Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:02
Recentelijk weer eens een Android tablet gekocht. Nu viel het mij direct op dat Netflix niet in HD tevoorschijn kwam. Bij nader onderzoek ging het om een SD stream van 480p. Na wat speurwerk blijkt dat er een zeer beperkte lijst is van goedgekeurde android apparaten die HD mogen streamen: https://help.netflix.com/en/node/23939 Er zit op het eerste oog niet eens iets tussen wat normaal verkrijgbaar is.

Ook het wildvine level zou een factor zijn. Na controle daarvan blijkt die gewoon 1 te zijn dus daar zit het hem niet in.

Vervolgens kom ik een app tegen op XDA die deze beperkingen zou omzijlen. Heb de app geinstalleerd en inderdaad. Binnen no time zit ik op 1920x1080 bij 5600 Kbps, een verademing.

Echter je raar het al. Krijg even later een popup van ES file explorer dat er een suspicious app op mijn apparaat staat omdat hij audio kan recorden en mijn device status kan uitlezen. Tja...

Neem aan dat ik niet de enige ben die Netflix op android op minimaal 720p wil bekijken. Iemand een betrouwbaar alternatief gevonden?

edit: Even voor de duidelijkheid dit heeft dus niets te maken met gratis Netflix het gaat om Netflix kijken via een normaal abonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 03-02-2018 01:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Nou ik gebruik altijd een OEM android device en nog nooit zoiets meegemaakt dus lijkt me niet dat dat netflix dit beperkt.
Je kunt volgens mij ook ergens los de apk downloaden op de website van netflix misschien dat dat een verschil maakt.

zoiets bijv.

http://mcdn.netflix.com/u...x-3.1-41-1142-release.apk

[ Voor 16% gewijzigd door boyette op 03-02-2018 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
boyette schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 02:26:
Nou ik gebruik altijd een OEM android device en nog nooit zoiets meegemaakt dus lijkt me niet dat dat netflix dit beperkt.
Je kunt volgens mij ook ergens los de apk downloaden op de website van netflix misschien dat dat een verschil maakt.

zoiets bijv.

http://mcdn.netflix.com/u...x-3.1-41-1142-release.apk
Je kunt het controleren door binnen Netflix te zoeken op 'test pattern'. Dan zie je rechtsboven de bitrate, 1750 Kbit/s op 720x480 voor niet goedgekeurde toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
sdk1985 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 01:38:
Echter je raar het al. Krijg even later een popup van ES file explorer dat er een suspicious app op mijn apparaat staat omdat hij audio kan recorden en mijn device status kan uitlezen. Tja...
ES File Explorer is tegenwoordig zelf ook een groot stukje bloatware, dus persoonlijk zou ik die hele app niet meer gebruiken. Zie: https://androidworld.nl/a...kelijke-es-file-explorer/.

Overigens kan de melding niet zo heel veel kwaad, klaarblijkelijk heeft die app die rechten nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren. De keus is dus aan jezelf -> Vertrouw je het, lekker zo gebruiken, vertrouw je het niet -> Andere oplossing zoeken.

Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:46:
[...]

ES File Explorer is tegenwoordig zelf ook een groot stukje bloatware, dus persoonlijk zou ik die hele app niet meer gebruiken. Zie: https://androidworld.nl/a...kelijke-es-file-explorer/. Misschien moet ik de pro versie eens kopen.
Heb je gelijk in. Ik haal het er tegenwoordig na installatie altijd weer af. In het begin gebruik ik het voor de remote ftp functie (drag & drop vanaf elke pc/laptop via lokaal wifi via de windows file explorer).
Overigens kan de melding niet zo heel veel kwaad, klaarblijkelijk heeft die app die rechten nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
De originele app kwam niet met deze melding dus daar heb ik nog mijn twijfels over.
De keus is dus aan jezelf -> Vertrouw je het, lekker zo gebruiken, vertrouw je het niet -> Andere oplossing zoeken.
Ik heb iets anders gevonden op XDA alleen je hebt er Ubuntu voor nodig. https://forum.xda-develop...e-drm-l1-devices-t3307241 . Hopelijk van de week tijd dat te proberen.
[mbr]Verder heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.[/]
Dat is denk ik iets te voorbarig geweest. Heb ondertussen ontdekt dat Netflix ook niet HD speelt op o.a Oneplus One, Samsung Galaxy S7 (540p) en de Oneplux X. Wat in overeenstemming is met de zeer beperkte lijst op Netflix.com. Dit is een probleem voor bijna iedereen met Netflix en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sdk1985 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:48:
Dat is denk ik iets te voorbarig geweest. Heb ondertussen ontdekt dat Netflix ook niet HD speelt op o.a Oneplus One, Samsung Galaxy S7 (540p) en de Oneplux X. Wat in overeenstemming is met de zeer beperkte lijst op Netflix.com. Dit is een probleem voor bijna iedereen met Netflix en Android.
Je hebt gelijk, op mijn OPO speelt hij ook geen HD af. Ik zal de titel weer aanpassen en het even naar [AND] verplaatsen, aangezien daar meer gebruikers zijn.

Btw welke app had je gevonden op XDA-Developers, kan ik eens kijken wat die hier doet.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-02-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:52:
[...]

Je hebt gelijk, op mijn OPO speelt hij ook geen HD af. Ik zal de titel weer aanpassen en het even naar [AND] verplaatsen, aangezien daar meer gebruikers zijn.

Btw welke app had je gevonden op XDA-Developers, kan ik eens kijken wat die hier doet.
Kwam zo 1,2,3 alleen de mediafire link tegen: Let op: Geeft dus werkend 1920x1080 5600 Kbps maar of hij safe is kan ik niet garanderen.

*knip*.

Dit is de variant voor apparaten met Widevine level1, er stond er ook 1 voor widevine level3. Widevine kun je opvragen met Google Play: DRM Info.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 04-02-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

sdk1985 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 02:02:
Kwam zo 1,2,3 alleen de mediafire link tegen: Let op: Geeft dus werkend 1920x1080 5600 Kbps maar of hij safe is kan ik niet garanderen.
Heb hem voor de zekerheid toch maar geknipt, linken naar APK files is niet toegestaan en zo'n link is al helemaal 'spannend'. De link naar XDA was beter geweest.
Dit is de variant voor apparaten met Widevine level1, er stond er ook 1 voor widevine level3. Widevine kun je opvragen met Google Play: DRM Info.
Mijn opo geeft het volgende aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4VSUVk5tGik0c2ZYV34JHjF0/medium.png

Dus dat is Widevine Level 3 (L3)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ja dat is L3, dan moet je de andere link even vinden. Als ik hem tegen kom post ik hem wel. In edge zit helaas geen history search merk ik net.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 04-02-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Heb je het geprobeerd met de APK die ik stuurde?

want op mijn oem devices werkt het gewoon op 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
boyette schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:22:
Heb je het geprobeerd met de APK die ik stuurde?

want op mijn oem devices werkt het gewoon op 4k
Bestaan er uberhaupt wel 4K schermen op Android??? De losse apk veranderde niets. Je kunt het overigens checken bij 'test patterns'.

Ondertussen iemand al geprobeerd via ubuntu zelf een apk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 02:30:
Bestaan er uberhaupt wel 4K schermen op Android???
Sony Xperia XZ Premium

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
sdk1985 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 02:30:
[...]

Bestaan er uberhaupt wel 4K schermen op Android??? De losse apk veranderde niets. Je kunt het overigens checken bij 'test patterns'.

Ondertussen iemand al geprobeerd via ubuntu zelf een apk te maken?
gebruik android box op 4k tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 04-09 20:54
Voor het correct kunnen afspelen van films/series in HD is het noodzakelijk dat DRM Widevine Level 1 door de hardware van het apparaat wordt ondersteund. Dit kan je testen met de app DRM Info. Als dit het geval is kan je een aangepaste Netflix app gebruiken als deze niet op de lijst van de door Netflix gecertificeerde apparaten voorkomt, en ze daarom niet in HD via de onaangepaste Netflix app kunnen afspelen.

Bron: How to Play Netflix HD on any Android Device with Widevine Level 1 DRM

Het linken naar APK files buiten de Play Store om is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 19-02-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zo ver ik weet is het niet langer mogelijk om de aangepaste netflix te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Mijn LG G5 heeft Widevine l1 support, maar ik krijg geen hd op Netflix 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

revengeyo schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:24:
Mijn LG G5 heeft Widevine l1 support, maar ik krijg geen hd op Netflix 8)7
Pocophone heeft die ook last van. Netflix moet het toestel eerst nog whitelisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 07:06
Als ik het goed heb begrepen heeft de Pocophone Widevine l3 bij launch, maar krijgt het wel Widevine L1 support.
De LG G5 heeft vanaf het begin al Widevine L1.
Vreemd genoeg is de LG G3 wel ondersteund maar de LG G4 weer niet. En dus de LG G5 ook niet 8)7
rens-br schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:13:
[...]

Pocophone heeft die ook last van. Netflix moet het toestel eerst nog whitelisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

revengeyo schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:06:
Als ik het goed heb begrepen heeft de Pocophone Widevine l3 bij launch, maar krijgt het wel Widevine L1 support.
Klopt inderdaad. Inmiddels is er een beta update uit en heeft mijn toestel dus Widevine L1.
De LG G5 heeft vanaf het begin al Widevine L1.
Vreemd genoeg is de LG G3 wel ondersteund maar de LG G4 weer niet. En dus de LG G5 ook niet 8)7
Lekker handig hè DRM.
Pagina: 1