Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor programmeer taken

Pagina: 1
Acties:

• Calond
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik zoek een laptop voor programmeren, denk hierbij aan python/java/c en neural networks. Hierbij zoek ik een laptop met alleen een cpu en geen gpu. Image processing kan via mijn gewone computer, andere eisen zijn een goede accu en een goed toetsenbord. Ik wil gewoon dat mijn laptop de hele dag meekan en als ik even niet hoef te programmeren, de laptop gewoon dichtklap en later verder mee kan. Mijn voorkeur voor scherm groote gaat uit naar rond de 15 inch en als laatste eis moet de laptop linux kunnen draaien.

laptop wil ik verder overal meenemen, maar ik heb wel gewoon een rugzak, dus het hoeft niet een ultrabook te zijn.

als budget stel ik rond de 1000 euro

In mijn eigen onderzoek kom ik met een goede accuduur al gauw uit bij ultrabooks en macbook. Ik heb 1 keer getypt op een macbook en ik had al binnen een paar seconden kramp in mijn handen, dus voor mij hoeft het geen ultrabook te zijn. Als ik dan ook kijk naar een goed toetsenbord dan zijn de thinkpads geprezen, maar ik vind de laptops redelijk duur(t470), want in principe zit er in de laptop geen gpu en het is geen ultrabook, dus lijkt mij dat de prijs lager kan en linux is niet geweldig op thinkpads.

Ik zoek dus eigenlijk een iets goedkopere variant, maar wel met een goed toetsenbord en goede accuduur waar linux goed op draait. Hopelijk kunnen jullie mij een goed alternatief aanwijzen

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
HP ProBook al overwogen? Ik heb zelf [url="[url]https://tweakers.net/pricewatch/1030637/hp-probook-450-g5-2rs18ea/specificaties/[/url]"]deze[/url]. Typt perfect (geen standaard backlit toetsenbord, achteraf inbouwen kan wel), goede en snelle processor, geen GPU en daardoor een goede accuduur (rond de 8 uur bij zuinig gebruik) en er kan natuurlijk ook Linux op, worden ze in Amerika mee geleverd, in Nederland allee met Win 10 Pro.

Visual Studio en Eclipse draaien er perfect op.

[ Voor 12% gewijzigd door PascalDutch op 03-02-2018 22:18 ]