VmWare beter dan VirtualBox?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.501 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyAron
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-09-2021

TheOnlyAron

nietsnut, misschien nuttig

Topicstarter
Hey mede-tweakers

Ik gebruik op dit moment VmWare op mijn Windows device, om XCode te kunnen draaien. (ik bouw mijn eigen apps) Ik heb eerst VirtualBox gebruikt, maar daar zijn geen tools voor, waardoor je de resolutie niet kunt aanpassen, en de performance omlaag gaat. Is VmWare dus beter dan VirtualBox, of heb ik iets verkeerd gedaan? Dit is tevens ook een waarschuwing naar de mensen die VirtualBox willen gebruiken, DOE HET NIET, je verspilt tijd en ik heb het al voor je verspild _/-\o_ .

MZZL

PS: de genoemde programma's worden gebruikt om VM's (Virtual Machines) te kunnen draaien. (voor als je je afvraagt waar die gozer het over heeft ;) )

X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaaren virtualbox met tegenwoordig docker er bovenop. Ik vind je advies nogal voorbarig. Misschien in alleen voor jouw setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:40
Voor mac os heeft virtualbox inderdaad niet alle features als in Guest Additions.
Overige guests werken VirtualBox gewoon prima.

VmWare is vooralsnog niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En voor vbox heb je natuurlijk ook de gratis extensions. En kun je wel resolutie instellen etc, heck, dat gaat net als op een normale machine gewoon in de vm zelf. Dus ik snap niet waar TS over loopt te blaten, hooguit over zijn eigen incompetentie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:12
TheOnlyAron schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:42:
Dit is tevens ook een waarschuwing naar de mensen die VirtualBox willen gebruiken, DOE HET NIET, je verspilt tijd en ik heb het al voor je verspild _/-\o_ .
Dit is gewoon onzin.

Ja, beide hebben voor- en nadelen. Maar welke beter geschikt is, dat is geheel afhankelijk van wat je wilt doen en of je nog met comptabiliteit te maken hebt.

Tevens is OS X/MacOS bij mijn weten nog altijd gelicenseerd voor gebruik op uitsluitend Apple-HW, ik gok dat jouw host-pc geen Apple-pc is. Of je moet XCode op een andere manier draaien..

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 03-02-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jeroen3 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:48:
VmWare is vooralsnog niet gratis.
VMWare Workstation en groter zijn inderdaad niet gratis. Je hebt echter tegenwoordig ook VMWare Workstation Player, wat een gratis alternatief is voor Virtualbox op Windows en Linux. :)
Is VmWare dus beter dan VirtualBox, of heb ik iets verkeerd gedaan? Dit is tevens ook een waarschuwing naar de mensen die VirtualBox willen gebruiken, DOE HET NIET, je verspilt tijd en ik heb het al voor je verspild _/-\o_ .
Vreemde zinnen zo achter elkaar. Waarom vraag je of VMWare beter is dan Virtualbox, als je daarna een van de twee afbrand, zonder verdere onderbouwing? Waar wil je nu heen met dit topic? Daarnaast gebruik ik op mijn werk icm Vagrant VM's in Virtualbox, niets aan de hand. Gebruik gewoon de juiste tools waarvoor je ze nodig hebt. :)

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jammer dat er niet bij vermeldt wordt welke versie van Windows er gebruikt wordt én welke versie van VMWare. In de "Pro" versies vanaf Windows 8.1 zit gewoon Hyper-V wat een type-1 Hypervisor is welke dus écht op de hardware draait (en waarbij je oorspronkelijk OS dus eigenlijk meteen je éérste VM is, ook al laat 'ie dat niet zo zien).
Met VMWare moet je al "ESX" óf "Workstation" gaan draaien wil je een type-1 hypervisor krijgen.... De "Player" is een type-2 Hypervisor welke binnen je OS draait, net zoals Oracle VirtualBox dat doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 03-02-2018 15:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"VMware" is zelfs gewoon een bedrijf, geen product of programma. VMware heeft verschillende producten (en oplossingen), waarvan een groot deel niet te vergelijken is met "VirtualBox".
[...] Dit is tevens ook een waarschuwing naar de mensen die VirtualBox willen gebruiken, DOE HET NIET, je verspilt tijd en ik heb het al voor je verspild _/-\o_ .[...]
Dit is ook pure ingorance, zolang je het niet goed onderbouwt. VirtualBox is prima te gebruiken en ik draai het ook 'in productie' voor development.

[ Voor 50% gewijzigd door Room42 op 03-02-2018 15:15 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In wezen zeg je 2 losse dingen, waarvan ik het er maar met 1 eens ben.

Is menig VMWare product beter dan VirtualBox? Simpelweg vanwege een heleboel redenen ja.
Is Virtualbox af te raden? Absoluut niet. Het is simpelweg de een van de beste(zoniet de beste) gratis virtualiserings software die er is.

Maar voor app-developen zou ik sowieso geen virtualisatie software aanraden, maar gewoon de goedkoopste mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Room42 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:13:
"VMware" is zelfs gewoon een bedrijf, geen product of programma. VMware heeft verschillende producten (en oplossingen), waarvan een groot deel niet te vergelijken is met "VirtualBox".
Point being? :? Virtualbox is van Oracle, is ook een bedrijf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Fwiw: ik kan je zo een situatie opnoemen waarbij je niks hebt aan cloud, niks hebt aan vmware, niks hebt aan hyper V, maar je gewoon een stuk gietijzer met virtualbox nodig hebt. Been there, done that.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:15:
[...]
Point being? :? Virtualbox is van Oracle, is ook een bedrijf. ;)
Je kunt dus niet zeggen "VMware is beter dan VritualBox". Dat is appels met peren vergelijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Gomez12 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:14:

Maar voor app-developen zou ik sowieso geen virtualisatie software aanraden, maar gewoon de goedkoopste mac.
Heb een tijdje swift gebruikt op een goedkope MacBook. Maar dat was geen pretje. Compilen duurt zeer lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:15:
Fwiw: ik kan je zo een situatie opnoemen waarbij je niks hebt aan cloud, niks hebt aan vmware, niks hebt aan hyper V, maar je gewoon een stuk gietijzer met virtualbox nodig hebt. Been there, done that.
Dáár ben ik dan toch (serieus) benieuwd naar. Ik draai toch al een behoorlijk aantal jaartjes mee in de virtualisatiewereld en heb eigenlijk nog nooit iets gehad (in / op mijn vakgebied) wat niet gevirtualiseerd kón worden.

Dat het ooit een behoorlijk uitdaging was én/óf ooit een wijziging aan de leverancierskant moest inhouden is wat anders (hardwaredongels op fixed COM poorten... 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:30:
[...] Dáár ben ik dan toch (serieus) benieuwd naar. Ik draai toch al een behoorlijk aantal jaartjes mee in de virtualisatiewereld en heb eigenlijk nog nooit iets gehad (in / op mijn vakgebied) wat niet gevirtualiseerd kón worden. [...]
offtopic:
Volgens mij bedoelt ie dat die genoemde oplossingen 'too much' zijn en gewoon een simpele PC met VirtualBox voldoende is voor hetgeen hij nodig heeft. Volgens mij zegt hij niet dat iets niet te virtualiseren valt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 03-02-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
Hey mede-tweakers

Ik gebruik op dit moment VmWare op mijn Windows device, om XCode te kunnen draaien. (ik bouw mijn eigen apps) Ik heb eerst VirtualBox gebruikt, maar daar zijn geen tools voor, waardoor je de resolutie niet kunt aanpassen, en de performance omlaag gaat.
Afgezien je helemaal geen informatie geeft wat hoe je dit constateerd allemaal, of wat je gedaan het, heb ik toch echt het vermoeden dat je zelf het 1 en ander (of eigenlijk alles) fout doen.
Ik gebruik het heel regelmatig en performance is gewoon goed te nomen, en resolutatie aanpassen werken ook gewoon.
Je moet natuurlijk wel de Virtuablbox addins installeren.
En performance hangt er natuurlijk er vanaf wat je doet, en wat voor een hardware je virtuele en fysieke host heeft.

[q[Is VmWare dus beter dan VirtualBox, [/q]
Hangt er vanaf, beide zijn gewoon goed. Maar zonder te weten waar exact je probleem in zit. Is over dit advies helemaal niets te zeggen.
of heb ik iets verkeerd gedaan?
Deze kans is groter, dan dat het aan Virtualbox ligt.
Dit is tevens ook een waarschuwing naar de mensen die VirtualBox willen gebruiken, DOE HET NIET, je verspilt tijd en ik heb het al voor je verspild _/-\o_ .
Misschien een kleine... Ik heb een hele grote VDI oplossing neer gezet op basis van Oracle Virtualbox.
Dus ik denk dat je het probleem toch echt bij zelf moet zoeken, ipv dit soort vaag advies te geven, zonder enige nuttige onderbouwing..
PS: de genoemde programma's worden gebruikt om VM's (Virtual Machines) te kunnen draaien. (voor als je je afvraagt waar die gozer het over heeft ;) )
Hoe zouden we dit nu kunnen denken?
Maar nee... Ik vraag me af, of je wel enig idee hebt waarover je praat. En gezien de posts ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Oh, het zal best anders te virtualiseren zijn geweest, maar als het om shit van Oracle gaat kiezen ze uiteraard voor hun eigen spul ;) hear me out:
Tot een jaar of 3 terug werkte ik dagelijks met Peoplesoft (ook Oracle product). Daar is men op een gegeven moment voor upgrade complete virtualbox images gaan uitgeven, zodat je niet een extra complete omgeving hoefde te installeren. Noot: dit is enterprise grade ERP, een losse omgeving doet behoorlijk wat aan hard en software en install duurt ca een week). Maar die Vbox images was dus het enige wat ondersteund werd bij upgrades.
Dan kun je converteren naar een andere hypervisor, maar dan heb je geen support. Dan kun je iets in de cloud willen zetten, maar geen enkele cloudprovider ondersteunt VM nesting (toen iig niet) en dat moet je ook niet willen ook. Bovendien hebben we nesting in een VM lokaal ook getest, werkte ook niet. Dus blijft over ijzer en Vbox .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oracle, da's net zo iets als SAP.... Ik zet 't liefst wat muziek van "The Eagles" op als ik er wat mee moet :P

Hotel California -> You can check in but you can't check out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En inmiddels heeft dit topic dat toch al weinig toegevoegde waarde van de get-go had al helemaal niets meer met Programming te maken. Ik maak er een eind aan. Uitgebreide discussie is uiteraard van harte welkom in het juiste subforum; wie zich geroepen voelt mag een topic openen :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.