Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:28
Ik heb beeldschermen nodig voor een 'experience room'
Op deze beeldschermen zal hele dagen hetzelfde plaatje/filmpje worden geshowcased.
Mijn vraag is of dit problemen gaat opleveren met inbranden/image persistance? (Heb al gelezen dat dit op vandaag de dag geen heel groot probleem is, maar just in case.)
En wat hierbij mijn beste optie is, het moet eigenlijk zo goedkoop mogelijk.
Zat zelf te denken aan zoiets: AOC G2460vg6

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat is een "experience room"?

Waar ga je het voor gebruiken?

Hoe dan ook, als inbranden een probleem is en kwaliteit niet belangrijk, koop het goedkoopste k*tscherm dat je kunt vinden en vervang 'm gewoon na een jaar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Wanneer je een video afspeelt met bewegende beelden, dan zal inbranden geen probleem zijn. Wil je een video met alleen maar stilstaande slides van een presentatie tonen, of alleen maar 1 beeld weergeven, dan is inbranden veel sneller een probleem.

Bij risico op inbranden (zie bovenstaand): gewoon het goedkoopste scherm met de gewenste grootte en resolutie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Is dit voor werk? Voor thuis? Hoeveel schermen en wat mag het kosten?

In een experience room wil je een experience hebben dus als het voor kortere tijd is kan je voor hetzelfde geld betere aparatuur huren dan kopen. Zeker als het om grote hoeveelheden gaat.

Als je het echt low budget wil doen dan zou ik eerder naar hele goedkope TVs kijken dan monitoren. Die hebben meestal burn in protectie in de software en je krijgt meer oppervlakte voor minder euros als je rondshopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40

Metalfreak

Hoije woh!

Mijn ervaring (heb bij een AV bedrijf gewerkt) is wel dat hoe goedkoper het scherm is, hoe meer problemen er nog zijn met inbranden, maar ook OLED heeft daar problemen mee. Ik zou in elk geval ervoor zorgen dat er regelmatig iets anders te zien is, dus een filmpje is geen probleem, maar de hele tijd een stilstaand plaatje kan altijd nog een probleem geven.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?