Ik heb een tweedehands auto uit 2004 overgenomen waarmee weinig is gereden. De originele zomerbanden zitten er nog onder (op dit moment winterbanden), en daar heb ik tot afgelopen winter mee gereden. Profieldiepte is meer dan OK. Bij de Kwik Fit zeiden ze dat er haarscheurtjes in zitten, en dat banden die zo oud zijn vervangen moeten worden. Ik rij geregeld afstanden, bv 300 km op een dag, en rij ook hele stukken 120 of 130.
Het risico wat hier speelt is een klapband, en dat wil ik natuurlijk niet hebben als ik op de snelweg zit, of op een interlokale weg waar je met 80 door een bocht rijdt. Nou ben ik geneigd om de banden te laten vervangen als ik ze weer omwissel naar zomerbanden, maar ik vraag me dan wel af wat nu de regel is. Profieldiepte is natuurlijk een goede maat, maar hoe zit het met leeftijd, haarscheurtjes etc?
Bij Kwik Fit advies speelt natuurlijk ook eigenbelang. Graag jullie feedback!
Het risico wat hier speelt is een klapband, en dat wil ik natuurlijk niet hebben als ik op de snelweg zit, of op een interlokale weg waar je met 80 door een bocht rijdt. Nou ben ik geneigd om de banden te laten vervangen als ik ze weer omwissel naar zomerbanden, maar ik vraag me dan wel af wat nu de regel is. Profieldiepte is natuurlijk een goede maat, maar hoe zit het met leeftijd, haarscheurtjes etc?
Bij Kwik Fit advies speelt natuurlijk ook eigenbelang. Graag jullie feedback!