Ik heb een tabel 'tblcat' met daarin een aantal records. Er is ook een veld 'parent' in die tabel, die 0 kan zijn, of kan verwijzen naar het veld 'id' van diezelfde tabel. Ik wil hierbij 2 niveaus diep kunnen gaan.
(Eigenlijk precies hetzelfde als hier: https://stackoverflow.com...ldren-one-query-selection en dan 2 niveaus diep. Maar met dat voorbeeld krijg ik niet alle parent resultaten eruit.)
Mijn tabel 'tblcat':
Mijn output is nu:
1 kleding - 2 t-shirts -
1 kleding - 3 broeken -
1 kleding - 4 truien - 5 sweats
1 kleding - 4 truien - 6 hoodies
7 tassen - -
8 schoenen - 9 sportschoenen -
8 schoenen - 10 nette schoenen -
Ik mis in bovenstaande output de parents indien er (sub)children in zitten:
1 kleding - -
1 kleding - 4 truien -
8 schoenen - -
Wat te doen om die ook mee te krijgen?
(Eigenlijk precies hetzelfde als hier: https://stackoverflow.com...ldren-one-query-selection en dan 2 niveaus diep. Maar met dat voorbeeld krijg ik niet alle parent resultaten eruit.)
Mijn tabel 'tblcat':
id naam parent 1 kleding 0 2 t-shirts 1 3 broeken 1 4 truien 1 5 sweats 4 6 hoodies 4 7 tassen 0 8 schoenen 0 9 sportschoenen 8 10 nette schoenen 8
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $test = mysqli_query($db, " SELECT p.id AS parent_id, p.naam AS parent_name, c1.id AS child_id, c1.naam AS child_name, c2.id as child_id_2, c2.naam as child_name_2 FROM tblcat p LEFT JOIN tblcat c1 ON c1.parent = p.id LEFT JOIN tblcat c2 ON c2.parent = c1.id WHERE p.parent=0 "); while($row = mysqli_fetch_array($test)) { echo $row['parent_id'] . ' ' . $row['parent_name'] . ' - ' . $row['child_id'] . ' '; echo $row['child_name'] . ' - ' . $row['child_id_2'] . ' ' . $row['child_name_2'] . '<br>'; } |
Mijn output is nu:
1 kleding - 2 t-shirts -
1 kleding - 3 broeken -
1 kleding - 4 truien - 5 sweats
1 kleding - 4 truien - 6 hoodies
7 tassen - -
8 schoenen - 9 sportschoenen -
8 schoenen - 10 nette schoenen -
Ik mis in bovenstaande output de parents indien er (sub)children in zitten:
1 kleding - -
1 kleding - 4 truien -
8 schoenen - -