Externe boxen aansluiten crosley executive platenspeler.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordk
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11-2022
Mijn vraag
Ik heb een crosley executive platenspeler gekocht waarbij vermeld staat dat er externe luidsprekers op aangesloten kunnen worden. Nu beschikt deze speler over een voorversterker, ingebouwde speaker en line out.
Ik heb zelf nog boxen staan (komt alleen een rode/zwarte draad uit (schroefkabel, link 1) en deze wilde ik met deze converter, link 2, er op aansluiten. De man die me deze converter verkocht was sceptisch en zei dat dit niet ging werken, maar wat denken jullie? Er zit toch een voorversterker in de speler en er zitten geen andere toeters en bellen aan de boxen dan de audiokabel. Zou ik het kunnen proberen zonder iets stuk te maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Crosley Executive CR6019A

AUX-in: Ja, voor aansluiten smartphones en MP3 spelers
Line out: Ja, voor aansluiten externe luidsprekers

Boxen: audiokabel

Link 1: kan geen plaatje vinden, betreft een schroefkabel.
Link 2: Afbeeldingslocatie: https://www.allekabels.nl/tulp-kabel/9/1343294/rca-naar-schroefaansluiting.html?gclid=Cj0KCQiA2NXTBRDoARIsAJRIvLzdFlm1lpj6uuILLd0NKqZCGwmuvZeDVqFI7QKU_5UTDiHGhdttUd0aArvqEALw_wcB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets, vraag om advies.

Beste antwoord (via Jordk op 03-02-2018 13:44)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een voorversterker bij platenspelers heb je nodig om er een fatsoenlijk signaal uit te krijgen wat je aan een hedendaagse versterker kunt koppelen, die geen aparte phono ingang heeft. Het signaal van een platenspeler is dermate zwak dat dat nodig is. Die voorversterker zorgt er voor dat je ondestaande line out kunt gebruiken met willekeurig welke versterker.

Een line out is idd exact dat: een lijnuitgang, dus niet versterkt. Ergo: je gaat een versterker nodig hebben om je speakers aan te sluiten. Of, als je wilt testen hoe het klinkt, kun je ook even een PC speakersetje gebruiken. Die hebben een eigen versterker aan boord.

Overigens hoop ik niet dat je platen hebt waar je zuinig op bent. Dit soort platenspelers doet eerder slecht dan goed voor je platen. Ja, het geeft geluid. Totdat de naald teveel in de plaat gesleten heeft en dan is het afgelopen en kun je je plaat weggooien.

[ Voor 57% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2018 13:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-04 19:31

strompel

PSN: jansoe13

Ik heb zelf de platenspeler niet, maar normaal gesproken sluit je die twee tulp aan op een (stereo) versterker en de luidsprekers op je versterker.

Dit stukje tekst:

Sluit met de 2 Tulp Analoge Kabel van Scanpart gemakkelijk je externe luidsprekers middels je externe versterker aan en luister je favoriete muziek nu over externe speakers voor die extra geluidskwaliteit.

"middels je externe versterker"

[ Voor 47% gewijzigd door strompel op 03-02-2018 13:26 ]

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordk
Oke, maar de platenspeler beschikt zelf over een voorversterker ofwel pre-amp, heb je dan nog een versterker nodig op de line out of zou je de boxen in theorie dan ook rechtstreeks op de line out (met die converter) kunnen pluggen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een voorversterker bij platenspelers heb je nodig om er een fatsoenlijk signaal uit te krijgen wat je aan een hedendaagse versterker kunt koppelen, die geen aparte phono ingang heeft. Het signaal van een platenspeler is dermate zwak dat dat nodig is. Die voorversterker zorgt er voor dat je ondestaande line out kunt gebruiken met willekeurig welke versterker.

Een line out is idd exact dat: een lijnuitgang, dus niet versterkt. Ergo: je gaat een versterker nodig hebben om je speakers aan te sluiten. Of, als je wilt testen hoe het klinkt, kun je ook even een PC speakersetje gebruiken. Die hebben een eigen versterker aan boord.

Overigens hoop ik niet dat je platen hebt waar je zuinig op bent. Dit soort platenspelers doet eerder slecht dan goed voor je platen. Ja, het geeft geluid. Totdat de naald teveel in de plaat gesleten heeft en dan is het afgelopen en kun je je plaat weggooien.

[ Voor 57% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2018 13:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordk
Thx! Weet ik weer voldoende, staat niet met zoveel woorden in de handleiding.

Om terug te komen op dat laatste, afgaande op de recensies op internet zal het met dit merk en deze variant niet zo’n vaart lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klavertje2211
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04 20:19
Het zou verboden moeten worden......Crosley platen-vernielers verkopen als platenspelers.
Als je platen je lief zijn, alleen gebruiken als opvulling op een plank of zo, maar niet gebruiken om je platen mee af te spelen. OK, er komt geluid uit, maar je beschadigd je kostbare platen voor altijd.

Kijk hier maar eens even.

YouTube: Record Player: Crosley - Top 5 Reasons NOT to Buy!

http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Klavertje2211 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:06:
Het zou verboden moeten worden......Crosley platen-vernielers verkopen als platenspelers.
Als je platen je lief zijn, alleen gebruiken als opvulling op een plank of zo, maar niet gebruiken om je platen mee af te spelen. OK, er komt geluid uit, maar je beschadigd je kostbare platen voor altijd.

Kijk hier maar eens even.

YouTube: Record Player: Crosley - Top 5 Reasons NOT to Buy!

http://www.puresound.be/n.../crosley-ion-en-traveler/
Er zijn ook mensen die niet de audiopedanten naroepen en daadwerkelijk testen:

https://www.youtube.com/watch?v=UPc5frU8IQQ

Zijn Crosleys goed? Nee verre van dat. Maken ze je platen kapot? NEE
Pagina: 1