KVM switch met bluetooth toetsenbord/muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-05 12:13
Hi,

Ik heb al een tijdje een kvm switch met een usb/muis. Na lang wikken en wegen een draadloos toetsenbord + muis gekocht. Dit toetsenbord om precies te zijn:

pricewatch: Microsoft Surface Keyboard (Qwerty US)

Nu kom ik er achter dat dit (misschien logisch) niet werkt met mijn kvm switch. Ook laat het toetsenbord/muis zich niet paren met meer dan 1 host, waardoor je bij switchen steeds opnieuw moeten pairen. Bij een desktop zonder andere invoer apparaten wordt het daardoor behoorlijk irritant. Ik ben dus op zoek naar een kvm switch.

Na veel zoeken heb ik de hoop op een kvm switch met bluetooth ondersteuning opgegeven. Maar nu zie wel dat er kvm switches bestaan die naast kvm ook usb hubs hebben. Is het mogelijk om in die hub je usb bluetooth dongle te hangen? En heeft iemand hier ervaring mee?

Wat ik ook heb gemerkt dat als ik de usb dongle van de ene pc naar de andere overzet, dat hij zelfs dan opnieuw moet pairen. Dus behalve het usb device snapt hij kennelijk ook dat hij op een andere pc zit. Dit laatste maakt me met name bang dat bovenstaande niet werkt. Dus wederom de vraag: heeft iemand zon setup werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat het gaat werken. Je kunt het testen door je dongle te verplaatsen van PC 1 naar PC 2: werkt de muis (meteen) goed? Een KVM-switch doet meestal niets anders dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-05 12:13
Bedankt voor je reactie, je hebt gelijk dat gaat niet werken. Ik had inderdaad al getest of het zou werken door de usb dongle over te zetten. maar ook dat werkte niet. Na wat zoek werk kwam ik nog dit topic tegen:

https://unix.stackexchang...t-ubuntu-stop-having-to-p

Dus ik heb vervolgens de macaddressen van beide bluetooth hosts hetzelfde gemaakt en vervolgens de keys gelijk gezet op beide windows machines in mijn geval. Maar dan nog, blijft hij alleen werken met de machine waarmee je het laatst gepaired hebt. Ook al zet je die uit, restart je de anders, dan werkt hij niet uit zichzelf met die 2e machine.