Cisco EPC3928 in plaats van Ziggo Connect Box?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Hallo allemaal,

Ik had tot een maand of 2 geleden een Cisco EPC3925 modemrouter van Ziggo welke in bridge-mode stond. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar ik kreeg ineens bericht van een Ziggo medewerker dat mijn huidige modem oud was, en aan vervanging toe was. Ik dacht er niet bij na, de Ziggo medewerker zal er wel verstand van hebben, dus kreeg een nieuw modem toegestuurd, de Ziggo Connect Box. Helaas is het sinds ik het nieuwe modem in gebruik heb er niet veel beter op geworden. De stabiliteit van de connect box is om te janken, elke minuut pingspikes van 100+. Het oude modem heb ik helaas niet meer, deze moest terug naar Ziggo. Nu kwam ik op Marktplaats een advertentie tegen van een Cisco EPC3928 modemrouter van Ziggo. En nu is mijn vraag: Is het mogelijk dat ik deze EPC3928 er gewoon weer tussen plaats? Dit is namelijk een ander model als ik voorheen had, en hoorde ook iets over oud UPC gebied vs Ziggo gebied, dat hier nog verschil in zat.

Mijn huidige modem (Connect Box) staat momenteel in bridge-mode.
De router is een virtuele pfSense welke op een Dell R710 draait. Deze pfSense VM heeft 2 interfaces, LAN en WAN.
De internetverbinding betreft een zakelijke verbinding van Ziggo. 250mbit/s down 40mbit/s up.
Het modem wat ik wil aanschaffen (EPC3928) komt dan ook in bridge-mode te staan.

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door MaxTheKing op 02-02-2018 20:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MaxTheKing je openingspost is een beetje aan de karige kan om je een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven. Kun je het volgende even toevoegen:
- Hoe staat je Connect Box ingesteld? (Bridge?)
- Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?
- Welke netwerk apparatuur heb je nog meer allemaal?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxTheKing
rens-br schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:57:
[mbr]@MaxTheKing je openingspost is een beetje aan de karige kan om je een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven. Kun je het volgende even toevoegen:
- Hoe staat je Connect Box ingesteld? (Bridge?)
- Hoe ziet de rest van je netwerk eruit?
- Welke netwerk apparatuur heb je nog meer allemaal?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.[/]
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo gaat hoogstwaarschijnlijk geeneens dat gekochte modem activeren hoor, dus zou er geen tijd / geld aan besteden.

Daarbij heb je een zakelijke overeenkomst, dus een SLA, dus bellen en zeggen dat jij ontevreden bent met het geleverde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
Vorkie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:09:
Daarbij heb je een zakelijke overeenkomst, dus een SLA, dus bellen en zeggen dat jij ontevreden bent met het geleverde modem.
Dit heb ik reeds gedaan. Kreeg te horen dat de connect box het enige modem is wat ze momenteel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaxTheKing schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:09:
[...]

Dit heb ik reeds gedaan. Kreeg te horen dat de connect box het enige modem is wat ze momenteel leveren.
? Dus sinds Ziggo besloot jouw een nieuw modem op te sturen, ben jij niet meer tevreden met de dienst en ondervindt jij hinder. Jij belt ze op, zeggen, je doet het er maar mee en je gaat dan een andere manier zoeken (met geld uitgeven en niet ondersteunde zaken), omdat Ziggo jouw een nieuw modem heeft opgedrongen? Ziggo moet iets beter zijn best doen natuurlijk...

Maar goed:
  • Welke PFSense versie?
  • Welke Virtualisatielaag?
  • Welke vNetwerkkaarten?
En daarbij, hoe constateer jij de pingspikes? WiFi? LAN? Monitoring software?

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 02-02-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
MaxTheKing schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:46:
Hallo allemaal,

Ik had tot een maand of 2 geleden een Cisco EPC3925 modemrouter van Ziggo welke in bridge-mode stond. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar ik kreeg ineens bericht van een Ziggo medewerker dat mijn huidige modem oud was, en aan vervanging toe was. Ik dacht er niet bij na, de Ziggo medewerker zal er wel verstand van hebben, dus kreeg een nieuw modem toegestuurd, de Ziggo Connect Box. Helaas is het sinds ik het nieuwe modem in gebruik heb er niet veel beter op geworden. De stabiliteit van de connect box is om te janken, elke minuut pingspikes van 100+. Het oude modem heb ik helaas niet meer, deze moest terug naar Ziggo. Nu kwam ik op Marktplaats een advertentie tegen van een Cisco EPC3928 modemrouter van Ziggo. En nu is mijn vraag: Is het mogelijk dat ik deze EPC3928 er gewoon weer tussen plaats? Dit is namelijk een ander model als ik voorheen had, en hoorde ook iets over oud UPC gebied vs Ziggo gebied, dat hier nog verschil in zat.

Mijn huidige modem (Connect Box) staat momenteel in bridge-mode.
De router is een virtuele pfSense welke op een Dell R710 draait. Deze pfSense VM heeft 2 interfaces, LAN en WAN.
De internetverbinding betreft een zakelijke verbinding van Ziggo. 250mbit/s down 40mbit/s up.
Het modem wat ik wil aanschaffen (EPC3928) komt dan ook in bridge-mode te staan.

Alvast bedankt!
In welk gebied zit je ?
Ze activeren niet zomaar een modem voor je.
Dit doen ze alleen als er aantoonbare problemen gemeld zijn in het systeem.

Voorbeeldje, buren van mij hadden een nieuw abonnement met een Cisco EPC3928 (ze worden nog uitgeleverd) en die van mij lag ongebruikt op zolder voor het geval dat er iets was.
Dus kon deze toen wel activeren via de KS bij hun.

Een modem wat je via marktplaats "koopt" is eigenlijk al diefstal vind ik, diegene wil verdienen aan spullen van een ander en je weet niet of het werkt.
Ik geef je in ieder geval weinig kans om dit voor elkaar te krijgen, maar wil niet zeggen dat ze het niet doen.

Probeer het en kijk dan via twitter of je het modem kunt activeren.
Via dat kanaal willen ze soms wel eens wat meer doen, maar nogmaals geef je weinig kans.

Bovenstaande case was dan op particulier gebied

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die EPC3928 werd alleen in oud-Ziggo gebied geleverd en kan alleen in dat gebied werken. Dus inderdaad: waar woon je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
Vorkie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:15:
[...]

Maar goed:
  • Welke PFSense versie?
  • Welke Virtualisatielaag?
  • Welke vNetwerkkaarten?
En daarbij, hoe constateer jij de pingspikes? WiFi? LAN? Monitoring software?
Laatste versie van pfSense, 2.4.2-RELEASE-p1
ESXi bare metal geinstalleerd, hierin een pfSense VM.
2 vSwitches, met beide een fysieke NIC. Deze NIC is een intel dual port PCI gigabit NIC.

Pingspikes zijn gemeten vanuit pfSense, maar merk ik ook als ik online game.
dion_b schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:40:
Die EPC3928 werd alleen in oud-Ziggo gebied geleverd en kan alleen in dat gebied werken. Dus inderdaad: waar woon je?
Woon in oud-Ziggo gebied, dus dat is een meevallertje!

[ Voor 19% gewijzigd door MaxTheKing op 02-02-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kreeg laatst ook zo'n Connect Box als vervanging van mijn Ubee-modem. Omdat ik in eerste instantie ook niet erg enthousiast was over die Connect Box heb ik na een paar dagen die Ubee weer aangesloten. Maar toen kreeg ik al zo'n activatiescherm van Ziggo in beeld waarin in een code moest invoeren. Die code heb ik niet, dus zou al betekenen dat ik Ziggo daarvoor moest bellen. Ik acht de kans dus ook zeer klein dat zo'n ander modem bij jou gewoon gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
Palomar schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:40:
Ik kreeg laatst ook zo'n Connect Box als vervanging van mijn Ubee-modem. Omdat ik in eerste instantie ook niet erg enthousiast was over die Connect Box heb ik na een paar dagen die Ubee weer aangesloten. Maar toen kreeg ik al zo'n activatiescherm van Ziggo in beeld waarin in een code moest invoeren. Die code heb ik niet, dus zou al betekenen dat ik Ziggo daarvoor moest bellen. Ik acht de kans dus ook zeer klein dat zo'n ander modem bij jou gewoon gaat werken.
Heb even contact opgenomen met de klantenservice via Ziggo. Heb zelf de ervaring dat ze bij een zakelijk abbo altijd wel erg hulpzaam zijn!
Pagina: 1