de VvE van mijn appartementen complex is voornemens een grote gevelrenovatie uit te voeren eind dit jaar. Hierbij zullen ook de kozijnen vervangen worden. Hier ga ik als bewoner natuurlijk last van ondervinden, wat natuurlijk niet erg is gezien ik snap dat het nodig is. De VvE heeft voor alle inwoners een website gemaakt waarin informatie wordt gegeven over deze verbouwing. Het project wordt door de VvE uitbesteed aan een extern bedrijf
Nu staat er bij de Q&A pagina het volgende:
Wie herstelt schade aan stucwerk en vloeren in mijn woning?
Schade die ontstaat aan vloerbedekking, stucwerk, plafonds, gordijnen en andere aanpassingen dicht in de buurt van de kozijnen aan de binnenkant van de woning dient u zelf te herstellen, op eigen kosten. Zie ook de pagina “Impact werkzaamheden”.
Ze zeggen dat schade in de buurt van het kozijn, niet vergoed wordt door het extern bedrijft. Kunnen ze dat wel maken? Ik heb mijn hele woning vorig jaar opgeknapt, alle gestuct en mooie nieuwe vloer er in. Mijn verwachting is als ik iemand inhuur die schade maakt, dat die partij daarvoor opdraait (en hier wss voor verzekerd is).
Mijn vraag is, kan de VvE/de Externe partij dit zomaar zeggen? Heb ik een poot om op te staan als ik hier een punt van wil maken?
Uw hulp wordt gewaardeerd.
Edit 1: vwb de vloerschade, er wordt ook asbest gesaneerd in/bij de kozijnen a/d buitenkant. Hiertoe worden er stofafschotten in de woonkamer geplaatst.
Edit 2: verduidelijkt dat het project door een extern bedrijf wordt gedaan
Nu staat er bij de Q&A pagina het volgende:
Wie herstelt schade aan stucwerk en vloeren in mijn woning?
Schade die ontstaat aan vloerbedekking, stucwerk, plafonds, gordijnen en andere aanpassingen dicht in de buurt van de kozijnen aan de binnenkant van de woning dient u zelf te herstellen, op eigen kosten. Zie ook de pagina “Impact werkzaamheden”.
Ze zeggen dat schade in de buurt van het kozijn, niet vergoed wordt door het extern bedrijft. Kunnen ze dat wel maken? Ik heb mijn hele woning vorig jaar opgeknapt, alle gestuct en mooie nieuwe vloer er in. Mijn verwachting is als ik iemand inhuur die schade maakt, dat die partij daarvoor opdraait (en hier wss voor verzekerd is).
Mijn vraag is, kan de VvE/de Externe partij dit zomaar zeggen? Heb ik een poot om op te staan als ik hier een punt van wil maken?
Uw hulp wordt gewaardeerd.
Edit 1: vwb de vloerschade, er wordt ook asbest gesaneerd in/bij de kozijnen a/d buitenkant. Hiertoe worden er stofafschotten in de woonkamer geplaatst.
Edit 2: verduidelijkt dat het project door een extern bedrijf wordt gedaan
[ Voor 11% gewijzigd door greg-a op 03-02-2018 17:14 . Reden: Extra info toegevoegd re vloerschade ]