuwere games (denk GTA V), maar hoeft allemaal niet zo high end.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs is €1200, maar het liefst rond de €1000. Windows licentie heb ik al en een maat die ervaring hiemee heeft wil hem wel inelkaar zetten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, muis, scherm, etc heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU is denk ik wel key voor muziekproductie. Heb al verschillende sites/fora bekeken en de 1800X van AMD komt daar goed naar voren. Verder een ssd en het liefst 16gb ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Intel mag bijv ook als CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is dit een grote investering, dus betrouwbaarheid is zeker belangrijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een systeem dat lang meekan en zeker wat extra kennis over bepaalde onderdelen. Heb research gedaan maar vind het lastig om van sommige onderdelen of ze geschikt zijn. Ook zou er gekeken kunnen worden of het goedkoper kan dan mijn eigen lijstje.
Alvast bedankt iedereen!!
Bij deze mijn eerste topic hier. Een hobby van mij is muziek maken (op mijn pc) en om daarmee verder te gaan wil ik graag zelf een nieuwe pc samenstellen. Ik gebruik hiervoor Ableton (als jullie dat wat zegt) en mijn kleine laptop kan het allemaal niet meer aan. Ook wil ik weer wat gaan gamen dus ik wil er gelijk een videokaart in rammen. Ik ben best een noob hierin, heb zelf wat samengesteld en hoop met jullie feedback tot een leuke pc te komen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Muziek prodcutie (Ableton) en gamen. Het gamen gedeelte wel graag de nieuwere games (denk GTA V), maar hoeft allemaal niet zo high end.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs is €1200, maar het liefst rond de €1000. Windows licentie heb ik al en een maat die ervaring hiemee heeft wil hem wel inelkaar zetten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, muis, scherm, etc heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU is denk ik wel key voor muziekproductie. Heb al verschillende sites/fora bekeken en de 1800X van AMD komt daar goed naar voren. Verder een ssd en het liefst 16gb ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, Intel mag bijv ook als CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mij is dit een grote investering, dus betrouwbaarheid is zeker belangrijk
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een systeem dat lang meekan en zeker wat extra kennis over bepaalde onderdelen. Heb research gedaan maar vind het lastig om van sommige onderdelen of ze geschikt zijn. Ook zou er gekeken kunnen worden of het goedkoper kan dan mijn eigen lijstje.
Alvast bedankt iedereen!!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler | € 330,- | € 330,- |
| 1 | ASRock A320M Pro4 | € 65,79 | € 65,79 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB | € 332,95 | € 332,95 |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 41,70 | € 41,70 |
| 1 | Sharkoon AM5 Window Rood | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | be quiet! Pure Rock Slim | € 22,86 | € 22,86 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFS824A | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Antec VP500PC | € 43,86 | € 43,86 |
| 1 | Adata Ultimate SU800 256GB | € 77,90 | € 77,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.125,01 | |