Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFLT
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-03 14:18
Beste allemaal,

De afgelopen jaren ben ik trotse bezitter geweest van een Samsung Monte, S+, S4 en de afgelopen 2 jaar van een S6. Aangezien ik volgende week weer mag verlengen, en dat is ook wel nodig gezien de accuduur van mijn huidige tel, ben ik al een tijd aan het zoeken naar de juiste vervanging. Helaas zie ik nu door de bomen het bos niet meer en dus lijkt het mij tijd dit eens aan wat kenners voor te leggen. Bij dezen dus...

Mijn budget:
Tot €650,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
... gebruik te maken van social media, surfen op het net, Youtuben, Netflixen, bellen, muziek luisteren, soms wat foto's/ filmpjes maken, casten naar TV etc. Ik speel geen zware games en ben ook geen multitasker.

Welke specificaties hebben mijn voorkeur:
- Android (liefst een zo recent mogelijke versie, ik root niet);
- Goed updatebeleid en klantgerichtheid van de producent;
- 4gb+ RAM, 64gb+ geheugen (mag ook minder wanneer het geheugen uitbreidbaar is);
- 5,4+ inch scherm met een voorkeur voor AMOLED/ OLED;
- Goede accuduur (minstens een dag bij gemiddeld gebruik);
- Snel opladen;
- Goede camera;
- Goed te gebruiken op het Nederlandse netwerk van T-mobile.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Eigenlijk heb ik mijn keus teruggebracht naar de Galaxy S8 en de Oneplus 5T...

Voordelen Samsung Galaxy S8:
- Bekend besturingssysteem;
- Mooi design;
- Uitstekend beeldscherm;
- Processor is snel genoeg;
- Genoeg geheugen en uitbreidbaar;
- Veel features (waaronder het door mij gewaardeerde health met sensor);
- Flashcharge;
- Goede camera;
- IP 68;
- Genoeg hoesjes en accessoires te koop.

Nadelen S8:
- Breekbaar;
- Relatief kleine batterij (waarvan ik bang ben dat hij met de tijd steeds minder wordt);
- Bloatware;
- Met de S9 in aantocht al snel 'outdated'.

Voordelen Oneplus 5T:
- Bijna kale Android (met snelle update naar Oreo);
- Ontzettend snel;
- Meer dan genoeg RAM (en daarmee hoop ik ook toekomstbestendig);
- Genoeg geheugen;
- Stevig;
- Goede batterij;
- Dashcharge;
- Goede fingerprintsensor;
... en die Star Wars versie als die- hard fan... WOW :*) !

Nadelen 5T:
- Camera;
- 'Spookverhalen' over hun customer support en privacy;
- Weinig hoesjes en accessoires;
- Met abonnement duurder dan de S8.

Stiekem heb ik ook gekeken naar de Samsung A8, Xiaomi Mi Mix 2 en Huawei P10 plus...

Hopelijk kunnen jullie me van gedegen advies voorzien. Alvast bedankt!

Beste antwoord (via MaartenFLT op 05-02-2018 18:54)

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Wat vind je van de Xperia XZ1? Die heeft een uitstekende accuduur, goede camera, is waterdicht, kan alle dingen die je opnoemde, heeft de nieuwste Android-versie en wordt snel geüpdatet. Alleen het scherm voldoet niet aan je eis, het scherm van de XZ1 is naar mijn weten 5.2 inch (ipv je gevraagde 5.4 inch) en het is een LCD-paneel.

Als je zou moeten kiezen tussen de S8 en de OP5T, zou ik gaan voor de S8. Dit is natuurlijk ook gewoon de logische opvolger voor de S6 en heeft een geweldige camera en een mooi, dan wel breekbaar, ontwerp. De OnePlus 5T heeft echter wel een beter update-beleid dan de S8, dus als die je dierbaar zijn is dat een logische keuze. De 5T heeft daarentegen lang niet zulke snelle updates als de XZ1.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Waarom zou je je verlenging niet even uitstellen tot de nieuwe modellen op de markt zijn? Naast S9 zal ook Oneplus met de 6 komen dit voorjaar.

Verder mis ik formaat en soort hoesje in je keuze de 5T is best wat forser dan de S8 bijvoorbeeld ondanks de grotere schermdiagonaal van de S8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al eens naar de top van Motorola gekeken? Alles dr op en aan, stock android.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFLT
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik gewoon ongeduldig ben. De S9 gaat in beginsel toch te duur zijn en de S8 is nu een mooie prijs. Daarnaast ben ik wel weer toe aan iets nieuws. Wat de hoesjes betreft, daar zal ik nogmaals induiken wanneer ik een keus gemaakt heb ;) .

Ik heb Motorola zeker overwogen. Helaas vind ik het software updatebeleid sinds de overname door Lenovo matig, ben ik ook niet weg van de camera en de beeldschermen. Ik heb de X4 bijvoorbeeld in handen gehad en was ietwat underwhelmed en Moto Mods zijn cool, maar prijzig. Twee jaar geleden was het voor mij de keus óf de S6 of de Moto X Style inderdaad...

[ Voor 27% gewijzigd door MaartenFLT op 02-02-2018 21:03 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Wat vind je van de Xperia XZ1? Die heeft een uitstekende accuduur, goede camera, is waterdicht, kan alle dingen die je opnoemde, heeft de nieuwste Android-versie en wordt snel geüpdatet. Alleen het scherm voldoet niet aan je eis, het scherm van de XZ1 is naar mijn weten 5.2 inch (ipv je gevraagde 5.4 inch) en het is een LCD-paneel.

Als je zou moeten kiezen tussen de S8 en de OP5T, zou ik gaan voor de S8. Dit is natuurlijk ook gewoon de logische opvolger voor de S6 en heeft een geweldige camera en een mooi, dan wel breekbaar, ontwerp. De OnePlus 5T heeft echter wel een beter update-beleid dan de S8, dus als die je dierbaar zijn is dat een logische keuze. De 5T heeft daarentegen lang niet zulke snelle updates als de XZ1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:29:
Waarom zou je je verlenging niet even uitstellen tot de nieuwe modellen op de markt zijn?
En de Huawei P20-lijn, opvolger van LG's G6, opvolgers van XZ1's, Zenfone 5-serie van Asus, Nokia 9/10...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Kijk eens naar de xiaomi mi max. een van de beste telefoons op de markt.
pricewatch: Xiaomi Mi Mix 2 64GB Zwart
een andere telefoon
pricewatch: Xiaomi Mi 6 64GB Zwart
de nokia 8 is een meer gewone telefoon
pricewatch: Nokia 8 (4GB ram) Blauw
veel waar voor je geld
pricewatch: Honor View 10 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFLT
Wederom bedankt voor het meedenken! Al die alternatieven maken het er niet makkelijker op ;)...

@StanNL De Xperia XZ1 ziet er inderdaad goed uit en de meeste specificaties vallen binnen mijn parameters, maar het beeldscherm is inderdaad niet wat ik zoek. Daarnaast heb ik een aantal bekenden om mij heen gehad met Xperiatoestellen en daar was altijd wel iets mis mee. Ben het wel met je eens dat de S8 meer in de lijn van de S6 ligt en het is gewoon een goed toestel.

@CLB Al die toestellen zullen in eerste instantie voor mij onbetaalbaar zijn. Ben ook benieuwd of de OP6 nog een 'flagshipkiller' prijs biedt...

@Ludwig005 Xiaomi heeft, ondanks de grootte, toch niet het scherm wat ik zoek, daarnaast ben ik geen fan van hun softwareskin en mis ik een 3,5 mm jack. De Nokia is helaas te buggy en ook net iets te klein (hoewel ik er nu toch weer even naar kijk) en de Honor is helaas niet te combineren met mijn abonnement (ik koop nooit meer wat bij Belsimpel).

Vooralsnog denk ik dat het de S8 wordt. Vooral de tegenvallende camera en gebrek aan Nederlandse servicepunten drijven mij weg van OP. Ook de laatste commercial, waarbij OP Samsung door een 'vleestest' de loef afsteekt, schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Mijns inziens moet je uitgaan van de kracht van je eigen product en niet op onpasselijke wijze jezelf willen bewijzen door een ander merk te 'beledigen'. Op ethisch en bedrijfsmatig gebied een zwaktebod imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MaartenFLT schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:25:
@CLB Al die toestellen zullen in eerste instantie voor mij onbetaalbaar zijn.
I know :) Daarom was desbetreffende post ook niet als reactie op jouw vraag bedoeld. Ik zou S8'en voor nu!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFLT
CLB schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:50:
[...]

I know :) Daarom was desbetreffende post ook niet als reactie op jouw vraag bedoeld. Ik zou S8'en voor nu!
Duidelijk ;) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
MaartenFLT schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:59:
. Wat de hoesjes betreft, daar zal ik nogmaals induiken wanneer ik een keus gemaakt heb ;) .
Ik zou niet wachten, een volledig glazen toestel als de S8 (valt achterkant van glas kapot, is 350 Euro reparatie) wil je waarschijnlijk anders beschermen dan een Oneplus met metalen achterkant. En dan maken hoesjes ineens deel uit van de gehele beleving van de telefoon en is het eindresultaat mogelijk twee keer dikker en een centimeter breder dan hoe je het toestel koopt in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Je krijgt nu bij aankoop van een S8 100 euro extra inruilwaarde. Totaal ongeveer 202 euro voor je S6.

Bij Coolblue kost S8 590 euro minus 200 euro voor je S6, heb je een S8 voor 390 euro.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenFLT
@swhnld Dat ben ik met je eens. Ik zal een bestelling doen via www.designskins.nl voor een bijpassende Star Wars bumpercase :+ en haal hier om de hoek een tempered glass screenpotector. Dank voor de tip :) !

@sekeroglan Ik had het inderdaad gezien. Heb dan ook besloten alvast €200,- aan toestelkosten te betalen (die ik later terugkrijg) en dan heb ik de S8 met 1 gig data en onbeperkt bellen/ sms voor € 28,- p.m. Vind ik een goede deal ;) !

Het wordt de S8 dus :*) ! Dank jullie!
Pagina: 1