Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p Gamen en surfen. Arma 3, Total war warhammer 2, nieuwe unreal, mtg arena.. op Hoge tot ultra settings liefst natuurlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee. Ik twijfel om mijn oude gtx960 voorlopig mee over te nemen tot de gpu prijzen dalen..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Fatsoenlijk degelijk game systeem dat ik niet over 2 jaar terug ga moeten upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb gekozen voor een intel processor. (denk ik) Uit mijn beperkt onderzoek is gebleken dat voor puur gamen deze nog steeds top zijn. Ik heb ook altijd een intel gehad waar ik tevreden over ben. Ik dacht ook qua upgraden later iets veiliger te zitten met een intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet echt niet fancy zijn met leds en wat nog. Het moet presteren en degelijk zijn. Kast om in te kijken moet ook niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het een degelijke build die ruim voldoet aan mijn eisen?
Om te verduidelijken is mijn huidige pc :
i5 2320
gtx 960
gewone hdd
2x4gb ddr3 ram
Waar ik nu vooral last mee begin te krijgen is het zeer traag inladen, geen super hoge setting..
Vandaar dat mijn idee was om de processor te vervangen. Het is een aldi pc dus miss niet zo gemakkelijk en ook weer een straatje zonder einde. Oud moederbord..
Idee van nieuwe build dus eindelijk :
BitFenix Neos Zwart/Zwart : 39.95
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x4GB 3200 C16 : 114.95
Corsair RM550x : 89.95
Crucial SSD MX300 525GB : 133.90
Intel Core i5 8400 : 218.00
MSI Z370-A PRO : 115.00
GTX 1060 6gb
Omdat de prijzen van de gpu's tegenwoordig zo duur zijn twijfel ik om mijn gtx960 nog even te houden in dit nieuwe systeem. Ga ik dan verbetering merken ten opzichte van nu?
Alvast bedankt voor alle feedback,
Maarten
1080p Gamen en surfen. Arma 3, Total war warhammer 2, nieuwe unreal, mtg arena.. op Hoge tot ultra settings liefst natuurlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee. Ik twijfel om mijn oude gtx960 voorlopig mee over te nemen tot de gpu prijzen dalen..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Fatsoenlijk degelijk game systeem dat ik niet over 2 jaar terug ga moeten upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb gekozen voor een intel processor. (denk ik) Uit mijn beperkt onderzoek is gebleken dat voor puur gamen deze nog steeds top zijn. Ik heb ook altijd een intel gehad waar ik tevreden over ben. Ik dacht ook qua upgraden later iets veiliger te zitten met een intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet echt niet fancy zijn met leds en wat nog. Het moet presteren en degelijk zijn. Kast om in te kijken moet ook niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is het een degelijke build die ruim voldoet aan mijn eisen?
Om te verduidelijken is mijn huidige pc :
i5 2320
gtx 960
gewone hdd
2x4gb ddr3 ram
Waar ik nu vooral last mee begin te krijgen is het zeer traag inladen, geen super hoge setting..
Vandaar dat mijn idee was om de processor te vervangen. Het is een aldi pc dus miss niet zo gemakkelijk en ook weer een straatje zonder einde. Oud moederbord..
Idee van nieuwe build dus eindelijk :
BitFenix Neos Zwart/Zwart : 39.95
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x4GB 3200 C16 : 114.95
Corsair RM550x : 89.95
Crucial SSD MX300 525GB : 133.90
Intel Core i5 8400 : 218.00
MSI Z370-A PRO : 115.00
GTX 1060 6gb
Omdat de prijzen van de gpu's tegenwoordig zo duur zijn twijfel ik om mijn gtx960 nog even te houden in dit nieuwe systeem. Ga ik dan verbetering merken ten opzichte van nu?
Alvast bedankt voor alle feedback,
Maarten
[ Voor 21% gewijzigd door MistaM op 02-02-2018 23:06 ]