upgrade mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een prebuild computer die al een tijdje hetzelfde is. Ik ben compleet nieuw in het upgraden en maken van computers. zo nieuw dat ik weet hoe het er uit ziet, van het meeste wel weet wat het is en hoe het werkt, maar niet weet wat de mogelijkheden zijn. Mijn vraag was:
Wat voor upgrade als graphics card zou mijn processor het meest aankunnen? ik weet dat ik rekening moet houden met een voeding upgrade. Ik heb niet echt een budget, maar zo goedkoop mogelijk zal altijd fijn zijn! Ik gebruik mijn pc vooral voor games zoals rainbow six siege. nu een benchmark gehad op low graphics op min 40 fps max 72 fps

Alvast bedankt,
Mvg, Daan

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer aspire TC-120
Processor: AMD a10 7800 quad-core 3.5Ghz
Graphics: AMD Radeon R7 240 2GB
Memory: 8GB DDR3
https://www.cnet.com/prod...gb-1-tb-dtsv8aa007/specs/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 22:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De videokaart is sowieso de grootste bottleneck. Iets van een GTX1050Ti of GTX1060 zou wel een leuke upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:15:
De videokaart is sowieso de grootste bottleneck. Iets van een GTX1050Ti of GTX1060 zou wel een leuke upgrade zijn.
maar zou mijn processor dat aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:17:
[...]

maar zou mijn processor dat aankunnen?
Nee. De A10 7800 komt zeker bovenkant midrange qua games tekort en bottlenecked een GTX 970 al. Een 1060 zit daar net wat boven, dus ook die gaat er last van hebben. Ik denk dat de beste kaart die niet beperkt wordt door je CPU/APU een 1050ti is.

Anders gezegd: hoewel een 1060 een stuk betere kaart is dan de 1050ti, zal je in combinatie met jouw processor niet noemenswaardig betere performance halen.

[ Voor 16% gewijzigd door spone op 03-02-2018 22:25 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:22:
[...]

Nee. De A10 7800 komt zeker bovenkant midrange qua games tekort en bottlenecked een GTX 970 al. Een 1060 zit daar net wat boven, dus ook die gaat er last van hebben. Ik denk dat de beste kaart die niet beperkt wordt door je CPU/APU een 1050ti is.
Ah hartelijk dank! stel ik haal een 1050ti, en mijn CPU/APU dat niet aan kan, wat kan ik dan het beste doen om er voor te zorgen dat ik niet me geld verspil?

Plus! maakt het uit of ik het van ASUS, EVGA, GIGABYTE, INNO3D of MSI neem?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Als een 1050ti niet lekker loopt, dan zou ik het persoonlijk opgeven met het betreffende bordje/APU. En daarna een gebruikt moederbord/cpu kopen vanuit V&A, met minimaal een i3 of i5 CPU.

Als je er eentje met een 3- of 4 series CPU hebt kan je mogelijk ook je RAM hergebruiken (want DDR3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Denk je ook aan je voeding ?
als ik het goed heb is die nu +-320W 220w

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 03-02-2018 22:33 . Reden: schrijffout ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hackus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:30:
Denk je ook aan je voeding ?
als ik het goed heb is die nu +-320W
een GTX1050ti doet 72w onder load ;) Maar heeft de TS wel een 6-pin PCI-e stekker uit zn voeding, ben bang van niet

[ Voor 15% gewijzigd door millman op 03-02-2018 22:33 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een 1060 is inderdaad net wat te voor de CPU. Mocht een 1050Ti niet voldoende zijn zou ik kijken naar een hele nieuwe PC. Die Acer kast is niet gemaakt om te upgraden. Mocht je voor een nieuw moederbord met CPU gaan voldoet de voeding ook niet en kan je net zo goed voor een hele nieuwe PC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Even requote van mezelf voordat er overheen gelezen wordt:

Maar heeft de TS wel een 6-pin PCI-e stekker uit zn voeding, ben bang van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zeg, abandon ship...euuhh, build.. Geen geld meer in steken en lekker sparen voor een goed 2e handsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:33:
Een 1060 is inderdaad net wat te voor de CPU. Mocht een 1050Ti niet voldoende zijn zou ik kijken naar een hele nieuwe PC. Die Acer kast is niet gemaakt om te upgraden. Mocht je voor een nieuw moederbord met CPU gaan voldoet de voeding ook niet en kan je net zo goed voor een hele nieuwe PC gaan.
Zou het een slimme optie zijn om de 1050ti te proberen. Zodra dat niet werkt, koop in een nieuwe grotere kast, doe al mijn onderdelen vanuit daar overplaatsen en ga vanaf dan kijken naar upgrades zodat ik zeker weet dat ik genoeg ruimte heb om een beetje te kunnen spelen? Of zal ik het gewoon opgeven met deze pc, is goed gaan sparen en na heel lang het willen is eindelijk mijn eigen game pc in elkaar zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
millman schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:34:
Even requote van mezelf voordat er overheen gelezen wordt:

Maar heeft de TS wel een 6-pin PCI-e stekker uit zn voeding, ben bang van niet
Voor een 70W GPU vind ik dat Molex naar 6 pins nog wel kan. Normaal raad ik dat niet aan, maar in dit geval met een 320W voeding en een GPU met zo'n laag wattage moet het nog wel kunnen.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:35:
[...]

Zou het een slimme optie zijn om de 1050ti te proberen. Zodra dat niet werkt, koop in een nieuwe grotere kast, doe al mijn onderdelen vanuit daar overplaatsen en ga vanaf dan kijken naar upgrades zodat ik zeker weet dat ik genoeg ruimte heb om een beetje te kunnen spelen? Of zal ik het gewoon opgeven met deze pc, is goed gaan sparen en na heel lang het willen is eindelijk mijn eigen game pc in elkaar zetten?
Ik zou geen onderdelen in een nieuwe kast gaan zetten. Beter verkoop je deze PC dan zoals ie is en ga je voor een hele nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Deel 2, doorsparen is mijn advies. Hier valt weinig meer aan te doen, zeker gezien de voeding die zeer ondermaats is voor elke upgrade die je ertegenaan gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
millman schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:37:
Deel 2, doorsparen is mijn advies. Hier valt weinig meer aan te doen, zeker gezien de voeding die zeer ondermaats is voor elke upgrade die je ertegenaan gooit.
Mee eens :) Zo'n prebuild PC is niet ideaal om te upgraden. Sowieso is een nieuwe GPU ook maar een tijdelijke stap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

PilatuS schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Voor een 70W GPU vind ik dat Molex naar 6 pins nog wel kan. Normaal raad ik dat niet aan, maar in dit geval met een 320W voeding en een GPU met zo'n laag wattage moet het nog wel kunnen.
blijkt een 220watter
[...]

Ik zou geen onderdelen in een nieuwe kast gaan zetten. Beter verkoop je deze PC dan zoals ie is en ga je voor een hele nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:37:
[...]

[...]

Bij welk forum moet ik dan zijn om een nieuwe topic te maken over het pc from scrach te maken? Ik heb een idee voor een build en wil graag zeker zijn of het werkt of niet en waar nog in gespeeld/bespaard kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Bij welk forum moet ik dan zijn om een nieuwe topic te maken over het pc from scrach te maken? Ik heb een idee voor een build en wil graag zeker zijn of het werkt of niet en waar nog in gespeeld/bespaard kan worden.
Stap een, zet spullen bij elkaar waarvan je denkt dat het gaat werken, zet dat met uitleg in een startpost op tweakers inclusief budget dat je hebt, wat je van je oude build wilt bewaren, en wat je noddig hebt. Dan krijg je geheid hulp.

Zetr maar in dit subforum: Desktop Aankoopadvies

[ Voor 5% gewijzigd door millman op 03-02-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:40:
[...]

Stap een, zet spullen bij elkaar waarvan je denkt dat het gaat werken, zet dat met uitleg in een startpost op tweakers inclusief budget dat je hebt, wat je van je oude build wilt bewaren, en wat je noddig hebt. Dan krijg je geheid hulp.

Zetr maar in dit subforum: Desktop Aankoopadvies
Ga ik doen! hartelijk bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Ga ik doen! hartelijk bedankt voor de hulp!
Of nog beter idee (want crossposten is op GoT niet de bedoeling): zet dat in je topicstart hier, ik verplaats je topic daar alvast heen :)

Move OH -> DAA

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 03-02-2018 23:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:09:
[...]

Of nog beter idee (want crossposten is op GoT niet de bedoeling): zet dat in je topicstart hier, ik verplaats je topic daar alvast heen :)

Move OH -> DAA
Ik heb net een topic gemaakt over m'n eerste pc haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 23:11:
[...]

Ik heb net een topic gemaakt over m'n eerste pc haha!
Daar word ik minder 'haha' van. Crossposten is zoals ik aangaf op GoT niet toegestaan en in beginsel zou ik je nieuwe topic moeten sluiten. Gezien je nieuwe topicstart veel beter is dan deze zal ik voor deze ene keer je oude topic sluiten.

Hou het voortaan aub bij één topic per vraag.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.