Powerline werkt niet zoals verwacht

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen! Ik heb even een vraagje! :)

Ik heb over een paar maanden geleden powerlines gekocht en ze functioneren zoals het moest. Maar momenteel geven ze niet meer het nodig internetsnelheid die ik verwacht.

Vroeger gaven ze soms met gemak rond de 30Mbps en nu halen ze meestal de 2Mbps niet meer :/

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn kamer wel ver verwijderd ligt van de router. En dat dit sowieso het signaal al verzwakt.

Weet iemand misschien wat ik kan doen om het signaal te versterken?

Zou het eventueel aan mijn router kunnen liggen?

Als je een goed alternatief weet mag je dit ook zeggen!

Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen dus als iemand weet hoeveel Mbps ik minimum nodig heb om te gamen mag je dit gerust ook even vermelden.

Alvast bedankt voor de mensen die even willen helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
Hoeveel haalde je toen ze wel werkten? Welke powerline adapters heb je? Hoe met je je snelheid? Is er iets aan je setup veranderd dat dit verschil kan verklaren? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Het enige fatsoenlijke alternatief is een kabel van je router naar je pc, is het niet mogelijk om die te trekken?

Om offline te gamen heb je 0 Mbit nodig O-)
Welke spellen speel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mag ik subtiel opmerken dat jouw vraagstelling amper anders is dan een paar maanden geleden in Help je me even?

Weet niet of je het zelf ziet/weet maar bijna elk topic in Netwerken bevat in ieder geval enige informatie over gebruikte apparatuur, enige troubleshooting en, voor dit type topic specifiek, iets meer info over "wat is ver" en "wat is gaming".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gastje01 Ik haalde iets meer dan 30Mbps en ik heb de Tp-link 500Mbps. En ja ik heb ook mijn setup veranderd. Ik heb zo goed als alles geprobeerd. En een Internetkabel vanuit mijn pc naar de router trekken in onmogelijk. Ik speel vooral fortnite, counter strike, pubg, minecraft.

Max mijn powerlines zijn een goede 20-30 meter van mijn router verwijderd. Maar ik woon op een vrij groot appartement waar de elektriciteit aanleg in de muren niet zo goed zitten en waar ik juist mijn powerlines heb ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb over een paar maanden geleden powerlines gekocht
ze functioneren zoals het moest.
Maar momenteel geven ze niet meer
ik heb ook mijn setup veranderd
de elektriciteit aanleg in de muren niet zo goed
Maar dan is het geen hardware-defect in de Powerlines maar moet er dus (waarschijnlijk) een electricien iets over komen zeggen. Ik bedoel; het werkte maanden goed, je trekt de PowerLines los en prikt ze ergens anders in en komt hier posten dat het niet meer werkt.

Oftewel; snap dat je het vervelend vindt dat het niet meer werkt maar de enige/logische oplossing is toch je electra 100% laten doormeten/corrigeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Zorg er voor dat de spanningsgroep waarop de 2 powerlines zitten het zelfde is, dat werkt vaak het best.
Ik weet dat dit volgens veel merken niet nodig is en dat PLA’s zelfs tussen 3 fasen moeten werken, maar ik ben helaas veel tegenstrijdighedem tegen gekomen.

Mocht je router toevallig in de meterkast staan dan is het snel te doen. Zorg er voor dat je weet op welke spanningsgroep/zekering PLA 2 zit en verbind een wandcontactdoos in de meterkast met deze zelfde zekering en steek hier PLA 1 in. Gegarandeerd dat het beter zal werken.
Staat de router bijvoorbeeld in de woonkamer dan zul je moeten kijken of je de spanningsgroep woonkamer bij de spanningsgroep van de ruimte waar je PLA 2 zit kan zetten. Zonder ervaring in deze materie raad ik wel aan om dit eventueel door een elektricien te laten doen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Theo alvast bedankt maar ik zit met een klein probleempje, ik woon in een appartement en daar kan ik de router niet zo maar verplaatsen. En kan ik dus ook niet de juiste spanningsgroep zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je openingspost is wederom veel te karig. Je geeft nauwelijks relevante informatie zoals:
- Welke apparatuur precies, merk, type, software versie e.d.
- Wat is precies het probleem?
- Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan?

Kun je deze informatie toevoegen aan je openingspost? Dit is niet om jou te pesten, maar op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Daarnaast heb ik je titel even aangepast, want 'Kun je me helpen?' is niet heel erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Powerline is nogal wisselend kwa ervaringen en erg gevoelig voor storingen.

Je zegt
- Niet wat je nu gebruikt
- Niet welke powerline standaard
- Niet of het op dezelfde groep/fase zit of verschillende
- Niet of het direct in de muur zit of via allerlei verlengdozen
- Niet of het gewoon bij je modem wel werkt.

Met die (of naja, zonder die) info is het openen van een topic compleet kansloos. Een titel als 'kan iemand mij helpen' verduidelijkt ook erg veel.

Mijn advies is overigens: leg een kabel of gebruik moca. Kan altijd, kost alleen moeite. Maar dan heb je een stabiele verbinding, die ook blijft werken.

Als je desondanks toch perse powerline wilt: Maak een fatsoenlijke topicstart, nadat je eerst zelf al eens wat gevonden hebt. Dan had je al een hoop zinnige posts tegengekomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.