Toon posts:

Ati All in Wonder / 128 Pro/ Readon 32 DDR ??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijzelf helemaal mager heb gezocht en kleurenblind ben van alle topics over eadon hoop ik toch hier deze vraag even te mogen stellen (ik vrees voor een slotje).

--> Wat is het grote verschil tussen de AIW en de AIW128 en is er ook nog redelijk mee te gamen of is dat hopeloos en moet ik daarvoor toch echt naar (bv) de Readon 32 ???

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ikzelf heb een aantal jaren de ATI all-in-wonder-pro gehad,
met 8MB video memory.
Je kan er best 3D games mee spelen, al is hij niet echt snel, en is de resolutie in 3D beperkt.
De kracht zit hem in het alles in 1 principe.
Nu heb ik sinds een maand de ATI all in wonder RADEON.
Deze heeft 32MB video memory, is supersnel met 3D spellen, kan een hoge resolutie aan van 1600*1200 32bit kleuren.
Het grootste voordeel voor mij is echte ook nu weer het alles in 1 principe.
Hij kan namelijk MPEG-2 hardwarematig in realtime coderen, met de volledige VHS-Pal resolutie, met bescheiden bestands afmetingen.
Heeft zelfs een TIVO (electronische videorecorder) hiermee kan je een live uitzending op pauze zetten,
en even later weer door laten lopen.
Ik heb zelf geen ervaring met de AIW128 maar volgens mij heeft deze een RAGE chipset, zoals de PRO.
Als je meer info wilt, of vragen hebt,
mag je die altijd stellen.

Een ATI fan,
(ben geen verkoper of zo)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

All-In-Wonder slaat dus op al de extra's die toegevoegd zijn, en 128/Radeon, etc.. slaan op de soort ati kaart waaraan al deze extra's zijn toegevoegd.

Een All-In-Wonder rage128 kaartje is gewoon niet leuk meer als gewone videokaart.

Een All-In-Wonder Radeon juist weer wel (zelfs als PCI te krijgen), omdat deze naast de All-IN-Wonder mogelijkheden ook nog eens een behoorlijk snelle en al iets minder moderne videokaart is.

Wacht maar tot de All-In-Wonder Radeon 8500 uit is.

zo ongeveer alle denkbare features gecombineerd.