Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-03 22:55
Mijn vraag:

Mijn VU+solo sateliet ontvanger heb ik een andere PLI 6.0 op gezet.
Met een zenderlijst voor 4 koppen 13, 19.2, 23.5, 28.2
Maar nu heb ik geen Duitse HD vrije zenders meer.
Ook BVN en Drenthe doen niet meer.
Als ik op die kanalen ga, en weer terug naar bv npo1 heb ik ook geen beeld meer.
Na herstarten is het weer oke.
Ik heb er een canal digitaal kaart in de ontvanger

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik ben er een leek in met 2 rechter handen.
Maar wat heb ik nu fout?

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:37
Denk dat je bij www.sat4all.com meer succes hebt bij dit vraagstuk.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
Nee kan daar niets over vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Als ze het hier niet meer weten,,,
https://forums.openpli.org//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
Ik ga daar kijken, en sorry het is open PLI 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Van welk image/versie ben je gekomen. Deden daar de zenders het wel? Welke vrije huitse HD zender bedoel je, de commercielen zitten achter een kaart. Heb je een goede zenderlijst? Zitten die zenders op de zelfde satelieten of transponder?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hasel
Jeanj, ja die deden eerst wel. nu staat er een wit kruis in een rood 8 hoek. (met) zender niet beschikbaar.. controleer uw tuner configuatie! het zijn de Duitse landelijk vrij te ontvangen o.a. Das ersten HD, ZDF HD
Deze zenders worden nu in grijs weergegeven, net zo als BVN en tv Drenthe. Maar ik heb er ook niet zo heel veel verstand van. En heb al heel veel geprobeerd, maar er veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 22:45
[b][message=54144727,noline]Hasel schreef controleer uw tuner configuatie!
Download dreamset
File, new internet settings, kruis de 4 sats aan. Vink aan wat je wilt (boeketten enzo)

Sla de gedownloade bestanden op. Upload(ftp) de bestanden naar je box (via dreamset, wel eerst instellen)

Kijk in je box of onder "instellingen , tunerconfiguratie de satellieten goed staan:
diseq A - =19,2
b = 13
c= 23,5
d = 28,2

Deze laatste stap kan je ook mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
Weet u ook wat het verschil is van Download
Dreamset 2.4.12 (32bit)
Dreamset 2.4.12 (64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 22:45
Hasel schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:51:
Weet u ook wat het verschil is van Download
Dreamset 2.4.12 (32bit)
Dreamset 2.4.12 (64bit)
neem de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

jeanj schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:57:
Van welk image/versie ben je gekomen. Deden daar de zenders het wel? Welke vrije huitse HD zender bedoel je, de commercielen zitten achter een kaart. Heb je een goede zenderlijst? Zitten die zenders op de zelfde satelieten of transponder?
Nu kijk ik al een paar jaar geen satelliet meer, maar zover ik weet betalen de Duitsers nog steeds hun kijk- en luistergeld en zitten daarom alle Duitse zenders (excl. abonneezenders) vrij te ontvangen op de Astra-satelliet. Dus ARD, ZDF, WDR, etc, en ook gewoon RTL en Pro7 en co.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
Klopt maar op de een of andere manier kan ik ze niet zien. Is wat fout in de instelling of wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

Diseqc instellingen wel geconfigureerd?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Jorgen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:46:
[...]

Nu kijk ik al een paar jaar geen satelliet meer, maar zover ik weet betalen de Duitsers nog steeds hun kijk- en luistergeld en zitten daarom alle Duitse zenders (excl. abonneezenders) vrij te ontvangen op de Astra-satelliet. Dus ARD, ZDF, WDR, etc, en ook gewoon RTL en Pro7 en co.
Ik dacht voor de HD zenders van de commerciëlen nu een kaart nodig is, zie HD+. Als ik prosieben op zoek op king of sat, dan staat er niet dat deze fta is voor de HD versie. (Maar ik kijk met name engelse tv, dus ik heb er gen ervaring mee)
Voor de SD kanalen geldt dat deze nog fta zijn.

Vandaar mijn vraag voor de TS welke zender hij bedoeld het liefst met sat, transponder en frequenties, zodat ik het kan controleren op mijn eigen setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

jeanj schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Ik dacht voor de HD zenders van de commerciëlen nu een kaart nodig is, zie HD+. Als ik prosieben op zoek op king of sat, dan staat er niet dat deze fta is voor de HD versie. (Maar ik kijk met name engelse tv, dus ik heb er gen ervaring mee)
Voor de SD kanalen geldt dat deze nog fta zijn.

Vandaar mijn vraag voor de TS welke zender hij bedoeld het liefst met sat, transponder en frequenties, zodat ik het kan controleren op mijn eigen setup.
Zou goed kunnen hoor. Toen ik Duitsland woonde was alles "frei" met uitzondering van de kanalen van Sky / Premiere. Dat is nu 6 jaar geleden, dus het zou veranderd kunnen zijn. Het was in elk geval zo, omdat iedereen het GEZ-gebühr betaalde, dat alle normale publieke, regionale en commerciële zenders daarmee te zien waren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb net geken trl hd, prosieben hd, sat 1 hd, rtl 2 hd zijn geen fta. Erste hd en zdf hd wel fta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
1. Ben er uit, het licht aan de ccam. verschillende geprobreerd en de juiste gevonden. (ccam209 (2.0.9 r02)
2. Het volgende probleem hou ik nog wel.
3. Als ik op een zender ga die niet fta is of niet in mijn HD pakket zit.
4. En dan na bv op NPO1, dan heb ik geen beeld.
5.Na op nieuw herstarten, is het probleem weer opgelost. tot ik op punt 3 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:37
@Hasel vraagje, heb je een gewone HD versie ontvanger of toevallig een 4K model?
Heb sinds kort een Zero 4K mede gekocht voor de HDR-HLG ondersteuning, echter nogal wat moeilijkheden met de ondersteuning van het HLG signaal bij de zenders die dit gebruiken. Eerste week werkte het prima, echter na een nieuwe update helaas niet meer.
Tot troost, ben gelukkig niet de enige met het probleem.
Daarom mijn vraag aan je, welke decoder hebt je precies, en herken je eventueel het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18
Heb je de tuners juist geconfigureerd? Heb je de nieuwste zenderlijst ingeladen?

Ook zou ik oscam gebruiken in plaats van CCcam. Wanneer je deze vanuit het menu installeerd zou een Canal Digitaal kaart meteen moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
dinandus schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:17:
@Hasel vraagje, heb je een gewone HD versie ontvanger of toevallig een 4K model?
Heb sinds kort een Zero 4K mede gekocht voor de HDR-HLG ondersteuning, echter nogal wat moeilijkheden met de ondersteuning van het HLG signaal bij de zenders die dit gebruiken. Eerste week werkte het prima, echter na een nieuwe update helaas niet meer.
Tot troost, ben gelukkig niet de enige met het probleem.
Daarom mijn vraag aan je, welke decoder hebt je precies, en herken je eventueel het probleem?
Mijn decoder is een VU+ solo dat is geen 4K. de HDR-HLG ondersteuning is voor mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasel
nielsn schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:21:
Heb je de tuners juist geconfigureerd? Heb je de nieuwste zenderlijst ingeladen?

Ook zou ik oscam gebruiken in plaats van CCcam. Wanneer je deze vanuit het menu installeerd zou een Canal Digitaal kaart meteen moeten werken.
Oke, ga ik morgenvroeg uitproberen die oscam. ( menu / applicaties / groene knop / settings) Moet het nog een bepaalde versie zijn of gewoon de nieuwste.
En de tuners juist geconfigureerd, dit is mij al eerder gevraagd, maar hoe doe je dat?
Pagina: 1