Trekstor® Trekstor Primebook P14 (Lidl)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
Vraag: wat vinden jullie van deze laptop: https://www.lidl-shop.nl/...Primebook-P14/p100227946#

329 Euro voor de volgende specs:
  • Beeldscherm: 14.1” (36 cm) / 16:9 / Full-HD-IPS Display
  • Resolutie: 1920 x 1080 Pixel
  • Processor: Dual Core Intel® Celeron N3350
  • RAM/Interne geheugen: 4 GB / 64 GB
  • Besturingssysteem: Windows® 10 Home
  • Grafische processor: Intel® HD Graphics 500
  • Camera voorzijde 2.0 MP (Fixed Focus) USB: 1 x Type-C, 2 x USB 3.0
  • Connectiviteit WiFi, Bluetooth® 4.0
  • Security: Fingerprint-sensor voor ontgrendelen
  • Aansluiting: Audio Out/Mic in (3.5 mm), Micro SD Slot, microfoon, stereo luidspreker, Micro HDMI, M2 Expansion Slot
  • WLAN frequenties: 802,11 ac/a/b/g/n
  • Mogelijkheid voor kaartlezer: microSD, microSDHC, microSDXC (max. 128 GB)
  • Batterij: Lithium Polymer (7.6 V / 550 mAh)
  • Gewicht: ca. 1.380 gram
  • Gebruiksduur: tot 8 uur
  • Kleur: zwart of zilver
Niet verkeerd toch? Mijn budget is 400 Euro. Ik wil kunnen mailen, internetten/browsen, Office-applicaties gebruiken, simpele fotobewerking met Photoshop, zeker niet gamen.
Scherm is niet zo belangrijk, ik gebruik bij fotobewerking een extern (goed) scherm.

Ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door waandersj op 03-02-2018 17:40 ]

Beste antwoord (via waandersj op 06-02-2018 11:25)

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:15
Hij heeft wel erg weinig opslag. Kijk eens in de BBG reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2018

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:15
Hij heeft wel erg weinig opslag. Kijk eens in de BBG reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2018

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
Zelfs simpele fotobewerking zou ik niet aandurven met deze CPU ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De processor die erin zit is ook al redelijk ouderwets, en erg underpowered. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 01:52
Dan was de Aldi laptop van een tijdje terug toch een veel betere deal: https://computerkiezen.nl...00-bij-aldi-26-juli-2017/ Die kon ik met een goed hart aan een aantal mensen aanbevelen.

Die quad-core celerons/pentiums zijn vlot zat voor alledaags gebruik, maar deze dualcore is echt té traag...

[ Voor 10% gewijzigd door beste-spellen op 04-02-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@luckremers Opslag is niet zo heel belangrijk, bijna alles zet ik in de cloud of op een externe disk. Ik neem aan dat er wel voldoende ruimte is voor Windows 10 + updates. Interessante link. Bedankt!

@Wouter Lucassen Ik heb nu een laptop met Pentium T3400 + 2 Gb geheugen, dat gaat nog redelijk.

@beste-spellen Bedankt voor je reactie. Interessante link ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
waandersj schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:14:
@luckremers Opslag is niet zo heel belangrijk, bijna alles zet ik in de cloud of op een externe disk. Ik neem aan dat er wel voldoende ruimte is voor Windows 10 + updates. Interessante link. Bedankt!

@Wouter Lucassen Ik heb nu een laptop met Pentium T3400 + 2 Gb geheugen, dat gaat nog redelijk.

@beste-spellen Bedankt voor je reactie. Interessante link ook!
Tja, als je een ander verwachtingspatroon hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:03

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

waandersj schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:14:
Vergeet niet dat je geen 64gb aan opslag kunt gebruiken. Hier gaat het os, updates, preloaded meuk en je recovery van af.

Effectief zul je denk 20-25gb overhouden gok ik zo. Dat is echt enorm krap.

Als ik jou was, zou ik er zelf een kale installatie opzetten. Dan houd je tenminste een stuk meer ruimte over en heb je die preloaded meuk van de fabrikant niet wat toch al vertragend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@michelsoe12 Hoe kom ik aan "een kale installatie"? Die krijg je er dan bij neem ik aan? (Sorry, ben niet zo heel handig met dat soort zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

waandersj schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:58:
@michelsoe12 Hoe kom ik aan "een kale installatie"? Die krijg je er dan bij neem ik aan? (Sorry, ben niet zo heel handig met dat soort zaken).
Het is natuurlijk lastig inschatten wat je kennis is, maar je kan via microsoft een iso van windows 10 downloaden, deze vervolgens op een USB zetten en daarna opstarten en installeren.

Als je dit nog nooit hebt gedaan, raadpleeg dan een vriend, of ga naar een winkel als MyCom of Paragidit om het te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@michelsoe12 Dank je. Maar dat is legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ja. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 -> Klik op "Hulpprogramma nu downloaden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

waandersj schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:36:
@michelsoe12 Dank je. Maar dat is legaal?
Jazeker, de licentie heb je al gekocht bij je laptop. De licentiecode staat in je BIOS opgeslagen d.m.v UEFI. Tijdens het installeren van windows herkent windows automatisch je licentiecode en zal hij hem activeren. (mits je de juiste versie installeert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waandersj
@TommyboyNL @michelsoe12 Duidelijk. Bedankt voor de hulp. Weer een stukje wijzer geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1045853

Donderdag 1 maart in de reclame... €249,- en als je niet weet hoe je Windows 10 moet doen....
Ik heb een gelijkwaardige met maar 2 Gb en 32 Gb kaartje naar Ubuntu gezet.
Dat werkt wel en je houd meer harde schijf over.
Donderdag vroeg naar winkel en gelijk halen.... en na maandje Win 10 en geen problemen naar Ubuntu over, gewoon de LTS 16.04 dus lange termijn versie.

Na 1 maand Win 10 zal deze langzamer worden en dan kijken hoe Linux Ubuntu deze sneller en stabieler maakt voor de iets zwaardere dingen als video bewerken en zo.
Er past nog extra kaart in, Micro SD en de 64 Gb zeker en misschien de 128 of 256 die je op Aliexpress voordelig kunt vinden met enig zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1046027

Ik lees dat de laptop weinig geheugen heeft, maar is dit dan ook te weinig voor een laptop voor studie? Denk dan aan word documenten en pdf bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwehandje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 12:56
Anoniem: 1046027 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:44:
Ik lees dat de laptop weinig geheugen heeft, maar is dit dan ook te weinig voor een laptop voor studie? Denk dan aan word documenten en pdf bestanden.
Tja er kan een SD kaart in voor alle document opslag dus dit zou geen probleem moeten zijn.

PSN: DoubleDutchh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:12
Of anders extra ssd erin, blijkbaar kan je er een M.2 ssd inplaatsen: https://gzhls.at/blob/ldb...ae9f89092fd1dca778bb1.pdf

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanvua
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 13:00
pricewatch: HP ThinBook 14-bp000nd Zwart is een goed alternatief.

Persoonlijk ben ik van mening dat hardware die verkocht wordt bij lidl en aldi vermeden moet worden. Zeer slechte ervaringen gehad met zowel de laptop als klantenservice. HP staat over het algemeen bekend als een goed en betrouwbaar merk. Daarnaast heeft deze laptop iets meer opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
ymoona schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:52:
Of anders extra ssd erin, blijkbaar kan je er een M.2 ssd inplaatsen: https://gzhls.at/blob/ldb...ae9f89092fd1dca778bb1.pdf
Als er ook nog meer RAM in zou kunnen …

Zit zelf te kijken naar een Chuwi Lapbook Air. Beetje zelde ding, maar 8GB, 3450 en 128GB. Alleen geen fingerprint, dat vind ik toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb zelf de EZbook 3 pro gekocht voor €200. Alu behuizing, N3450 Celeron, 64GB opslag, 6GB ram met m.2 expansieslot. Soortgelijke specificaties en goedkoper. Koop voor €50 een M2.2242 SSD en zet die in als boot voor Windows en klaar. Lekker snappy budget no nonsense ding. Zag die Trekstor alternatieven ook staan maar voor het prijsverschil heb ik een SSD upgrade uitgevoerd. En gewoon qwerty lay-out, wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
@kanvua Ik heb toch begrepen dat de prijs-kwaliteitverhouding van bijvoorbeeld Medion erg goed is. Ik heb geen ervaring met de klantenservice van Aldi of Lidl. Zie overigens ook https://computerkiezen.nl...s-medion-een-goede-keuze/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 994585

Met welke toets kan men in de bios komen? Heb F1 en F2 geprobeerd, maar zie geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 994585

Ik wil vanuit Linux opstarten via een usb-stick maar het enige dat ik zie is een ledje van de usb constant aan het knipperen en een zwart scherm met een dash teken. Hoe krijg ik Linux van mijn usb-stick aan de praat? Op een andere laptop werkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldV1963
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-05 13:25
Anoniem: 994585 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:40:
Met welke toets kan men in de bios komen? Heb F1 en F2 geprobeerd, maar zie geen resultaat.
Met de Del toets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
Hij is nu in de aanbieding voor 199.

https://nl.pepper.com/aan...or-eur199-lidl-shop-67811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:29

R-P

En dat vind ik het overwegen waard.
beste-spellen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:12:
Dan was de Aldi laptop van een tijdje terug toch een veel betere deal: https://computerkiezen.nl...00-bij-aldi-26-juli-2017/ Die kon ik met een goed hart aan een aantal mensen aanbevelen.
Ik heb de Primebook en de bovenstaande Aldi gehad, maar de P14 nooit uitgepakt omdat ik de Akoya vanwege de betere processor en touchscreen interessanter vond en Aldi vanalles begin dit jaar in de uitverkoop zou gaan gooien. Toen deze inderdaad werd afgeprijsd was de keuze makkelijk: 13.3 touchscreen met nieuwere processor voor 250 of 14" zonder touchscreen voor 330...
De Akoya heeft nu een 512GB M.2 en gaat daarmee hopelijk nog wel een paar jaar mee als lichte schoollaptop voor mijn dochter. (RAM geheugen is niet uitbreidbaar en voor het swappen is een SSD ook wel erg lekker).

[ Voor 12% gewijzigd door R-P op 20-05-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1082863

Heb het notebook van lidl primebook P14 kan ik prima mee werken als de toetsen de juiste aanslagen zouden geven.@ word ~~~
Ben al 3 dagen bezig om het goed te krijgen.
Weet iemand een oplossing?
Gr Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 1082863 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 21:47:
Heb het notebook van lidl primebook P14 kan ik prima mee werken als de toetsen de juiste aanslagen zouden geven.@ word ~~~
Ben al 3 dagen bezig om het goed te krijgen.
Weet iemand een oplossing?
Gr Paul
Wellicht ben je er al uit, maar de Primebook P14 heeft als een van de weinige laptops ter wereld daadwerkelijk een Nederlandse toetsenbord-layout. Grote kans dat je hem per ongeluk op US International hebt staan in je instellingen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Ik wil kunnen mailen, internetten/browsen, Office-applicaties gebruiken, simpele fotobewerking met Photoshop, zeker niet gamen.
Scherm is niet zo belangrijk, ik gebruik bij fotobewerking een extern (goed) scherm.
Zelf heb ik zaterdag deze gekocht:
pricewatch: Peaq PNB C1015-I2N3

Gezien je een extern scherm gebruikt, neem ik aan dat zaken als accuduur en behuizing je niet veel uitmaken.

Voor 289,- (gebruik code 10eurokorting) bij de MediaMarkt krijg je:

Pentium 3825U (2 cores met HT dus 4 threads).
6 GB ram (uitbreidbaar)
1 TB schijf
4-5 uur accu
DVD drive is een bracket voor SSD (daar heb je dan nog 60 euro budget voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illagen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb deze laptop sinds een paar weken gekregen van iemand, maar bij het aanzetten brandt het 'aan' lampje een seconde en dan gaat het weer uit. Verder gebeurt er niet veel.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Bij het aansluiten van de adapter gaat het laad lampje wel gewoon branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-06 20:21

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
illagen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:35:
Ik heb deze laptop sinds een paar weken gekregen van iemand, maar bij het aanzetten brandt het 'aan' lampje een seconde en dan gaat het weer uit. Verder gebeurt er niet veel.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Bij het aansluiten van de adapter gaat het laad lampje wel gewoon branden.
GPU/CPU defect..
Pagina: 1