Heos Bar en Sub koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.569 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 10:40
Hoi allemaal,

Situatie
Ik heb van de week HEOS Bar en de Sub en 2x HEOS 3 speakers gekocht. Het lukte prima om de HEOS Sub en Bar te koppelen, en kon 1 groep maken zonder problemen. Vandaag heb ik 2 HEOS 1 speakers gekocht als extra. Ik heb deze succesvol toegevoegd aan het netwerk.

Probleem
Ik merkte dat de sub het niet deed toen ik de speakers samenvoegde. Toen heb ik de sub van stroom gehaald en ik kreeg hem niet meer in het netwerk (oranje lampje). Ik krijg hem na de fabrieksinstellingen nog wel keurig in het netwerk, en zie hem dan ook in de app, maar als ik hem configureer en wil koppelen aan de bar, dan begint hij blauw te knipperen, en op gegeven moment brandt het lampje continu oranje. Dan lukt het niet meer om hem opnieuw in het netwerk te hangen zónder een nieuwe hard reset te doen. Dan begint alles weer van voor af aan

Wat heb ik geprobeerd
  • Vaste IP-adressen gegeven aan de Bar en de Sub voor ik ging koppelen. Dit werd geadviseerd door Denon website. Ook na harde reset bij beide apparaten, eerst IP gekoppeld aan beide apparaten.
  • Beide apparaten aan bedraad netwerk gehangen, dit werd op de Denon site ook geadviseerd
  • De HEOS 1 uit netwerk gehaald, wellicht dat dat probleem veroorzaakt. Mag niet baten
Hoe kan ik dit nu verhelpen?
Voor mijn gevoel alles al geprobeerd. De sub komt na harde reset zonder probleem in het netwerk, maar zodra ik hem koppel aan de bar, dan duurt het lang voordat hij reageert en uiteindelijk brandt ie oranje. Het lijkt op een soort conflict, maar IP conflicten zijn uitgesloten, heb ze allemaal een vaste IP gegeven.

Wie kan mij helpen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 12:49
Hoi, afgelopen week heb ik ook connectie problemen met mijn Heos Bar, sub en set Heos 3 gehad. Dit gebeurde nadat ik mijn router had ge-update 8)7

Alles resetten hielp niks of slechts gedeeltes.
Wat ik vervolgens heb gedaan is volledige reset van alle speakers.
Vervolgens de Bar aanzetten en met netwerk connecten.
Viel me op dat dit moet met de Bluetooth verbindingsknop (midden achter) zodat hij groen gaat knipperen en niet met de connectknop (links achter)
De Bar gaat vervolgens geel knipperen vanwege een update die hij direct begint uit te voeren, dit kun je zien in de Heos app (eerst volledig afsluiten en opnieuw opstarten)
Deze stappen herhalen voor de andere speakers en deze zullen ook gaan updaten.
Wacht dat rustig af en alle speakers zullen uiteindelijk connecten en een blauw lampje laten zien.

Succes !
En laten ff weten hoe het verloopt :)

Edit; IP adressen weer laten bepalen door je router ....

[ Voor 3% gewijzigd door vndk op 05-02-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
vndk schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:51:

Succes !
En laten ff weten hoe het verloopt :)

Edit; IP adressen weer laten bepalen door je router ....
Dankjewel, ik zal eens proberen, kijken of dit helpt. Er werd juist aangeraden om fixed IP adressen te kiezen.
Ik zal het eens proberen. Wel raar dat je de BT gebruikt om te connecten.. vaag toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Uiteindelijk was de conclusie: de BAR was defect. Deze inmiddels omgeruild voor een nieuwe en die doet het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:18
Ik heb net ook wat connectie problemen met de sub en bar gehad. Ik moest van Denon mn kanaalkeuze in het modem van automatisch afhalen. Maar zodra ik dat deed kreeg ik totaal geen respons van de sub meer. Resetten, groen solid, blauw knipperen, blauw heel snel knipperen en eindigen in solid amber. Na 6 pogingen weer kunnen connecten.

Door wat andere issues (pieptoon in rust en standby, af en toe niet willen meespelen maar weer wel als je van bron gaat wisselen) met de sub gaat ie evengoed even terug naar de dealer.

Hoop dat deze dan ook stuk blijkt te zijn en het Heos systeem wel soepel zonder zorgen kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion63
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik herken het volledig. Mijn sub krijg ik niet meer gekoppeld aan mijn bar, hebben het wel een tijdje gedaan.
Alles weer gereset via het netwerk en als ik dan de woofer weer wil koppelen, stopt hij er na 1 minuut mee.

Wie o wie kan me helpen.
Gr Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

@Lion63 wederom: topics kicken om te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.