Hoofdtelefoon die zonder audio-geluid, bijna alles blokkeert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842547

Topicstarter
Goedendag beste lezer,

Ik zoek een hoofdtelefoon/oordopjes die ik kan gebruiken als ik op de bank zit en een boek wil lezen. Hier staat vaak de tv aan door andere mensen en ik wil mij goed kunnen concentreren op het boek. Vandaar dat de hoofdtelefoon het geluid goed moet blokkeren terwijl er geen muziek afgespeeld wordt.

Reguliere oordoopjes (zonder geluidsfunctie) zijn niet effectief genoeg. Noice cancelling die houden vaak alleen structureel geluid tegen, en geen wisselend geluid als een tv of muziek laat horen.

Hebben jullie enig idee voor een goed alternatief?.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Anoniem: 842547 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:44:
Reguliere oordoopjes (zonder geluidsfunctie) zijn niet effectief genoeg.
Koop fatsoenlijke oordopjes. Ga naar een audiciën en vraag naar de mogelijkheden met op maat gemaakte oordoppen, die zijn ook met verwisselbare filters te krijgen. Prik daar > 30dB in en je hebt nergens meer last van.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat dus. En met oordopjes bedoelt ie gewoon geluidsdempende dopjes of otoplastieken. Niet van die dopjes voor audio.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 19:44

Malloot

bekijk eens wat anders

Je zou een rustgevend geluid (natuur, wind, zee) kunnen afspelen zodat het geluid wat er nog doorkomt (vooral hoogfrequent) een stuk minder gemerkt wordt zonder dat het afleidend is.

Of een noise canceling hoofdtelefoon (Bose is erg populair) én ook nog oordopjes ;)
Ik heb zelf een Bose die ik vooral gekocht heb voor in het vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:46
Etymotic oordopjes ben bang alleen je neutrale geluid niet gaat waarderen moest in het begin ook wennen dat bas veel minder is maar die detail in het hoog en midden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Amdwarrior op 02-02-2018 23:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:55
Waarom een hoofdtelefoon? Je zou ook een oorkap zoals in de bouw kunnen kopen, voorbeeld: https://oorkappen-shop.nl/optime-iii.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Voor een tientje heb je van die unifit oordopjes van pluggerz. Er zijn dopjes voor verschillende doeleinden, maar ik verwacht eerlijk gezegd een soortgelijke demping van alles wat niet voor muziek, autorijden en zwemmen is bedoeld (Afgaande op hun tabellen).

Als dat prettig werkt, kun je voor een custom oordop gaan. Deze kun je laten maken bij audiciens. Ik weet dat beter horen ook gebruik maakt van pluggerz. Deze custom dopjes zijn prijzig (€100,-), maar gaan langer mee. Let er wel op dat spraak ook gedempt wordt. Dat is onvermijdelijk, ongeacht het filter. Voordeel van de custom dopjes is dat het beter past en daardoor de demping ook daadwerkelijk volgens de specs is. Bij unifit ben je afhankelijk van hoe standaard jouw gehoorgang is.

[ Voor 28% gewijzigd door LA-384 op 03-02-2018 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dempen van spraak is zijn doel ook :P. Ik ben zelf wel een beetje bang dat als je gewoon de handel dempt je na een paar minuten alsnog onbewust je best gaat doen om te horen wat er gezegd wordt, je moet immers heel ver dempen om te zorgen dat iets echt onhoorbaar is geworden zolang er niet wat achtergrondruis is. Daarom lijkt mij wat @Malloot zegt geen vreemd idee, de demping hoeft veel minder te zijn als je er wat ander geluid overheen gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 21:20
Logic Lion schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 08:12:
Waarom een hoofdtelefoon? Je zou ook een oorkap zoals in de bouw kunnen kopen, voorbeeld: https://oorkappen-shop.nl/optime-iii.html
Die dingen dempen vooral 'harde' geluiden. Als de slijptol uitstaat kun je eigenlijk gewoon een gesprek voeren met zo'n ding op.

Ik denk dat het lastig wordt, zelfs met active noise cancelling, heb je al zo'n Bose over-ear geprobeerd?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Als muzikant speel ik live altijd met in-ear oordoppen. Die houden omgevingsgeluid goed tegen.

Dit zijn de goedkoopste varianten. 1-weg. Je hebt ook 2-wegs en 3-wegs (dan hoor je het gitaargeluid een stuk helderder, maar als bassist zijnde wil ik vooral de bas en de bassdrum horen), maar die gaan al boven de 220 euro.

https://www.bax-shop.nl/l...en-in-ear-oordoppen-zwart

Edit: nevermind, ik heb niet goed gelezen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 03-02-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Amdwarrior schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:55:
Etymotic oordopjes ben bang alleen je neutrale geluid niet gaat waarderen moest in het begin ook wennen dat bas veel minder is maar die detail in het hoog en midden :P
Waarom zou ie Etymotics kopen als ie geen detail maar gewoon stilte wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:00
Laat dan bij de audicien op maat gemaakte doppen maken voor tijdens het slapen. Die hebben geen filter, dus zouden zo'n beetje al het geluid moeten blokkeren. Het nadeel is wel dat je hersenen wennen aan het lagere volume en dat het dan alsnog hoorbaar is.

De beste oplossing om het omgevingsgeluid echt goed te dempen, lijkt mij een active noise cancelling koptelefoon met white noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:41
Oorkappen zijn een stuk effectiever dan (muziek)oordoppen, die vaak enkel een bepaald(e) frequentie(gebied) filteren.

Check 3M ofzo. Coolblue e.d. zal ze ook wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het niet handiger als de tvkijker een koptelefoon of dopjes gaat gebruiken? ;) Maar noisecanceling houdt inderdaad alleen repeterend geluid tegen, plotse geluiden zijn niet te voorspellen, dus dan blijven dopjes om geluid tegen te houden over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:18
otoplastieken zijn in verschillende uitvoeringen beschikbaar, kijk eens naar de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
BeyerDynamic DT 770 250ohm met fatsoenlijke DAC. of ga voor de 32ohm. :)
Deze dempt het omgevingsgeluid flink

[ Voor 14% gewijzigd door PerlinNoise op 03-02-2018 15:25 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Koptelefoon met noise cancelling, en tegelijk oordopjes in doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:06
Heb zelf Bose QC35 II koptelefoon. Alleen de Noise Canceling dempt al heel veel. Echter om zowel TV als stemmen niet te kunnen horen zul je dus wel geluid af moeten spelen, anders hoor je alsnog heel zachtjes iemand praten, of TV geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Toevallig vandaag weer eens in de Mediamarkt geprobeerd, en tegen muziek / stemmen vond ik het niet heel veel doen (tegen de achtergrondruis wel, wat ik niet begrijp gezien dat ook onvoorspelbaar zal zijn, maar goed, dat is een ander topic). Dit wordt ook bevestigd door bijvoorbeeld: https://www.rtings.com/headphones/1-1/graph#342/1244. Maar sowieso zitten ze bij hun, en ook een ander die ik vond, rond de 25dB isolatie voor spraak. Een DT770 zit op zo'n 20dB https://www.innerfidelity.com/images/BeyerdynamicDT770.pdf

Als je dan naar een tabelletje kijkt van hoeveel verschillende hoeveelheden decibells zijn, dan ga je van normaal praten terug naar luid fluisteren (ruwweg). Dus als TS simpelweg andere te luid vind, dan is dat voldoende. Maar je kan dan nog steeds probleemloos woord voor woord volgen wat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 00:29
Als je puur voor afsluiting gaat zijn goede in-ears altijd beter dan een koptelefoon in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
PerlinNoise schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:23:
BeyerDynamic DT 770 250ohm met fatsoenlijke DAC. of ga voor de 32ohm. :)
Deze dempt het omgevingsgeluid flink
Als hij geen geluid af wil spelen zou ik dit zeker niet aanraden (Ik heb zelf de DT770). Dan eerder een set Peltor Optime III. Maar zoals al genoemd, het probleem is dat je oren zich aanpassen. Ik denk daarom ook dat een koptelefoon met ANC het beste zal werken, waarop je dan zachtjes rustieke achtergrondmuziek/geluid afspeelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 03-02-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuZZem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 23:55
https://www.alpine.nl/oordoppen-op-maat/

Dat bedoeld men met otoplastiek. Het werkt extra goed omdat je oor echt word afgesloten. Dat doen die one size fits all dingen eigenlijk nooit. Ze kunnen er verschillende filters inzetten, zodat het meer of minder filtert bij bepaalde frequenties. Bij hen is "wit" volgens mij een algehele blok van ergens rond -30Db. Of je het geluid dan helemaal wegkrijgt hangt af van hoe hard die tv staat.

Ik gebruik deze doppen zelf voor op de motor met het op een na zwaarste filter, maar gebruik ze op mn werk ook wel eens, of op iets te drukke familiefeestjes (ik ben zelf nogal geluidsgevoelig). Dat maakt je net niet helemaal doof, maar duwt het geluid wel zover naar de achtergrond dat je je echt moet concentreren om iets te horen.

Wil je de meer techie route nemen, kijk eens hiernaar https://www.kickstarter.c...lume-button-for-your-ears. Heb er geen ervaring mee, maar ziet er wel interessant uit (en mocht je het doen horen (<-pun intended) we er natuurlijk ook graag over terug).

De low-budget, maar mogelijk effectieve oplossing. Pak een stel goed afsluitende in-ears (of een ' gesloten' over-ear headset) en ga naar https://mynoise.net/
Daar is echt een enorm ruime keuze aan blokkerend, maar ook prettig (naar smaak) geluid te vinden. Neem even de tijd om de uitleg erbij te lezen, je kunt er ook een brede range wisselend geluid redelijk mee wegdrukken.(en mocht het wat doen voor je, geef de man een paar euro om die site in de lucht te kouden). De mooiste feature vind ik dat je het geluid kunt 'animeren', daardoor krijg je geen loops die je gaat herkennen (en waar ik dan op ga zitten letten; ergerlijk).

Laat weten wat je probeert en wat het voor je doet.

Succes

een andere geluidsgestoorde :P

[ Voor 1% gewijzigd door BuZZem op 04-02-2018 08:56 . Reden: extra info toegevoegd + tikfouten ]

Pagina: 1