Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi via apps alles snel, browsen verschrikkelijk traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Als ik een speedtest doe op verschillende smartphones in het huis, haal ik een snelheid van 70-80 mbit. Op mijn pc die verbonden is met een netwerkkabel, haal ik 90 mbit. Geadverteerde snelheid voor mijn verbinding is 100 mbit. Tot zover geen klachten.

Als ik op een draadloos device naar een site surf (https://www.torfs.be is een goed voorbeeld), duurt het ongeveer 30 seconden voordat die geladen is. Op mijn pc ongeveer een seconde. Als we wifi uitschakelen, en op 4G+ verder gaan, duurt het ongeveer 5 seconden (speedtest 110 mbit). Wat ik ook probeer, ik krijg het niet sneller. Facebook via de app en diverse nieuwssites via een app gaan wel gewoon snel.

Wat heb ik al getest: verschillende devices, we hebben een iPad 2017, een Samsung S8 en S6, ze hebben allemaal hetzelfde probleem (ipad duurde het zelfs meer dan een minuut). Verschillende browers getest, geen verschil. Er staan geen virusscanners oid geinstalleerd.

Ik maak gebruik van een pihole op het netwerk. Ik heb de dns vd wifi nu geherconfigureerd naar 8.8.8.8 of quad9, maar dat maakte geen verschil.

Alle devices zaten standaard op 5ghz wifi netwerk, ik heb deze uitgeschakeld en alles naar 2.4ghz laten gaan, maar dat maakte geen merkbaar verschil.

Alle tests zijn gedaan op dezelfde plek aan een bureau. Wifi AC staat gewoon 2 meter verderop geinstalleerd en is in dezelfde ruimte en er staat niets tussen. Perfect signaal dus.

Wifi AC is een Ubiquiti UAP-AC-LITE en deze is aangesloten op een Ubiquiti Unifi Security Gateway.

Heeft er iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Vooral het verschil tussen wifi en 4g+ zit me dwars. Akkoord, 4g+ is iets sneller, maar het laadt wel erg veel sneller.

Beste antwoord (via crazyx op 05-02-2018 21:16)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Heb je na het weghalen van je pi hole je DNS ook even geflushd en ip adres vernieuwd?

Tweakers Discord

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
hier laad de pagina torfs.be binnen 1 seconde
(telenet 200mbit abbo, standaard telenet witte modem , verbonden op wifi AC , speedtest circa 175mbps)

Acties:
  • Beste antwoord

• tweakduke

tweakduke

Heb je na het weghalen van je pi hole je DNS ook even geflushd en ip adres vernieuwd?

Tweakers Discord

• crazyx
Geen idee hoe ik de dns moet flushen op een smartphone. Ik heb hem nu net opnieuw opgestart, maar dat maakt geen verschil. Ik heb net met mijn laptop geprobeerd en daar werkt het ook gewoon snel.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Lijkt me inderdaad een dns probleem. Dat de NS queries timeouten en dan na x seconden terugvallen op een secundaire dns die blijkbaar wel werkt.

[ Voor 60% gewijzigd door CyberMania op 03-02-2018 21:30 ]

• crazyx
Het is inderdaad een dns probleem. De telefoons hadden mijn wijzigingen niet opgepikt en stonden nog steeds ingesteld naar de pihole. Ik had gehoopt dat die wel aangepast zou zijn na het eropstarten van de telefoon.

Heeft iemand een idee waarom de pihole op Android en IOS zo traag is voor websites, terwijl ik dat issue niet heb op pc's?

• tweakduke

tweakduke

We weten in ieder geval waar het nu in zit.

Als je op internet rond zoekt op dit probleem kun je naar 2 dingen als eerst kijken.
Zitten de WiFi clients in dezelfde ip range als de pi hole?
En ander punt is of je gebruik maakt van ipv6.

Tweakers Discord

Pagina: 1