Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:55
Hallo,

Ik vertrek op korte termijn naar Engeland en ben alle zaken aan het uitzoeken.

Nu was ik aangekomen bij de algemene aansprakelijkheidsverzekering, maar het lijkt er op dat dit niet bestaat in de UK (of ver van gebruikelijk is). Nu verbaast mij dat nou ook weer niet helemaal, gezien Nederland alles verzekerd.

Ik heb zelf al verschillenden banken gecheckt in de UK, maar ze hebben gewoon die verzekering niet. Ook op google wordt ik niet veel wijzer.

Weten jullie hoe dit zit? Wordt het gedekt door een andere verzekering?

Groet Marc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nederland = verzekeringsland :).

Waarom vertrek je naar Engeland? Vakantie? Of ga je er wonen? Wat wil je precies verzekeren? Schade die jij per ongeluk aan andere toebrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1990
De verkeerde termen, schijnbaar. Maar dat lost mijn probleem nog niet op. Want dat geeft mijn niet echt duidelijkheid of ik mij moet verzekeren en waar dan.
ZieMaar! schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:46:
Waarom vertrek je naar Engeland? Vakantie? Of ga je er wonen? Wat wil je precies verzekeren? Schade die jij per ongeluk aan andere toebrengt?
Wil mij voornamelijk verzekeren voor dat laatste.

Ik ga er wonen en werken voor meerder jaren.

Groet Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok helder, Liability insurance it is :). Daarmee kom je er wel, denk ik?

Overigens is de vraag welk risico je loopt zonder die verzekering (dat geldt natuurlijk altijd). Ik denk dat 't wel meevalt en ik denk ook dat het in het buitenland wat duurder zal zijn dan in Nl, dus of het de moeite waard is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ZieMaar! schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:54:
Ok helder, Liability insurance it is :). Daarmee kom je er wel, denk ik?

Overigens is de vraag welk risico je loopt zonder die verzekering (dat geldt natuurlijk altijd). Ik denk dat 't wel meevalt en ik denk ook dat het in het buitenland wat duurder zal zijn dan in Nl, dus of het de moeite waard is....
Als ik een flink aantal topics op Pistonheads zie (auto/motor gerelateerd), is het absoluut niet verkeerd om jezelf goed in te lezen en (kortstondig) te verzekeren in Engeland. Voor elk wissewasje lijkt daar wel een meervoudige oplossing/aanklacht te bestaan ongeacht of het nu over verkeer of andere zaken gaat.

@marc1990 ga je daar ook zelf deelnemen aan het verkeer? Zo ja, in een motorvoertuig met NL-kenteken of GB-kenteken? Ook hiervoor gelden aparte verzekeringen / tranches / etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Als ik een flink aantal topics op Pistonheads zie (auto/motor gerelateerd), is het absoluut niet verkeerd om jezelf goed in te lezen en (kortstondig) te verzekeren in Engeland. Voor elk wissewasje lijkt daar wel een meervoudige oplossing/aanklacht te bestaan ongeacht of het nu over verkeer of andere zaken gaat.

@marc1990 ga je daar ook zelf deelnemen aan het verkeer? Zo ja, in een motorvoertuig met NL-kenteken of GB-kenteken? Ook hiervoor gelden aparte verzekeringen / tranches / etc.
In het verkeer zou ik dit zeker wel doen inderdaad (maar zal ook wel wettelijk verplicht zijn)! Maar daar buiten zou ik daar goed over na denken, zeker in claimculturen moet je heel goed checken wat wel en niet gedekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:37

Yucon

*broem*

ZieMaar! schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:02:
[...]zeker in claimculturen moet je heel goed checken wat wel en niet gedekt is.
Misschien is dat ook wel gewoon direct het antwoord. De verzekering bestaat hier en is behoorlijk goedkoop omdat we niet in een claimcultuur wonen. Stel dat dat wel zo zou zijn en de premie was 1000 euro pp pj konden maar weinig mensen het zich veroorloven, en bestond het hele verzekeringsproduct waarschijnlijk niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1990
Hallo,

Ik heb nog even verder gezocht en ben uit eindelijk hier terecht gekomen.
http://www.clinpsy.org.uk...iewtopic.php?f=13&t=13868

Wat ik hier uit opmaak, is dat erg onwaarschijnlijk is dat je wordt aangeklaagd.
En gezien dat grote verzekeraars het niet eens aanbieden op hun websites. En ik ook geen verhalen ben tegen gekomen van mensen die aangeklacht zijn doet mij vermoeden dat het een veilig aanname is om geen verzekering afsluiten voor algemene aansprakelijkheid. (Ik spreek hier dus niet over auto / inboedel enzo.)
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:00:
[...]

Als ik een flink aantal topics op Pistonheads zie (auto/motor gerelateerd), is het absoluut niet verkeerd om jezelf goed in te lezen en (kortstondig) te verzekeren in Engeland. Voor elk wissewasje lijkt daar wel een meervoudige oplossing/aanklacht te bestaan ongeacht of het nu over verkeer of andere zaken gaat..
Viel dat allemaal onder WA-auto/motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

marc1990 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:40:

Viel dat allemaal onder WA-auto/motor?
Nou, ik gaf aan dat ook niet-verkeer regelmatig gedoe oplevert dus dat valt zeker niet onder WA auto/motor. Daarbij, en dat is ook belangrijk; rij je met een NL-kenteken of GB-kenteken? In beide gevallen zitten hier ook nadelen/voordelen aan, zeker als je langere tijd werk uitvoert in GB en/of regelmatig van auto zou moeten wisselen (bijvoorbeeld auto's leent van vrienden ter plekke).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 11:30
Beste Marc,

Heb jaren geleden gewoond en gewerkt in UK als zelfstandige, hiscox had nogal wat verzekeringen voor werk aka "public liability" insurance. Maar tot op heden niets vergelijkbaars gevonden wat een "personal liability" is.

Het voordeel met de aansprakelijkheidsverzekering dat je in NL gebruikt is dat het zover ik weet in heel EU/Wereldwijd geld zolang je in NL woont.

Heb je tot op heden iets vergelijkbaars gevonden in UK? Ben hier namelijk weer naar op zoek.

edit: verduidelijking

[ Voor 5% gewijzigd door mahsalti op 16-12-2020 17:30 ]

Pagina: 1