E-GPU Dell Precision 5520

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
Van mijn baas krijg ik een nieuwe laptop. Uit het beschikbare lijstje heb ik de precision 5520 gekozen.

Nu kon ik geen XPS kiezen dus zit vast aan de Quadro M1200.

Ik overweeg nu zelf om een externe GPU te kopen zodat ik thuis de precision kan docken (op mijn werk krijg ik een TB16 docking) en zodoende wat kan gamen. Ik vraag me alleen af hoe de prestaties dan zullen zijn.

Vermoedelijk kom ik dan uit op een egpu med Thunderbolt aansluiting. Is dit aan te raden of kan ik beter een eigen pc samenstellen. Budget zal ongeveer 500 euro zijn.

Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.alternate.nl/.../product/1367489?lk=24997

[ Voor 10% gewijzigd door Rene op 02-02-2018 21:12 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
ik weet natuurlijk niet wat voor games je wilt spelen, de laptop die je hebt gekozen is genoeg om de meeste games wel op hoge graphics te kunnen draaien.

voor 500 euro kun je bij lange na niet zo een snelle pc bouwen dan de precision 5520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
Voornamelijk titels zoals battlefield. Resolutie zal full HD zijn. Eventueel kan ik de resolutie wat terugschroeven.

Vermoed dat de precision wel iets kan gamen. Maar ik ga ervanuit dat de GPU niet uitermate geschikt is.

Kan ik dit oplossen met een externe GPU (ook lekker compact) zou dit ideaal zijn. Dan moet ik wel op full HD alles aan kunnen zetten zodat het geen weggegooid geld is.

Ander (klein) voordeel is dat ik de Externe GPU als docking kan gebruiken. Zowel toetsenbord, muis en andere randapparatuur kan aangesloten worden. Als ik het goed begrijp kan ik zelfs mijn laptop opladen (90W) via de Thunderbolt aansluiting.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik ff google en vergelijk, een maxwell quadro M1200 mobile zal qua performance in games onder die van een gtx 950 liggen (640 cores, 950 heeft er meer); niet een onwijze game gpu iig. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 13:37

nelizmastr

Goed wies kapot

De Q1200M is een omgekatte GTX960M, niet echt een hoogvlieger qua games maar kan wel wat.

€500 voor een eGPU oplossing is wel wat magertjes overigens. In de huidige tijd heb je dan echt van die ghetto oplossingen om dat een beetje kaart te kunnen nemen.

Wat qua budget dan net zou kunnen is een Akitio Thunder 3 met een GTX1050/1050Ti.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 16:05

GforceNL

Out of memory....

Kwam dit topic tegen omdat ik zelf ook aan het zoeken ben.

Bij mij gaat het hangen om deze twee:

Akitio Node Pro:
http://www.mac4us.nl/product_info.php?products_id=2426

Sonnet Breakaway:
https://www.amazon.de/gp/...ilpage_o00_?ie=UTF8&psc=1

De Sonnet is een stuk goedkoper, maar lever minder vermogen. Ik verwacht echter dat het meer dan genoeg kan zijn voor de RX580 die ik heb liggen.

Nadeel van de sonnet is dat deze geen extra USB poorten heeft en de Akitio alleen extra USB - C.

Mocht je dat willen dan kun je ook nog eens kijken naar een MAntiz Venus.

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1