[Buildlog] Virtual Pinball Cabinet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-03 22:57
Virtual Pinball Cabinet
Ik liep al een paar maanden rond met het idee om een Virtual Pinball Cabinet te maken en ik ben sinds een maand geleden begonnen met het maken van een. Nu leek het me leuk om dit ook vast te gaan leggen voor mensen die eventueel geïnteresseerd zijn ook zoiets in de toekomst te doen of het gewoon leuk vinden om zoiets te volgen.

Basis
De kast zal volledig vanaf scratch gemaakt worden aan de hand van deze maten. Ik heb zelf totaal geen ervaring in het zagen van hout/mdf dus ik heb vooraf gezaagde stukken besteld bij een bedrijf zodat alles niet schots en scheef ging zijn ;) Het hout waarvoor ik heb gekozen is blank/onbehandeld 18mm MDF

Hardware
Ik heb nog niet alles vaststaan gezien ik gaandeweg ook aan het kijken ben wat ik (tweedehands) kan vinden. Voor nu staat in ieder geval vast dat ik voor het speelveld een 43" UHD TV zal gaan zijn en in voor het backbox tenminste één 27"> scherm zal zijn. Verder zullen er uiteraard echte leafswitches inkomen en zal ik deze uitlezen en vertalen naar me pc door middel van een Arduino Micro.

Status
Sinds begin dit jaar heb ik het hout al binnen en ben ik de afgelopen 2 weken bezig geweest met het in mekaar zetten van de pinball kast. Tijdens het meten en testen of alle stukken juist in mekaar paste kwam ik erachter dat de maten die ik gebruikte ervan uitgingen dat je alles in verstek laat zagen. Dit had ik niet gedaan waardoor ik dus diverse onderdelen te groot of te klein had. Als gevolg heb de backbox back 2 diktes ingekort zodat ik zonder probleem verder kon. Aan het onderstel van de kast heb ik niks gedaan dit omdat ik door deze fout nu een ruimte van ~3,6cm achterin op de bodem heb en ik dit wel handig vond om eventuele kabels in de toekomst door heen te halen.

Om ervoor te zorgen dat het MDF niet zou splijten heb ik elke schroef voorgeboord en voor de afwerking alle schroefgaten verzonken. Dit was in het begin een vrij tijdrovend process maar nadat ik er wat ervaring in kreeg ging dit steeds sneller. Gezien de dikte van het MDF 18mm was heb ik overal op 9mm van de rand de schroeven geboord zodat ik mooi in het midden uit zou komen. Op deze manier heb ik nu de constructie van de kast al af kunnen maken. Ik heb opzettelijk de onderste ~18cm vrij gehouden van schroeven zodat ik hier in de toekomst pinball poten op kan monteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dj4c6FJl.jpg

De backbox waarin dus de display('s) zullen komen voor de backbox art en score display.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RAWr0Asl.jpg

De kast waar nog 2 planken vastgemaakt moesten worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nZ5U0z2l.jpg

Huidige status van de kast.

Voor nog meer foto's kan je terecht op me Imgur

Tijdens het monteren zijn er toch wat dunne uitstekende randjes ontstaan van ~1-2mm. Deze ga ik wegschuren zodat alle randen/hoeken gelijk zijn. Ik heb MDF vuller gehaald om de verzonken schroeven mee weg te werken en als ik dat beide heb gedaan ga ik even met een schuurpapiertje over de kast om hem vervolgens een aantal lagen grondverf te geven gezien ik de uiteindelijke kast in een donkere kleur wil verven. Ook ben ik bezig om een juiste 43" UHD tv te vinden die ik in de kast ga verwerken en hoop ik dat ook duidelijk te hebben in de volgende update over een paar weken. Tips en adviezen zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

leuk project

hoe gebruik je de arduino? Ik heb dat zelf een keer geprobeerd met een project, maar er was nogal vertraging bij de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:55
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:27:
leuk project

hoe gebruik je de arduino? Ik heb dat zelf een keer geprobeerd met een project, maar er was nogal vertraging bij de input.
Input vertraging met een arduino? Heb je wel interrupts gebruikt? Of was je de ingang aan het pollen?

Op interupt basis gaat zou het minder dan 1 ms moeten duren voordat het signaal binnen is. Dat moet voor een controller meer dan snel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik heb destijds een tutorial gevolgd, maar dat is alweer jaren geleden. Ik zal het binnenkort nog eens proberen voor een arcade projectje, heb dan bijna 30 inputs nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemHteA
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:54
Leuk project, ga ik volgen!

Ik ben zelf bezig met het bouwen van een 'echte' flipperkast op basis van een oud speelveld van een Gottlieb Cleopatra. Daarbij gebruik ik een Arduino Mega voor de complete aansturing. Op het speelveld zitten bijna 40 switches die ieder een eigen aansluting op de Mega hebben, de verlichting in het speelveld doe ik met neopixel-leds (WS2812's), het scorebord werkt met vijf 8-voudige 7-segment displays die worden aangestuurd door MAX7219 ic's.
De software voor de Mega is voor 99% klaar en de kast is inmiddels goed speelbaar. Ik zal hier binnenkort een apart topic voor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 20:55
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:03:
Ik heb destijds een tutorial gevolgd, maar dat is alweer jaren geleden. Ik zal het binnenkort nog eens proberen voor een arcade projectje, heb dan bijna 30 inputs nodig.
Meestal heeft een AVR en een adruino dus ook, maar 3 interrupt ingangen. Maar dit is wel redelijk simpel te combineren met andere inputs door middel van hardwarematige OR ports.
Maar mocht het tegen die tijd lastig zijn moet je zelf maar een topic openen, er zijn genoeg mensen hier die je daar bij verder kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Tof, deze ga ik even volgen. Had nog nooit van een 'virtual' pinball machine gehoord :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:27:
leuk project

Ik heb momenteel een testsetup met een aantal switches gewoon verbonden op de arduino pins en gebruik de Micro Pro met de Keyboard library om dit dus op de pc over te zetten.
kippy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:41:
[...]
Maar mocht het tegen die tijd lastig zijn moet je zelf maar een topic openen, er zijn genoeg mensen hier die je daar bij verder kunnen helpen.
Heb zelf nog geen last van lag gehad maar ik lees dus dat hier genoeg kennis op de fora aanwezig is om een keer te checken of de manier waarop ik het nu aanpak de snelste/beste is ;)
Seroczynski schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:44:
Tof, deze ga ik even volgen. Had nog nooit van een 'virtual' pinball machine gehoord :)
Ik kwam per toeval deze hele community over Virtual Pinball tegen nadat ik aan het google was naar hoeveel een normale pinball kast nou kostte. Van het een kwam het ander en nu ben ik er een aan het bouwen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

MsG

Forumzwerver

Wat ook wel leuk is voor wat meer immersie is het combineren met headtracking:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Kinect! + BAM + Future Pinball - 3D Head Tracking

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HJ_2y81-NoA]
Maakt de diepte-beleving toch een stuk echter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Cn-
Update 1 - Eerste afwerking en TV regelen

Na de vorige update heb ik mij bezig gehouden met de afwerking van de kast. Voordat ik hem ga schilderen wilde ik hem eerst vanbuiten helemaal afwerken. Ik heb een poos getwijfeld of ik er niet gewoon direct een pot verf tegenaan wilde gooien maar na wat rustig denken en vooral met oog op de toekomst leek het mij beter om de afwerking toch op een iets hoger niveau te brengen waardoor als ik hem ooit wil/moet verkopen die des te meer op brengt en ik hem ook zonder schaamte weg kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7DVakFAl.jpg

Ik had een aantal uitstekende randen en ook de schroefgaten mochten dicht. Ik heb alle randen met een schuurblok wat bij geschuurd en nu is bijna elke naad vloeiend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QxD6vPrl.jpg

Verder ben ik bezig geweest met speciale MDF Vuller (veredelde plamuur) om de schroefgaten te bedekken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u5fBqpJl.jpg

Na het drogen merkte ik wel dat de stukken direct boven de schroefkop wat naar binnen zijn getrokken dus heb ik er zonet nog even een tweede laag op gedaan. In de loop van de week loop ik dan alles nog een keer na en schuur ik alle bobbels er korrels die er zijn ontstaan weer even glad gezien ik hem in de grondverf wil gaan zetten.

Dat voor het bouw gedeelte van deze update nu het verder voorbereiding gedeelte. Ik heb na een aantal weken hier en daar wat gegoogled te hebben eindelijk een keuze gemaakt betreft mijn speelveld TV. Mijn oog is gevallen op de https://tweakers.net/pric...5/lg-43uj670v-zilver.html. De tv spatte eruit omdat die

- maar circa 12ms inputlag heeft
- UHD 4K
- Dunne bezels heeft waardoor die goed in de kast past
- IPS gezien dit belangrijk is voor de inkijkhoeken
- Via Amazon.co.uk voor omgerekend ~€465 kon krijgen
- De 670 serie t.o.v. de 63X local dimming support (Dat terwijl de 670 series in Nederland momenteel goedkoper is dan de 63X serie)

Ik ben van plan een soort houten frame te maken voor in de pinball kast waardoor ik de tv dan via een VESA mount click systeem aan het frame click en zodat ik de tv dus gemakkelijk kan verwijderen wanneer ik langere tijd niet ga spelen en deze dan dus op me eigen kamer kan gebruiken. (Vind het nogal zonde om bijna 500 euro uit te geven voor een TV en deze dan uiteindelijk alleen op gelegenheden gebruiken)

Ik heb ook nog even gekeken naar een aantal modellen met een VA paneel zoals de pricewatch: Toshiba 43U6763DG Zwart welke momenteel schandalig goedkoop te halen is bij Amazon maar een VA paneel heeft toch de slechte invalshoek trekjes van een TN paneel dus helaas ging dit hem niet worden gezien de hoek waaronder die komt te liggen en je op de tv kijken vrij groot zal zijn.

Maar terug naar mijn TV. Ik had een bestelling staan en kreeg netjes binnen 5 dagen mijn tv vanuit Engeland binnen. Ik was wel erg sceptisch want er waren veel slechte reviews waaruit bleek dat ongewoon veel mensen een defect exemplaar binnen hadden gekregen. Eenmaal uit de doos zag die er okay uit in de schemer van mijn kamer maar helaas toen ik hem aanzetten was niks minder waar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/haiPjY7l.jpg

Ik weet niet of die de rit naar vanuit de reseller naar Amazon in Engeland, de rit over het kanaal naar het distributiecentrum van Amazon in Zwolle of de rit van PostNL naar mijn huis niet heeft overleefd maar in ieder geval was deze TV afgeschreven. Tijdens het controleren van de doos zag ik tevens een fikse snede zitten aan de zijkant waar dus waarschijnlijk iets heen is geprikt en dus de ster aan de linkerkant heeft gecreëerd. Gelijk aangegeven bij Amazon en de volgende dag is de TV weer retour gegaan. Ik durf het nog wel een 2de keer aan gezien ik toch niet zoveel haast heb dus als het goed is komt dit weekend weer een nieuwe aan.

Next time
Hoop ik een werkende TV te hebben, mijn VESA mounting idee wat duidelijker voor me te hebben en eventueel al een basis in mijn kast/aan de tv te hebben hangen, mijn kast aan de buitenkant afgewerkt te hebben en er een eerste aantal lagen zwarte/donkere grondverf op te hebben (Ik wil de kast uiteindelijk zwart gaan verven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Cn-
MsG schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:25:
Wat ook wel leuk is voor wat meer immersie is het combineren met headtracking:

[video]
[video]
Maakt de diepte-beleving toch een stuk echter.
Ik heb per toeval nog een Kinect v1 liggen waar ik niks mee doe en zag dit inderdaad al voorbij komen :) Ga ik zeker even testen en mocht het lukken bouw ik het erin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 11:33
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb misschien nog wel wat kleine tips met betrekking tot het afwerken van het mdf. Ten eerste vind ik die alabastine mdf plamuur niks. Het heeft de neiging nogal te krimpen en dan kun je blijven afsmeren. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van polyester plamuur (van zwaluw bijvoorbeeld). Dit is goed schuurbaar, is snel hard en krimpt niet. (scheurt ook minder snel)

Als je zoiets vaker gaat doen kan een kantentrees (of bovenfrees) erg goed van pas komen. Dan kun je de uitstekende delen perfect glad maken met een flush trim freesje.

Tevens zie je nu vaak de naad zitten als je gaat schilderen en dit kan nogal snel scheurtjes vertonen naar verloop van tijd. Het beste kun je dus met een v freesje op de naad van de twee panelen frezen en deze vervolgens helemaal vullen met polyester plamuur. Op die manier zul je nooit zien waar de twee panelen bij elkaar komen en krijg je ook geen naden te zien.

Nu zal dit misschien een beetje overdreven zijn voor dit project, maar misschien heb je er iets aan voor toekomstige builds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-10-2024
-Cn- schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:22:
[...]

Ik heb per toeval nog een Kinect v1 liggen waar ik niks mee doe en zag dit inderdaad al voorbij komen :) Ga ik zeker even testen en mocht het lukken bouw ik het erin :)
Ben benieuwd naar het eindresultaat, wel zwaar kl#te van het scherm wat je in ontvangst kreeg!
Voor de diepte-beleving kun je Face Track No IR gebruiken, werkt goed alleen kreeg ik het niet direct aan de praat.

Je project ga ik zeker in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
zynex schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 01:04:
Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ik heb misschien nog wel wat kleine tips met betrekking tot het afwerken van het mdf. Ten eerste vind ik die alabastine mdf plamuur niks. Het heeft de neiging nogal te krimpen en dan kun je blijven afsmeren. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van polyester plamuur (van zwaluw bijvoorbeeld). Dit is goed schuurbaar, is snel hard en krimpt niet. (scheurt ook minder snel)

Als je zoiets vaker gaat doen kan een kantentrees (of bovenfrees) erg goed van pas komen. Dan kun je de uitstekende delen perfect glad maken met een flush trim freesje.

Tevens zie je nu vaak de naad zitten als je gaat schilderen en dit kan nogal snel scheurtjes vertonen naar verloop van tijd. Het beste kun je dus met een v freesje op de naad van de twee panelen frezen en deze vervolgens helemaal vullen met polyester plamuur. Op die manier zul je nooit zien waar de twee panelen bij elkaar komen en krijg je ook geen naden te zien.

Nu zal dit misschien een beetje overdreven zijn voor dit project, maar misschien heb je er iets aan voor toekomstige builds. ;)
Bedankt voor de berg aan tips :) Ik heb een aantal termen wel even moeten google omdat ik er niet zo snel een beeld bij kreeg maar ik snap helemaal wat je bedoelt ^^ Wellicht als deze een groot succes wordt dat ik er nog een keer eentje maak in de toekomst voor een familielid of wellicht andere geïnteresseerde.

Ik kan me inderdaad wel vinden in dat alabastine mdf plamuur niks waard is. Het krimpt inderdaad als een gek en heb in de 2de ronde gewoon overal een dikke klodder op gedaan onder het mom van dat schuur ik wel weg i.p.v. alles heel secuur te vullen.
fenderB schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Ben benieuwd naar het eindresultaat, wel zwaar kl#te van het scherm wat je in ontvangst kreeg!
Voor de diepte-beleving kun je Face Track No IR gebruiken, werkt goed alleen kreeg ik het niet direct aan de praat.

Je project ga ik zeker in de gaten houden :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al niet echt verwachtte dat de eerste het gelijk zou gaan doen gezien de vele negatieve reviews die de tv had specifiek over kapotte leveringen. Gelukkig heb ik gisteren een nieuwe mogen ontvangen uit Engeland die wel volledig werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Visser
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-01 15:51
Misschien kan je een bovenfrees lenen in de familie of schoonfamilie! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Cn-
Update 1.5 - Nieuwe TV en ophangsysteem

Hier even een korte update. Ik ben momenteel bezig met het gronden van de kast maar vanwege de lage temperaturen buiten en daardoor ook in de schuur wacht ik totdat het weer wat warmer wordt voordat ik doorga. Ik merkte ook dat ik wat weinig foto's heb genomen van dit proces maar dat alles wil ik bewaren voor de volgende volledige update.

Na een paar weken gewacht te hebben stond er een nieuw pakketje bij mij op de stoep, poging 2!.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9My0rf1l.jpg

De doos zag er dit keer al vele malen beter uit dan de vorige keer dus ik begon hoop te krijgen dat de inhoud dit keer wel de tocht had overleefd. Snel maakte ik de doos open en haalde het paneel eruit. In het licht kon ik nog geen scheuren spotten dus dit beloofde veel goeds. Ik plugde er direct een voedingskabel in (Niet de mooie 90 graden gehoekte kabel die in de doos zat want die is helaas Engels) en ja hoor ik had beeld!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cWw0Mr3l.jpg

Na de setup gedraaid te hebben en hem te update heb ik hem even getest door er wat op te gamen en in eerste instantie voelt alles lekker vlot (Inputlag zou rond de 12ms moeten liggen) In de toekomst zal ik hem wat beter testen en hem even simpel controleren op kleurafwijkingen. Ook heb ik de VESA mounts binnen. Ik gebruik een 200x200 converter om er een 100x100 quick release mount op te monteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NIGRRKLm.jpg

Deze wil ik gaan gebruiken i.c.m. een houtconstructie om de tv "hot swappable" te maken zodat ik hem zowel als in de kast als speelveld kan gebruiken en mooi op me eigen kamer als normale tv kan gebruiken.

Next Time
Als het weer meezit kan ik volgende week de kast nog een keer in de grondverf zetten en als deze droog is ga ik kijken of ik het goed genoeg vind of dat ik er nog een potje lak overheen gooi. De VESA mounts passen helaas niet helemaal op mekaar gezien de schroeven van de converter te groot zijn voor de quick release dus deze zal ik even moeten uitboren. Als ik dat heb gedaan moet ik even kijken voor wat draadeind om zo de quick release mount op een stuk hout te kunnen monteren en zo mijn constructie kan maken. Volgende keer dus hopelijk een wat meer uitgebreide update met meer foto's en content :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeDASpike
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 10:18
Geen updates meer ?
Zelf nu ook al maanden bezig om de software goed werkend te krijgen.
Sinds deze week ook gestart met de bouw van de cabinet.
Althans .. eerst de backbox. Vrij lastig om het er allemaal netjes in te krijgen en af te werken

Heb inmiddels ook met de kinect(v2) zitten spelen en werkend gekregen met pinball arcade. Das echt een belevenis!
Jammer dat visual pinball dit (nog) niet ondersteund

Mijn pinball cabinet : My Virtual Pinball Cabinet build

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Cn-
Okay na een lange tijd stilte dan toch eindelijk een update. Leven is druk geweest en na een verhuizing i.c.m. dat de pinball kast bij me ouders staat vanwege een gebrek aan ruimte ben ik er pas de afgelopen weken weer mee bezig geweest. Deze update zal info bevatten over de afgelopen 5 maanden maar zal dus meevallen met hoe uitgebreid die gaat zijn.

We waren gebleven met dat ik de gaten had opgevuld en opgeschuurd had en nu aan de slag ging met verven. Voor het verven had ik een mooie zwarte grondverf gekocht en deze in circa 3 lagen aangebracht op de pinball kast. Ik kreeg de indruk dat dit wel aardig dekkende was maar onder goed licht was elke rol terug te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NhGh1Q4l.jpg

Het was dus toch nodig om er een normale laag overheen te gooien wat ik een goeie week later heb gedaan (zodat de grondverf ook echt droog was) waarmee ik toch een wat beter resultaat kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RKQzCxRl.jpg

Ik was erg tevreden met mijn niet bestaande verfskills dus liet ik het hierbij en had ik geen zin alles nog een keer op te schuren en er een 2de laag overheen te gooien.

Toen ik hiermee klaar was en verder wilde gaan kwam er opeens een spontane verhuizing tussendoor en duurde het weer even voordat ik aan de slag kon met de pinball kast. Toen ik weer wat meer tijd kreeg kwam er spontaan een opdracht doorheen waarvoor ik gevraagd was een quiz te programmeren en een fysieke knoppenset bij te maken. Gezien dit toch een soort van overlapping heeft met wat ik aan het doen ben wilde ik er toch even een foto van bij in gooien ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsuYEYml.jpg

Ook al was dit een simpel project heb ik hier toch genoeg fouten in weten te maken in vooral het verf en timmerwerk maar is het samen met wat hulp van me vader toch gelukt en was de klant zeer tevreden.

De volgende stap was dan toch echt het beginnen van een aantal knoppen te bevestigen en de houders voor de TV/Playfield te installeren. Dit heb ik zowaar de afgelopen 2 weken weten te doen in de paar korte momenten dat ik bij me pinball kast kon. Voor de TV heb ik gekozen om deze onder een lichte hoek onder het glas te plaatsen en niet evenredig. Ik vond dit het beste gevoel van diepte creëren dus hiervoor ben ik gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/muclKEPl.jpg

Ik had eerst een heel systeem uitgedacht met een VESA mount etc. maar dit bleek onnodig complex te zijn. Ik heb nu een aantal hoeken in de kast gemonteerd en de TV zal daarop komen te rusten. Dit is niet een permanente montage van de TV gezien ik de TV ook uit de kast wil kunnen halen en hem gewoon thuis wil kunnen gebruiken wanneer ik niet wil spelen op me pinball kast.

De volgende stap was de gaten boren voor de eerste buttons. Na wat google werk had ik richtlijnen gevonden van waar de buttons gemonteerd moesten worden. Ik heb dit uitgemeten en gekeken of ik me hierin kon vinden. Ik vond de positie zelf prima en heb de eerste gaten geboord. Echter had ik er geen rekening mee gehouden dat mijn Leaf Switches 28mm bovenkant hebben en een 14mm "stam" waardoor ik het eerste gat volledig 28mm heb geboord en dus de moer verdronk in het gat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z3QwRYkl.jpg

Gelukkig was dit goed op te lossen door een ring ertussen te stoppen ondanks dat de knopen maar een paar mm door de kast heen kwamen. De volgende knop heb ik tot de helft op 28mm uitgeboord waarna ik geswitched ben naar me 14mm boor waardoor deze goed gemonteerd kon worden.

Gezien we aankomende weekend een feest gepland hadden leek het me leuk om de kast toch een soort speelbaar te maken dus heb ik ervoor gekozen om even snel 1 knop aan beide kanten te monteren en alles gereed te maken voor aankomend weekend.

Ik heb even als snelle oplossing de Leaf Switches vastgelijmd met industriële lijm en ga dus aankomend weekend even aan de slag met de knoppen te verbinden aan een Arduino Micro en dus kijken of ik het geheel aan de praat kan krijgen voor een testje.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wHcDPbyl.jpg

Het glas heb ik inmiddels ook besteld en al binnen dus aankomend weekend zal ik dat nog even snel gaan monteren en hoop ik jullie over 1 a 2 weken een update te geven over hoe de eerste test ging en wellicht heb ik tegen die tijd al meerdere knoppen weten te monteren of andere stappen ondernomen :)

Tot de volgende update!
Pagina: 1