Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Hallo
Ik heb dus een nieuwe receiver ONkyo TX-NR656 ter vervanging van mijn oude Yamaha RV1400.
Nu stel ik mij de vraag hoe ik op die ONkyo een casettedeck of een graphic equalizer kan aansluiten.
Op mijn Yamaha kon ik dat gemakkelijk doen, omdat ik daar IN- en OUT connections had.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Wat is het doel van de gEQ? Is het voor roomcorrectie?
Voor het cassettedeck kun je toch de analoge inputs (cinch) gebruiken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie hier een heleboel aansluitingen, waarvan al die wit-rode links onderin Audio-In aansluitingen zijn. Daar zou je dus wel een cassettedeck op aan moeten kunnen sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnBhymXzAEKbwsjPfyHWLlCONlk=/fit-in/1280x/filters:strip_icc()/i/2001087155.jpeg?f=imagegallery

Wat wel belangrijk om te weten is welke uitgang je cassettedeck heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Even aangenomen dat je EQ tweekanaals is, kun je de pre-out gebruiken. Echter werkt dat alleen voor analoog ingangssignaal en heb je versterkers er achter nodig.
RoomEQ zit gewoon in de versterker zelf.
Een analoge bron kun je via de EQ aansluiten op de Line-in, maar ik mis wat info.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:50
TS wil waarschijnlijk ook opnames kunnen maken, daar heb je ook een tape-out voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Marcel dat kan misschien met de Line-Out?

Het is me volledig onduidelijk wat TS nou precies wil. @Verwijderd wat is nou precies het probleem? Wat wil je waarop aansluiten, heb je in- of uitgangen nodig en wat heb je al geprobeerd? Heb je al in de handleiding gekeken of een beetje gezocht op internet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Line out is hetzelfde als Tape Out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mannen voor jullie reactie.

Eerst en vooral ik ben een totale leek in deze materie.
Op de Yamaha had ik die equalizer aangesloten via RCA's op VCR1, IN en OUT.
Ik heb daar een fotootje van, maar weet ook niet ook ik dat hier moet uploaden.
Zoals hierboven reeds gezegd zijn er op de ONkyo verschillende ingangen via RCA, maar het is wel de bedoeling dat die equalizer altijd werkt en niet alleen op een gekozen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
Waarom koop je een receiver zonder analoge uitgangen als je weet die nodig te hebben omdat je die op de oude receiver ook nodig had? Als je alles gelijk aan wilt sluiten dan zal je naar een ander merk of serie receiver moeten kijken, eentje die wel TAPE of REC In en Out heeft. Dat zie je echter niet veel meer omdat het niet meer van deze tijd is. Idem met bijvoorbeeld meerkanaals analoge ingangen. Haast alles gaat digitaal tegenwoordig.

Om welk Tape Deck en G EQ hebben we het hier? Misschien is er wel een andere manier om alles aan te sluiten.

Foto's kan je online uploaden met bijvoorbeeld IMGUR.com en ze dan naar hier linken door de [img]-tags te gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Bigfoot schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:17:
Line out is hetzelfde als Tape Out
Dit, moet gewoon werken.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:26
Ware het niet dat de Line Out van de Onkyo voor Zone 2 is en dat Zone 2 diverse beperkingen met zich meebrengt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:32
Line out is toch geen constant level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Juist wel. Een pre-out is geen constant level :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1