Een meldings app aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-10 21:02
Mijn vraag

Beste mede Tweakers. Ik werk bij een van de grootste bouwkundige aannemers van Nederland waar ze op het moment een 'veiligheids app' aan het aanpassen zijn. Deze moet draaien op IOS en Android.

We hebben maandelijks een gezamenlijke werkvoorbereiders maandstart. Hierin wordt het een en ander toegelicht. Een hot topic is de veiligheids app. Het bedrijf is er al ruim een jaar mee bezig en tot ieders verbazing is vandaag gedeeld dat er een streep door is gehaald.

Het idee is om een melding onveilige situatie digitaal vanaf een telefoon te sturen. Hiervoor moet nu een uitvoerder naar buiten, twee fotos schieten. Foto van camera dan wel telefoon halen en op een word formulier tikken en per mail doorsturen voor de registratie.

Het grappige is dat een andere unit al een werkende app heeft en naar volgens collegas die deel uitmaken van de veiligheidsteam moest er alleen een logo en email adres aangepast worden waar de info op komt.

Reden voor het cancellen is een offerte van 30.000 euro vanuit een eigen inhouse informatie management unit.

Dit kan ik me niet voorstellen.

Graag verneem ik van de developers die op het forum aanwezig zijn hoeveel manuur er ongeveer in het schrijven van zo een nieuwe app zou moeten zitten.

Een simpele interface. Welkomst pagina, een functie om een twee fotos toe te voegen, een opmerkingenveld en een mogelijkheid om de melding naar een centraal email adres te versturen.

Het lijkt me sterk dat hier laten we zeggen een dev van 80 euro per uur 375 uur werk aan heeft.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Het lijkt een beetje op een groot log bedrijf dat problemen als de overheid heeft op het gebied van IT.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dindr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Een simpele interface. Welkomst pagina, een functie om een twee fotos toe te voegen, een opmerkingenveld en een mogelijkheid om de melding naar een centraal email adres te versturen.

[...]
Zo begint het altijd. Maar puntje bij paaltje had de app ook dit moeten doen (dat is toch logisch?!) en natuurlijk moet ie ook die feature bevatten (kan wel ff, toch?). En achteraf gezien willen we zus toch graag anders (kost niks extra toch?).

Ik denk dat daar dat bedrag vandaan gekomen is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 02-02-2018 18:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Room42 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Zo begint het altijd. Maar puntje bij paaltje had de app ook dit moeten doen (dat is toch logisch?!) en natuurlijk moet ie ook die feature bevatten (kan wel ff, toch?). En achteraf gezien willen we zus toch graag anders (kost niks extra toch?).

Ik denk dat daar dat bedrag vandaan gekomen is ;)
Geloof ik graag. In de bouw maak ik dat vaak mee. Veranderende scope.

Prima, zelf weet ik niet wat de exacte uitvraag aan aanvullende features is maar ik probeer me gewoon in te beelden of het daadwerkelijk een berg werk is.

Bij veel collegas leeft het sentiment dat het overdreven is. Let wel we hebben er de ballen verstand van. Wellicht kan ik dag sentiment breken als blijkt dat een ervaren iemand kan zeggen, ja daar ben je xxx uur mee bezig

Laat ik het concreet maken:

Enkel de bovenstaande features: 4 dingen. Welkomstpagina, twee fotos, opmerking veld en pakketje naar een locatie waarvan het pakketje af te halen is.

Is het dan alsnog veel werk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwacht je nu dat de in house afdeling jullie een poot uitdraait? Als jullie er ‘de ballen verstand van hebben’ zou ik je collega’s maar gewoon vertrouwen:

Voor een app op twee platformen plus een bijbehorend backend vind ik het geen gek bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat (voor content) moet er op deze pagina getoond worden? Wie moet die content kunnen beheren (en hoe)?
twee fotos,
Moeten die foto's geresized worden zodat de bestandsgrootte binnen de perken blijft?
opmerking veld en pakketje naar een locatie waarvan het pakketje af te halen is.
Wat bedoel je met 'pakketje'?
Er is nog veel ruimte om het moeilijker te maken :)
Ook zal het multi-platform meespelen in de kosten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

30K vind ik niet eens zo heel raar. Het moet onder iOS en Android werken. Dat betekent altijd dat je moet testen of de functionaliteit onder beide OSen hetzelfde werkt. En waar er maar een beperkt aantal Appledevices zijn, zijn er bijna ontelbaar veel Androiddevices. Dus daar gaat veel testwerk inzitten.

Of het te duur is hangt volledig af van het eisenpakket. Zonder dat precies te weten is het lastig te zeggen. Wie weet is daar wel een of andere exotische feature ingezet die de helft van 't budget opslurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Room42 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:42:
[...]
Wat (voor content) moet er op deze pagina getoond worden? Wie moet die content kunnen beheren (en hoe)?

Een logo met welkom op de veiligheidsapp.

Een team die gevaarlijke situaties verzamelen eens in het kwartaal uitlichten. Format als pdf misschien? Foto er op en de tekst er onder.

[...]
Moeten die foto's geresized worden zodat de bestandsgrootte binnen de perken blijft?

Ja, lijkt me handig met de grote bestanden tegenwoordig

[...]
Wat bedoel je met 'pakketje'?

Het stukje tekst van de melder en twee fotos
[...]

Er is nog veel ruimte om het moeilijker te maken :)
Ook zal het multi-platform meespelen in de kosten.
@Bigs Ja dat verwacht ik. Ons bedrijf heeft alle disciplines binnenshuis en is in alles 9/10 keer het duurst. De landmeter is 15% duurder dan de concurrent en de kwaliteit is drie keer niks. Ik kan zo uren doorgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door dindr op 02-02-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dindr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:47:
[...]

@Bigs Ja dat verwacht ik. Ons bedrijf heeft alle disciplines binnenshuis en is in alles 9/10 keer het duurst. De landmeter is 15% duurder dan de concurrent en de kwaliteit is drie keer niks. Ik kan zo uren doorgaan.
Je zocht dit knopje ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WKaRXbT.png

Maar ik denk dat @Bigs gelijk heeft dat dit wel de kosten kunnen zijn voor het hele pakket.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 02-02-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
dindr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:18:

Het lijkt me sterk dat hier laten we zeggen een dev van 80 euro per uur 375 uur werk aan heeft.
Een app bouwen is meer dan alleen wat code bij elkaar gooien en hopen dat werkt. je hebt ook nog je interactie ontwerpers, visueel ontwerpers en project managers. uitgaan van 200 uur dev voor dat budget is al een stuk realistischer. (en 80 per uur is dan alsnog goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Lol, ik hou het bij een simpele reply. Kan nog net tekst vetgedrukt maken.

Noem me een leek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tja. Als je software laat maken dan zit je snel aan zo'n bedragen. Voor een app voor Android + iOS en een backend die dat moet gaan ondersteunen is 30K echt niet zo'n onnozel bedrag. Vergeet niet dat een PM ook nog betaald moet worden en dat de klant (jullie, die zelf aangeven er de ballen van te snappen) ongetwijfeld nog 3x van gedacht verandert wat ook weer geld kost.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We kunnen hier lang en kort over bakkeleien maar onder de streep gaat niemand iets zinnigs kunnen zeggen anders dan wat zijn/haar prijs zou zijn op basis van de gegevens die jij geeft. Daarmee is niet gezegd dat die specs overeen komen met wat er bij de originele developer is neergelegd en dus kun je dat ook niet vergelijken; ook niet "ballpark".
dindr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:36:
Laat ik het concreet maken:

Enkel de bovenstaande features: 4 dingen. Welkomstpagina, twee fotos, opmerking veld en pakketje naar een locatie waarvan het pakketje af te halen is.

:D

Vergelijk 't met dat we naar jou komen en zeggen dat we een huis willen met drie slaapkamers, badkamer, keuken en woonkamer. Kostda?

Dit soort topics stranden keer-op-keer met dezelfde nutteloze discussies in rondjes, appels-en-peren en geschreeuw over "ik zou 't voor zoveel maken" en "mijn bedrijf kan 't voor zoveel doen". Feit is dat de gekozen developer bedrag X heeft afgegeven, je werkgever is er mee akkoord gegaan, schijnbaar is daar halverwege wat mis gegaan en moet er geld bij enz. Dat dien je allemaal met die developer uit te vechten; wij hebben de ins-en-outs niet en kunnen daar dus niets zinnigs op zeggen. Daarbij heeft elk verhaal twee kanten en we horen nu natuurlijk alleen de (voor jou/jullie) gunstige kant ;)

Ik weet dat 't niet zo bedoeld is, maar voor de duidelijkheid toch even: werving staan we hier niet toe. Wil je windowshoppen dan kijk hier eens: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 02-02-2018 19:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.