Toon posts:

Geen geluid Netflix app via HDMI. Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Ik heb windows 10 en soms sluit ik mijn PC via HDMI over mijn versterker aan op de TV.

Zo ook met de Netflix app. Ik heb gisteren nog zo gekeken in 5.1 geluid.
Echter vandaag dus niet meer. Totaal geen geluid via de Netflix app.
Via de browser lukt dit wel, echter is dit 2.0 geluid over HDMI.
De netflix app geeft wel geluid als ik geen HDMI aansluit. Uiteraard moet de afspeel apparaat bij volume wel op speakers staan. Niet op HDMI.

Ik heb bij afspeel apparaten AMD HDMI Output geselecteerd. Volumes staan omhoog. Check.
Surround versterker staat op de juiste ingang. Volume ook. Volume test is ook prima in 5.1
Wanneer ik een film (.MKV of dvd/blu ray) afspeel via HDMI. Geen probleem. 5.1 geluid.
Wanneer ik de Netflix app open. Helaas geen geluid, wel beeld. Volume level staat staat wel goed.
Wanneer ik het geluid van de HDMI output wil testen geeft hij aan, dit kan niet ivm in gebruik.
Klopt, de Netflix app staat aan. Dus hij maakt / wil wel gebruik maken van de surround speakers.
Ik heb netflix al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Geen oplossing.

Iemand nog een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is de app bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de laatse versie. Ook dus verwijderd en de laatste dus geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost door Windows 10 opnieuw te installeren.
Instellingen zijn echter gelijk bij de afspeel apparaten.

In ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En het probleem is helaas vanuit het niets weer terug. Ik heb niets anders gedaan of aangepast.

Als iemand nogmaals een tip heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En tot zover opgelost.

Wanneer ik bij HDMI eigenschappen en dan bij geavanceerd exclusief beheer uitschakel dan heb ik 5.1 geluid in de Netflix app via HDMI. (zie screenshot) Echter wordt het geluid als PCM weergegeven op mijn versterker.
Ik heb het liever dat mijn versterker het geluid codeerd en als zodanig, DTS etc weergeeft.
Dit heeft ook zo gewerkt. Helaas kortstondig.
Als iemand hier nog een oplossing voor heeft?

Wanneer ik de exclusief beheer weer aanzet heb ik wel DTS, True HD etc..in power DVD en VLC player.
Schakel ik deze uit, PCM.
Gelukkig is hier makkelijk tussen te schakelen. Alleen voor de Netflix app (nog) niet.

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/e23mvukrb/Image2.jpg
Pagina: 1