[Win 10] Loopt vast bij elke update*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 19:19
Mijn vraag
Beste Tweakers, ik ben momenteel bezig met een PC die al lange tijd bij iedere poging tot een update van het besturingssysteem tijdens het updaten blijft vastlopen op een vast scherm waarin alleen een witte cursor zichrbaar is. Nu ben ik via de media creation tool in het blauwe ‘repair’ menu van Windows gekomen (de herstelomgeving) en zie ik dat er naast het besturingssysteem ‘Windows 10’ nog iets anders aanwezig is, namelijk een leeg maar aanklikbaar vakje. Bij de keuze voor een standaard besturingsysteem kan ik deze ook aanklikken en ik kwam er achter dat dit vakje eerst als standaard systeem stond ingesteld. Ik heb echter geen idee wat dit is en ik heb een vermoeden dat dit dubbele besturingssysteem? de problemen veroorzaakt. Na een hard reset tijdens het zwarte beeld wilt Windows wel weer de vorige versie herstellen maar de nieuwe software krijf ik er niet op.

Het gaat dus om Windows 10

Iemand enig idee wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat de computer gewoon gaat updaten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
* Heb de topic titel even aangepast naar iets waar mogelijk meer mensen wat mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou er niet al te veel tijd in steken... Backup maken van alle belangrijke bestanden en vervolgens gewoon in zijn geheel opnieuw installeren. Je bent dat rare tweede OS kwijt, en kunt gelijk controleren of de updates nu wel werken. Lijkt mij minder werk dan uitzoeken waar dit fout gegaan kan zijn en hoe je een en ander zou kunnen oplossen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm