Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merte
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-05-2019
Hoi,

Ik heb een klein vraagje, ik heb een GeForce 650 Ti 2GB, en de 2e ramchip is kapot, als spellen over de 1 GB heengaan, crashed het spel.

en ja, ik heb gekeken of de GPU niet te heet wordt, en dat soort dingen. ik heb uiteindelijk een Vram memtest gedaan, en de 1 GB haalt ie gewoon, en als ik 2 GB probeer komt hij niet door de test.

nou weet ik dat het het beste is om deze gewoon te vervangen, helaas heb ik hier op het moment geen geld voor.
dus nu vroeg ik mij af, is er geen programma, of driver setting oid, waarmee ik de kaart kan limiteren tot 1 GB.

met vriendelijke groet,

Tom ten Berge

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Voor zover ik weet en na even snel zoeken kan vinden is hier geen tool voor om het hard te limiteren.
Wellicht weten andere Tweakers hier wel een tool voor.

Wat je in ieder geval kan doen om je vram usage te beperken is het verlagen van de texture settings om zo onder de 1 GB te blijven.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Normaal krijg je bij defect VRAM artefacts, niet zozeer meteen game crashes (ja, uiteindelijk wel, maar eerst vaak een boel artefacts).

Krijg je bijvoorbeeld een error? (zo ja, welke?)
Werken 3d benchmark/test tooltjes, zoals 3dmark of Furmark wel?
Welke games?

En geef indien mogelijk ook de rest van je PC specs, en dingen zoals voeding merk+wattage (niet alleen wattage, dat zegt namelijk bar weinig over de kwaliteit bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merte
ik heb (na lang zoeken) VMT gevonden, als ik daarmee test, krijg ik bij 1024 Mb een pass en bij 2048 een fail (code 000505)

moederbord is een MSI Z97M-G43
processor i5 4690K
video kaart een Geforce GTX 650 Ti
16 GB geheugen
Opslag:
Kingston SM2280S3120G
ST3750528AS
ST2000DM001-9YN164

voeding... merk kan ik je niet precies vertellen, maar is een >550W Gaming psu (zit op dit moment op mijn werk, YAY teamviewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om een 1gb 650ti bios op je kaart te flashen - bij voorkeur van hetzelfde merk/model van je kaart.

Lees je daar even op in, en maak een backup van je huidige gpu bios. Dan kan je die altijd nog terugflashen, mocht het niet werken.

Heeft je PC een interne gpu naast de 650ti? dat zou ideaal zijn voor terugflashen als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merte
mijn moederbord heeft idd onboard video, volgens mij gaat dat van de i5 uit, ik kan eens kijken of ik firmware op kan snorren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:17:
Je zou kunnen proberen om een 1gb 650ti bios op je kaart te flashen - bij voorkeur van hetzelfde merk/model van je kaart.

Lees je daar even op in, en maak een backup van je huidige gpu bios. Dan kan je die altijd nog terugflashen, mocht het niet werken.

Heeft je PC een interne gpu naast de 650ti? dat zou ideaal zijn voor terugflashen als het niet werkt.
Dit kwma ook als eerste in mij op na hetlezen van dit topic. Maar krijg je dan niet dat de BIOS van de kaart over de bus gewoon alsnog 2GB detecteert en dat wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaalus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Dit kwma ook als eerste in mij op na hetlezen van dit topic. Maar krijg je dan niet dat de BIOS van de kaart over de bus gewoon alsnog 2GB detecteert en dat wil gebruiken?
Als het goed is niet - er zijn zo ook kaarten van 3 naar 6gb te flashen en in het verleden andere gekkigheden die gedeactiveerd waren door de fabrikant
Pagina: 1