Kwalitatieve verplichtingen achtertuin

Pagina: 1
Acties:

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:13
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fietshoes ...

Iperf

• cooper87
Ook aan gedacht, in theorie is dat leuk, maar in de praktijk bij dagelijks gebruik natuurlijk verre van ideaal.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

cooper87 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:44:
[...]

Ook aan gedacht, in theorie is dat leuk, maar in de praktijk bij dagelijks gebruik natuurlijk verre van ideaal.
Overal waar je aan gedacht hebt in de ts vermelden graag ..

Iperf

• cooper87
Fish schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:45:
[...]

Overal waar je aan gedacht hebt in de ts vermelden graag ..
Och, ja, mijn fout.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:19

JdM

Humbled

Lijkt mij ook logisch, anders wordt het een opsomtopic waarin jij rustig alles kunt weerleggen, omdat je daar al mee bezig bent geweest. Hoe denk je anders gericht ideeën te gaan krijgen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zo'n tijdelijk schuurtje zullen ze niet heel erg vinden, de regels zijn er meer voor dat je niet een aanbouw van 20 m2 in je tuin zet.

• cooper87
JdM schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:51:
[...]

Lijkt mij ook logisch, anders wordt het een opsomtopic waarin jij rustig alles kunt weerleggen, omdat je daar al mee bezig bent geweest. Hoe denk je anders gericht ideeën te gaan krijgen?
Ik zeg toch ook dat het mijn fout is? TS is inmiddels al ge-edit....

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:19

JdM

Humbled

cooper87 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:53:
[...]

Ik zeg toch ook dat het mijn fout is? TS is inmiddels al ge-edit....
Nou neem me niet kwalijk, het excuus is geheel aan mijn zijde. Je korte antwoord deed mij anders vermoeden.

De fietshoes of berging lijken wat mij betreft beiden een alternatief. Je kunt imo zoiets aanschaffen en het risico lopen dat je erover wordt aangesproken (zoals je zelf zegt, zullen ze dan heel veel mensen moeten gaan aanspreken), of je gaat de slapende hond wakker maken en vraagt om opheldering.

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Vaak ben je te bang. je kunt best een klein hokje voor je fietsen plaatsen. En gaan ze wel moeilijk doen, kun je hem zo weer weg halen.

PSN - M4uSzi // -

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een partytent of iets kan ik ook nog verzinnen. Dat is in principe niet permanent, maar je zou hem natuurlijk kunnen vergeten op te ruimen. Zo'n klein hokje als in je TS lijkt me ook niet echt een probleem (is het wel een bebouwing, volgens mij staat het niet eens vast?), en je haalt het inderdaad ook zo weer weg als ze moelijk doen. Mag je ook niks tegen je huis zetten? Hier in België heeft iedereen allerlei truukjes om aan wettelijke verplichtingen te voldoen (carport niet vast maken aan huis, niet afsluiten etc.

Ik neem aan dat je container niet binnen staat maar in je tuin? En dat dit dan wel mag vanwege het kwalitatieve aanzicht? https://www.fonteyn.nl/tu...bergkast-store-it-out-max , is zo'n hokje om je fiets heen dan niet hetzelfde idee en is het kwalitatieve aanzicht van een roestige fiets beter?

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 03-02-2018 18:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:56

orf

Hoe zit het met de zichtbaarheid van die achtertuin? Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet boeit als die achtertuin niet bepalend is voor het stadsgezicht.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-02 12:47
Ik zou er gewoon een hokje opzetten zoals je zelf beschreef. Dat lijkt me geen enkel probleem. het zou pas problematisch gaan worden als je funderingen en dergelijke moet gaan aanleggen voor je bouwwerk. dit zou 'los' op de grond kunnen worden neergezet. Ik zou er niet zo moeijk over doen...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• cooper87
JdM schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:05:
[...]

Nou neem me niet kwalijk, het excuus is geheel aan mijn zijde. Je korte antwoord deed mij anders vermoeden.

De fietshoes of berging lijken wat mij betreft beiden een alternatief. Je kunt imo zoiets aanschaffen en het risico lopen dat je erover wordt aangesproken (zoals je zelf zegt, zullen ze dan heel veel mensen moeten gaan aanspreken), of je gaat de slapende hond wakker maken en vraagt om opheldering.
Het was niet lullig bedoeld :)
M4uSzi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:35:
Vaak ben je te bang. je kunt best een klein hokje voor je fietsen plaatsen. En gaan ze wel moeilijk doen, kun je hem zo weer weg halen.
Klopt, daar twijfel ik ook over. Met zo'n ding van rond de 300 euro kun je het risico nog wel lopen, mocht het 1000 euro zijn wordt het een ander verhaal.
Marzman schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:41:
Een partytent of iets kan ik ook nog verzinnen. Dat is in principe niet permanent, maar je zou hem natuurlijk kunnen vergeten op te ruimen. Zo'n klein hokje als in je TS lijkt me ook niet echt een probleem (is het wel een bebouwing, volgens mij staat het niet eens vast?), en je haalt het inderdaad ook zo weer weg als ze moelijk doen. Mag je ook niks tegen je huis zetten? Hier in België heeft iedereen allerlei truukjes om aan wettelijke verplichtingen te voldoen (carport niet vast maken aan huis, niet afsluiten etc.
Zinnetje waar ik me zorgen om maak is: "ten behoeve van opslagdoeleinden in welke vorm dan ook". Daar hebben ze ipc alles mee afgedekt, lijkt me. Maar ik ben geen jurist :)
orf schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:44:
Hoe zit het met de zichtbaarheid van die achtertuin? Ik kan me voorstellen dat het helemaal niet boeit als die achtertuin niet bepalend is voor het stadsgezicht.
Totaal niet zichtbaar. Er grenst een blinde muur aan mijn tuin (zit nog een pad tussen waar alleen de bewoners van ons 'hofje' mogen lopen). Dus tsja. Het zou wel erg triest zijn als ze er moeilijk om gaan doen, er staat namelijk ook nog eens een heg voor.

• Ernemmer
  • Niet online
cooper87 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:48:

Zinnetje waar ik me zorgen om maak is: "ten behoeve van opslagdoeleinden in welke vorm dan ook". Daar hebben ze ipc alles mee afgedekt, lijkt me. Maar ik ben geen jurist :)
Stalling van 2 fietsen valt imo niet onder opslag.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:20:
[...]

Stalling van 2 fietsen valt imo niet onder opslag.
Waar valt het volgens jou wel onder dan?

• Ernemmer
  • Niet online
Stallen, net zoals je je auto in een parkeergarage stalt en niet je auto in een parkeergarage opslaat.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23
Gewoon houten ding neerzetten, mochten ze moeilijk doen (zeer onwaarschijnlijk) dan "ich habe es nicht gewusst", sorry zeggen en weghalen.

Alternatief: als ze moeilijk doen case maken dat je de verplichting anders interpreteert (hok is geen bebouwing) en dat je nog steeds te goeder trouw handelt.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat een losstaande fietsenberging geen probleem zal opleveren aangezien je niet over bebouwing kan spreken. Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat ze er direct een probleem van zullen maken, zeker als niemand het echt kan zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Leuk dat zoiets in je koopcontract staat maar heb je bij de gemeente al onderzocht wat precies de regels zijn? Misschien is die tekst in het contract slechts een samenvatting, neem aan dat je de woning niet van de gemeente gekocht hebt.

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:03

Mickey77

Allround ICT-er

Een fioetsschuurtje is wat duurder dan een party tent. Je zou er voor kunnen kiezen om eerst een kleine partytent neer te zetten, even tweedehands op marktplaats op de kop tikken. Als er dan klachten komen dat het er niet fraai uit ziet... dan kun je zeggen: zal ik dan maar een schuurtje plaatsen, ziet er mooier uit? Voila dan heb je het schuurtje en zijn je buren blij dat die tent weg is. Party tent weer op marktplaats en klaar is kees ;-)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik zou dat houten schuurtje neerzetten maar het wel verven in een kleur die bij het huis of omgeving past. Volgens mij krijg je dan veel minder snel gedoe dan met een ongeverfd ding met het uiterlijk van een bouwmarktschutting.

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-01 12:10
En als je niet aan een schuurtje wil beginnen, zou zoiets ook nog een optie kunnen zijn: Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/93/39/a3/9339a347268b6d3ec7da03b22d409d81.jpg

Staan ze wel iets minder beschermd, maar toch nog aardig droog :)

Met een hamer past alles... - PVOutput

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Zorg vooral dat je qua hoogte niet te veel bouwt. Zolang je ondef schutting/heg hoogte blijft heeft letterlijk niemand er zicht op ( en dus last van). Dan moet je wel echt een azijnpisser in je buurt hebben (die vanuit zijn dakterras het uitzicht naar beneden niet meer mooi vindt) wil iemand er uberhaupt melding van maken. Verder kan het nooit kwaad het terloops even te melden bij je twee directe buren, dingen die minder als ern verrassing komen worden vaker gemakkelijker geaccepteerd.

Nb: zijn er in de straat nog voorbeelden van mensen die het anders opgelost hebben?

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 20:10
Klein houten schuurtje, als ze gaan zeuren zet je hem op wielen.

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:53
Wat bakken op het dak of een groen dak en er zal denk ik geen bezwaar zijn. Voor dat geld het proberen waard. Desnoods even met de buren bespreken?

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cooper87 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:48:
Totaal niet zichtbaar. Er grenst een blinde muur aan mijn tuin (zit nog een pad tussen waar alleen de bewoners van ons 'hofje' mogen lopen). Dus tsja. Het zou wel erg triest zijn als ze er moeilijk om gaan doen, er staat namelijk ook nog eens een heg voor.
Dat icm het feti dat veel andere buurtbewoners het ook hebben garandeert toch al bijna dat je geen gedoe ermee krijgt? Gewoon doen zou ik dus adviseren.

• cooper87
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het inderdaad gewoon ga doen, misschien wel slim om het ding wit te verven, dan past het wat beter bij de omgeving. En dan maar hopen dat 1 van jullie hier mij niet gaat verklikken ;)

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
Hier in de buurt zie je veel fietsenstallingen die een stuk (max 50cm) zijn ingegraven. Daarmee vallen de huisjes nog minder op en zijn deze niet hoger dan 1m en daarmee ook vergunningvrij. Misschien voor jou ook een optie.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:06

Bad Brains

<(0.o)>

Misschien is dit wat voor je.

Die houten zou je golfplaat op moeten leggen, de metalen zijn gewoon zeer netjes.
Zijn de kosten ook niet.

Liever een fiets onder een luifel dan in een vochtige schuur zonder doorluchting.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier valt weinig zinnigs over te zeggen zonder de ratio van het verbod te begrijpen. Ook is het mogelijk dat de omstandigheden zijn gewijzigd sinds het verbod is ingesteld, zodat het mogelijk niet redelijk is om het verbod nu nog af te dwingen.

Is er bij de koop nog iets gezegd over dat verbod, of is die tekst alles wat je tot nu weet?

[ Voor 16% gewijzigd door GlowMouse op 04-02-2018 19:06 ]

• cooper87
GlowMouse schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:05:
Hier valt weinig zinnigs over te zeggen zonder de ratio van het verbod te begrijpen. Ook is het mogelijk dat de omstandigheden zijn gewijzigd sinds het verbod is ingesteld, zodat het mogelijk niet redelijk is om het verbod nu nog af te dwingen.

Is er bij de koop nog iets gezegd over dat verbod, of is die tekst alles wat je tot nu weet?
Er is mij bij de koop gezegd dat het beschermd stadszicht is, de concrete punten daarvan staan in het koopcontract. Dit is blijkbaar vastgelegd in 1 of andere akte tussen de gemeente en notaris, ik probeer die nu te vinden om de verdere details te vinden, maar dat is nog niet zo makkelijk als het klinkt.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:01
En zoiets: https://www.blokhut.com/lifetime-kunststof-fietsberging.html
Is opzicht geen vaste schuur.

https://nubuiten.nl/weka-...8cLKmsLIuP1RoC1ZgQAvD_BwE

Lijkt me dat je wel een goed argument kan opvoeren als ze moeilijk gaan doen door te zeggen "Of verroeste fietsen in het zicht of een mooie goed onderhouden berging"

*sowieso

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Naast dat een fietshoes niet praktisch gaan die dingen na verloop van tijd ook gewoon stuk door UV ed. tenzij je echt hele luxe hebt.
Een partytent lijkt me ook niks voor (semi)permanent gebruik, zo'n ding in de tuin is echt lelijk, harde wind vinden ze niet tof en uiteindelijk zal het weer er ook wel invloed op krijgen en word zo'n tent nog lelijker, daar zou ik als buurtbewoner wel een hekel aan hebben. (maar niet bij de gemeente gaan klagen ;p)

Zou zelf ook gewoon een nette houten of kunststof fietsenstalling halen, neerzetten en niet te veel over nadenken. Eventueel probeer je een cheape van marktplaats te trekken om te zien of er iemand op reageert om daarna een nette nieuwe neer te zetten.
Pagina: 1