Toon posts:

Iiyama Vision Master Pro 453

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is iemand al in het bezit van de Vision Master Pro 453 ?
Heeft hij nog steeds dezelfde problemen als
de Vision Master Pro 451 ?

Zie:
[topic=130527]

Verwijderd

De nieuwe Iiyama monitoren(451) hebben GEEN probs meer,en als die toch nog voorkomen gewoon inruilen,trouwens ik denk niet dat er veel verschil is tussen de 451(zonder probs) en de 453 alleeen bevat de 453 een Dvi uitgang voor de rest is alles hetzelfde gebleven....

Verwijderd

[alleeen bevat de 453 een Dvi uitgang voor de rest is alles hetzelfde gebleven....
[flauw]
DVI ingang is het toch echt... :z
[/flauw]

Verwijderd

Stefan,

Weet jij zeker dat die VisionMasterPro 451's geen problemen meer hebben?
Ik bezit nu namelijk een VPM452 (MA901U) die ik aan iemand anders door ga geven.
Ik zat erover te denken om dan gelijk maar te upgraden naar een VMP451.
Die 300 piek extra ga ik natuurlijk niet uitgeven als mijn beeldkwalitiet er niet op vooruit gaat.
Wat denk jij?

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 20:24 schreef reutelendkadaver het volgende:
Stefan,

Weet jij zeker dat die VisionMasterPro 451's geen problemen meer hebben?
Ik bezit nu namelijk een VPM452 (MA901U) die ik aan iemand anders door ga geven.
Ik zat erover te denken om dan gelijk maar te upgraden naar een VMP451.
Die 300 piek extra ga ik natuurlijk niet uitgeven als mijn beeldkwalitiet er niet op vooruit gaat.
Wat denk jij?
Nou ik heb zelf al 4 weken de VM451 zonder problemen!

In de Pc zone van deze maand staat het volgende:

Voordelen:

*Indrukwekkend design,veel extra"s (usb hub enzo),rustig beeld en een goede belijning

Nadelen:

*Beeld heeft onscherpe delen(echt ik zweer het heb er nog geen een kunnen ontdekken)Onduidelijke werking Osd,geen wonder als die PcZone mensen er niks van snappen,even in het boekje kijken effe 5min beetje proberen en je hebt het onder de knie

Scorce

Technologie : 90/100
Prestatie : 85/100
Bediening : 85/100(andere monitoren 90 omdat die luitjes van de PcZone die Osd ni snappen :( (daar gaat dus je eindscore)

Prijs 85/100 had ook 90 moeten zijn omdat hier de prijs 1500 piek is en die monitoren zijn al voor 1300 te krijgen

Score 84/100(moet 86 zijn omdat de redactie van PcZone geen wiskunde gehad heeft :(:( ,is trouwens ook met andere monitoren

De beste monitor volgens Pczone is de Sony CPD G420 deze monitor kost 1900(volgens het blad he) en heeft 90 punten en geen minpunten,effe een stukkie zielige tekst:

"De monitor kan zelfs op de absurd hoge resolutie 1920*1440 met een refreshrate van 70! hz de tekst leesbaar houden"

De Vm451 kan deze reso op 75Hz draaien en is ook nog heel duidelijk maar daar staat in hun review niks over vermeld :( (Sony heeft dus het meest gedokt >:) , No Flame )

Ook staat er een andere monitor in, een bolle 19inch van Daewoon de 9020 en die heeft meer punten dan de Iiyama omdat ie maar 899,- kost en daardoor 5 punten meer krijgt voor de prijs/prestatie(geen wonder wie geeft nou 1300piek uit voor een visseokom ,No Flame ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/pages/19inch/art/a902mt.jpg

High Contrast 19"(18", 46 cm viewable) Flat screen Diamondtron NF
0,25/0,27mm aperture grille, dual focus CRT, for a crisp clear, dynamic display
Simply to operate 6 push button controls
High resolution On-screen Display for ease of set-up and use
Plug-and-play DDC1/2BTM compatible
Auto selection of dual input 15 pin D-sub
Ecologically manufactured, fully recyclable
TCO99 approved

640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 180Hz refresh
1024 x 768 @ 142Hz refresh
1152 x 864 @ 126Hz refresh
1280 x 1024 @ 107Hz refresh
1600 x 1200 @ 92Hz refresh
1800 x 1440 @ 77Hz refresh

Leuke refreshrates >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels van iiyama een nieuwe 451 gekregen, maar daar zitten toch echt vage plekken in het beeld.
De verkleuringen in de rechter bovenhoek zijn weg, maar het licht-donder knipperen blijft. Dit is volgens iiyama trouwens een technisch ingebouwde functionaliteit die voor de kleurverversing oid zorgt.
Het is niet te hopen dat (sommige) VMP 453's ook dit irritante knipper-probleem hebben, en al zeker niet de vage plekken in het beeld. Ik begin nu echt te twijfelen of ik m'n monitor ga inruilen voor een LG 915FT...

Verwijderd

Bedankt Stefan,

ik blijf er een beetje van balen dat er steeds weer berichten over vage plekken en knipperende vlakken binnenkomen.
N.A.V. jouw veraaal ga ik het er toch maar op wagen denk ik.
De al iets oudere VMP 450 (901HT)is trouwens een monitor waar je nooit klachten over hoort. Het minder leuke is echter dat je daarvoor minimaal 1350,- voor neer moet tellen (is trouwens sowieso bijna niet meer te krijgen).
Een VMP451 kan ik al kopen voor 1249,-, en dan krijg je er ook nog eens vier handige USB-poorten en speakertjes bij.

Iemand een idee wat de beste keus is?

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 11:29 schreef reutelendkadaver het volgende:
Bedankt Stefan,

ik blijf er een beetje van balen dat er steeds weer berichten over vage plekken en knipperende vlakken binnenkomen.
N.A.V. jouw veraaal ga ik het er toch maar op wagen denk ik.
De al iets oudere VMP 450 (901HT)is trouwens een monitor waar je nooit klachten over hoort. Het minder leuke is echter dat je daarvoor minimaal 1350,- voor neer moet tellen (is trouwens sowieso bijna niet meer te krijgen).
Een VMP451 kan ik al kopen voor 1249,-, en dan krijg je er ook nog eens vier handige USB-poorten en speakertjes bij.

Iemand een idee wat de beste keus is?
Zal gewoon de 451 halen ,en als je er gewoon niet tevreden mee bent ruil je hem in voor een ander model of merk,ik heb ondanks de slechte berichten ook de 451 gekocht en erbij gezegt dat als ie slecht was ik een Lg of een 450 zou willen,maar tot nu toe wil ik hem absoluut niet kwijt voor een lg of de 450.

Proberen-niet goed-geld terug-probeer een ander >:)

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:09

Rejgun

Leven is Bier drinken

heb sinds 6 weken de 452, tot nu toe nergens problemen mee gehad,

dus gewoon halen lijkt me

Audi: Vorsprung durch Technik

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Het zal toch echt per monitor verschillen denk ik, en je moet maar net mazzel hebben ofzo?
Mijn vmp 451 ziet er echt superflex en helder en scherp enzo uit.....ben onwijs tevreden!
Pagina: 1