Windows 7 installatie foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 07:38
Op de laptop van mijn vader (waar Windows 10 op staat geïnstalleerd) probeer ik Windows 7 op te installeren. Ik heb hiervoor een bootable dvd gemaakt, waar de Windows 7 installatiebestanden op staan. Bij het opstarten van de dvd gaat alles goed, echter als ik de optie krijg om een hdd te selecteren om het besturingssysteem te installeren krijg ik de volgende melding: 'No drivers were found. Click Load Driver to provide a mass storage driver for installation. Als ik wil zoeken naar een driver lijkt het ook dat de hdd's van de laptop niet herkend te worden.

Ook heb ik het geprobeerd met het maken van een bootable usb, maar ook dan heb ik het zelfde probleem. Inmiddels heb ik het hele internet ongeveer al afgestruind, maar kom ik er maar niet uit wat het probleem zou kunnen zijn.

Iemand die wellicht weet waar dit probleem aan zou kunnen liggen?

Foutmelding:
https://imgur.com/a/kuloB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je hebt een driver nodig voor de sata controller van je laptop, even naar de website van de fabrikant van jouw laptop en kijken of ze de Windows 7 driver voor je hebben, die dan inladen tijdens de setup zou het moeten oplossen :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
Je vergeet te melden om wat voor een laptop het gaat. Daarnaast mis ik informatie over het type HDD.
Het is ook nuttig om te vermelden waarom je per se Windows 7 wilt installeren op die laptop.

Zoals de vorige poster aangeeft: je hebt een driver nodig, die vindt je op de website van de fabrikant van de laptop. Het kan ook zijn dat de HDD gewoon stuk is.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
De reden dat ik Windows 7 erop wilt installeren is, omdat Windows 10 voor mijn vader een hoop problemen oplevert (zoals het niet werken van de start knop, niet werken van de taakbalk tot aan Windows 10 die niet meer kan opstarten) daarnaast werkt mijn vader ook veel liever met Windows 7 dan 10 dus vandaar de reden om terug te gaan.

De hdd is een hitachi HTS727575A9E364.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als de laptop geleverd is met Win10, zou ik eerst even kijken of er überhaupt Win7 drivers voor alle hardware te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:29:
Als de laptop geleverd is met Win10, zou ik eerst even kijken of er überhaupt Win7 drivers voor alle hardware te vinden is.
Dat zou wel eens het struikelblok kunnen zijn. En in dat geval is installatie van Ubuntu (of een andere Linux-smaak) een beter idee.

NB: Ik ben een tevreden Windows-10 gebruiker, maar ik heb het wel zo aangepast dat die Start-knop het doet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 19:32
Gratis tip:
er staat toch echt: no drives were found...

en niet no drivers were found.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:05:
Gratis tip:
er staat toch echt: no drives were found...

en niet no drivers were found.
Alleen als er geen driver is voor de schijfcontroller gaan er ook geen drives gevonden worden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Alienn schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:19:
De reden dat ik Windows 7 erop wilt installeren is, omdat Windows 10 voor mijn vader een hoop problemen oplevert (zoals het niet werken van de start knop, niet werken van de taakbalk tot aan Windows 10 die niet meer kan opstarten) daarnaast werkt mijn vader ook veel liever met Windows 7 dan 10 dus vandaar de reden om terug te gaan.

Deze over Win10 heen zetten: http://classicshell.net/ Opgelost. Je vader blij en jij een hoop minder werk.

Als een vrouwtje hier in de straat van 72 ermee kan werken, kan je vader het ook. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Kaalus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:06:
[...]

Alleen als er geen driver is voor de schijfcontroller gaan er ook geen drives gevonden worden ;)
Ben je nog tegen gekomen dat je drivers voor een HD nodig had na winXP?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Ben je nog tegen gekomen dat je drivers voor een HD nodig had na winXP?
Wel in het geval het systeem veel nieuwer was dan het OS. En gezien hier niet vermeld is wat de hardware is zou dat dus best een mogelijkheid kunnen zijn. Bijvoorbeeld met een NVME drive en Windows 7 is dit zeker het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Kaalus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:09:
[...]

Wel in het geval het systeem veel nieuwer was dan het OS. En gezien hier niet vermeld is wat de hardware is zou dat dus best een mogelijkheid kunnen zijn. Bijvoorbeeld met een NVME drive en Windows 7 is dit zeker het geval.
in dit geval gaat het om een hitachi HTS727575A9E364 volgens TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:12:
[...]

in dit geval gaat het om een hitachi HTS727575A9E364 volgens TS
Dat zegt dus nog steeds niets over de controller waar die aanhangt. Wat wil je nu bereiken met deze houding? De mogelijkheid bestaat gewoon dat de driver voor de schijfcontroller ontbreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaalus op 03-02-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Kaalus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:13:
[...]

Dat zegt dus nog steeds niets over de controller waar die aanhangt. Wat wil je nu bereiken met deze houding? De mogelijkheid bestaat gewoon dat de driver voor de schijfcontroller ontbreekt.
natuurlijk, de mogelijkheid bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:17:
[...]

natuurlijk, de mogelijkheid bestaat.
Lijkt me stug. Volgens mij verschillen Win10 en 7 daar niet in. Heb zelfs op een oude pc van 10 jaar oud ooit Win 7 gedraaid. Zie alleen het nut niet van downgraden naar 7. Ik zelf heb ook een pesthekel aan die nieuwe layout en los dat simpel op met classicshell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46
Als de TS kan aangeven om wat voor een laptop het gaat dan kunnen wij misschien beter adviseren.
Vind het trouwens wat te kort door de bocht om de genoemde klachten te wijten aan Windows 10. Lijken mij eerder veroorzaakt door slechte drivers of hardware dat niet deugt. Windows 7 installeren zal dan niet helpen.

Die schijf is zo'n 5-6 jaar oud. Kan natuurlijk zijn dat die op zijn end loopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Allard op 03-02-2018 16:27 ]

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Deze over Win10 heen zetten: http://classicshell.net/ Opgelost. Je vader blij en jij een hoop minder werk.

Als een vrouwtje hier in de straat van 72 ermee kan werken, kan je vader het ook. 8)
Bedankt, kende ik nog niet.

Ik zie wel dat de developer gestopt is en er (naar alle waarschijnlijkheid) dus geen nieuwe versies meer zullen komen.

Los daarvan: ik ga het eens op een van m'n W10 pc's proberen.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Lijkt me stug. Volgens mij verschillen Win10 en 7 daar niet in. Heb zelfs op een oude pc van 10 jaar oud ooit Win 7 gedraaid. Zie alleen het nut niet van downgraden naar 7. Ik zelf heb ook een pesthekel aan die nieuwe layout en los dat simpel op met classicshell.
Mij ook, in het bios kijken of er een hdd herkend wordt en de knop 'drive options' tijdens install zijn meer logische opties om eerst naar te kijken. Maar ik moest het wel zeggen vanwege klachten over mijn houding. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alienn zijn de win7 installatie bestanden up to date? Met service pack erin is in 19 van de 20 gevallen geen extra sata driver nodig tijdens de setup. (op Win7 compatible hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Tens schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:31:
[...]

Mij ook, in het bios kijken of er een hdd herkend wordt en de knop 'drive options' tijdens install zijn meer logische opties om eerst naar te kijken. Maar ik moest het wel zeggen vanwege klachten over mijn houding. >:)
Jammer dat je dan toch zo moet reageren. TS heeft daar toch helemaal niets aan?
Als hij een veel nieuwere PC heeft dan is er gewoon best een kans dat Windows 7 daar niet mee overweg kan. Het blijft tenslotte een OS uit 2009, inmiddels dus ruim 8 jaar oud! Ook sommige opties voor RAID zorgen ervoor dat de BIOS de schijf wel ziet maar Windows niet. Dus zo'n rare gedachte is het helemaal niet. Niet elke installatie van Windows is straightforward ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Alienn schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:41:
Op de laptop van mijn vader (waar Windows 10 op staat geïnstalleerd) probeer ik Windows 7 op te installeren. Ik heb hiervoor een bootable dvd gemaakt, waar de Windows 7 installatiebestanden op staan. Bij het opstarten van de dvd gaat alles goed, echter als ik de optie krijg om een hdd te selecteren om het besturingssysteem te installeren krijg ik de volgende melding: 'No drivers were found. Click Load Driver to provide a mass storage driver for installation. Als ik wil zoeken naar een driver lijkt het ook dat de hdd's van de laptop niet herkend te worden.

Ook heb ik het geprobeerd met het maken van een bootable usb, maar ook dan heb ik het zelfde probleem. Inmiddels heb ik het hele internet ongeveer al afgestruind, maar kom ik er maar niet uit wat het probleem zou kunnen zijn.

Iemand die wellicht weet waar dit probleem aan zou kunnen liggen?

Foutmelding:
https://imgur.com/a/kuloB
Ga naar de support site van je laptop, en download de drivers voor windows 7. Met name de chipset controllers en sata. Deze moet je dan slipstreamen in een zelfgemaakte win7 installatie disk.

Indien je laptop geen drivers, en dus geen support, heeft voor win7, kan je beter win10 installeren. Suc7.

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Kaalus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:22:
[...]

Jammer dat je dan toch zo moet reageren. TS heeft daar toch helemaal niets aan?
Als hij een veel nieuwere PC heeft dan is er gewoon best een kans dat Windows 7 daar niet mee overweg kan. Het blijft tenslotte een OS uit 2009, inmiddels dus ruim 8 jaar oud! Ook sommige opties voor RAID zorgen ervoor dat de BIOS de schijf wel ziet maar Windows niet. Dus zo'n rare gedachte is het helemaal niet. Niet elke installatie van Windows is straightforward ;)
De TS heeft een Win10 laptop die niet meer wil opstarten, dan is imho de eerste stap om te kijken of de HD nog werkt, en alle overige adviezen lijken mij dan voorlopig nutteloos.
Alienn schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:19:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:59
Kijk even in je BIOS of je SATA mode op RAID staat. Zet hem dan eens op AHCI als dit mogelijk is.
Als die namelijk op RAID staat kan het zijn dat je inderdaad een driver nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
Maukie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:02:
Kijk even in je BIOS of je SATA mode op RAID staat. Zet hem dan eens op AHCI als dit mogelijk is.
Als die namelijk op RAID staat kan het zijn dat je inderdaad een driver nodig hebt.
Deze stond inderdaad op RAID, ik heb het aangepast naar AHCI en nu zie ik verschillende partities verschijnen. Echter als ik mijn primarty partitie selecteerd krijg ik de volgende melding te zien:
https://imgur.com/a/NS2si

Is dit op te lossen door de partitie te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is het terug naar W7 of is de PC met W10 geleverd (org.) en wat waren de problemen met W10 ?
de optie van @Musicmasters al gezien ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
Hackus schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:34:
Is het terug naar W7 of is de PC met W10 geleverd (org.) en wat waren de problemen met W10 ?
de optie van @Musicmasters al gezien ?
De laptop is als het goed is ooit geleverd met Windows 8 en toen der tijd gratis ge upgrade naar Windows 10. Zoals eerder aangegeven zijn er sindsdien altijd problemen mee geweest, zoals de home knop die het niet meer doet, de taakbalk die niet meer reageert, app's die niet meer openen tot aan Windows 10 die continue blijft hangen in systeem herstel en dus niet eens meer wilt opstarten (nu het geval). Mijn vader werkt daarnaast veel liever met Windows 7 dus vandaar de keuze om daar naar terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alienn schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:26:
[...]

De laptop is als het goed is ooit geleverd met Windows 8 en toen der tijd gratis ge upgrade naar Windows 10. Zoals eerder aangegeven zijn er sindsdien altijd problemen mee geweest, zoals de home knop die het niet meer doet, de taakbalk die niet meer reageert, app's die niet meer openen tot aan Windows 10 die continue blijft hangen in systeem herstel en dus niet eens meer wilt opstarten (nu het geval). Mijn vader werkt daarnaast veel liever met Windows 7 dus vandaar de keuze om daar naar terug te gaan.
Stel dan beter weer 8 in. en je kunt dit ook instellen. dan kies je W7 functies en dat werkt goed.
(Op pc van mijn Pa ook gebruikt)
Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienn
Toen Windows 10 nog normaal kon opstarten heb ik al is een factory reset geprobeerd, dit werd ook al geweigerd. Zoals ik al eerder heb aangeven wil mijn vader gewoon weer graag Windows 7 gebruiken. Dit moet toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahoor, mits de hardware niet te nieuw is voor Win7 en er dus drivers voor zijn.
Wat al meerdere keren in dit topic voorbij komt.

Win7 wil inderdaad niet op een GPT partitie geïnstalleerd worden. Genoeg over te vinden op Google, inclusief filmpjes om het makkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
De boot schijf moet je formatteren naar Fat32.
Pas dan kan je Win7 er op zetten.
Dit zal je moeten doen met software van bijvoorbeeld EaseUS,
Google maar...ze hebben free software om je schijf om te zetten van GPT naar Fat32. (EaseUS Partition Master)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou toch echt voor NTFS gaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klavertje2211 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:28:
De boot schijf moet je formatteren naar Fat32.
Pas dan kan je Win7 er op zetten.
Dit zal je moeten doen met software van bijvoorbeeld EaseUS,
Google maar...ze hebben free software om je schijf om te zetten van GPT naar Fat32. (EaseUS Partition Master)
In de setup de partities verwijderen en nieuwe maken is een stuk gebruiksvriendelijker, of via shift-F10 en diskpart.
En Fat32, serieus. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alienn
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:29:
[...]
In de setup de partities verwijderen en nieuwe maken is een stuk gebruiksvriendelijker, of via shift-F10 en diskpart.
En Fat32, serieus. :X
Ik heb de partities verwijderd via diskpart en vervolgens de volgende tutorial gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=o4ilMAAk1Q8. Dit heeft gelukkig gewerkt, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-07 22:50
Inderdaad, jullie commentaar is terecht. Ik bedoelde natuurlijk NTFS, maar ja, ik had dat even verwisseld met Fat32. Ik zal het niet meer doen, belooft hierbij, Ik zal geen Fat32 meer adviseren.
Pagina: 1