Toon posts:

Asus ROG Swift PG279Q Zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken om de Asus ROG Swift PG279Q Zwart te bestellen en wou weten of dit een goeie aankoop zou zijn voor gamen.

Ik speel vooral games zoals total war en verhalende high end graphic games zoals the witcher 3 etc
Voor mij is mooi beeld kwaliteit en hoge frames belangrijk en werd mij afgeraden om voor 4k te gaan met mijn huidige setup en omdat het nog niet goed word ondersteunt in veel games.

Dit zijn mijn specs.

Summary
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD Ryzen 5 1600X 60 °C
14nm Technology
RAM
16.0GB Dual-Channel Unknown @ 1466MHz (16-17-17-35)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. PRIME X370-PRO (AM4) 34 °C
Graphics
SyncMaster (1920x1200@59Hz)
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1080 (ASUStek Computer Inc) 47 °C
Storage
256GB Crucial_CT275MX300SSD1 (SSD) 33 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
Realtek High Definition Audio
Operating System
Windows 10 Home 64-bit

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:08

WCA

Mits je een goed exemplaar krijgt, dan wel. Grote kans op backlight bleed met dit ding.

Wat compatibiliteit betreft, zit je prima

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:28
Een 1440p scherm past het beste bij dat systeem,. Ik heb deze asus, verwacht geen perfect scherm , qua backlight

Maar qua kleuren, reactie snelheid, blur is er nog steeds weinig beters als deze Asus voor een gaming monitor .

Ik heb in ieder geval geen seconde spijt gehad van de aanschaf van dit scherm 🙂.

[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 02-02-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 23:17
freaky35 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:24:
Een 1440p scherm past het beste bij dat systeem,. Ik heb deze asus, verwacht geen perfect scherm , qua backlight

Maar qua kleuren, reactie snelheid, blur is er nog steeds weinig beters als deze Asus voor een gaming monitor .

Ik heb in ieder geval geen seconde spijt gehad van de aanschaf van dit scherm 🙂.
Ik heb deze asus monitor zelf ook i.c.m. een 1080ti rog. Geweldig scherm, zelfs buiten het gamen om. Alles is zo smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor voor mensen klagen over backlight bleeding, Wat houdt dit precies in en is dit iets waar je veel last van kan hebben?

Ik hoor veel goeie verhalen over dit beeldscherm maar twijfel toch over dat punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:14:
Ik hoor voor mensen klagen over backlight bleeding, Wat houdt dit precies in en is dit iets waar je veel last van kan hebben?

Ik hoor veel goeie verhalen over dit beeldscherm maar twijfel toch over dat punt.
Try this: [google=backlight bleeding, Wat houdt dit precies in]. Googlen is echt veel makkelijker dan je denkt!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er mis met 4k gaming monitor om daar gewoon een vervolg aan te geven; je hoeft niet specifiek voor elke monitor die je ziet een apart topic te openen.

Als je benchmarks leest, is er bijna geen GPU die vloeiend de meeste/actuele games op 4K goed afhandelt. Dus of je nou over een jaar een extra GPU bijkoopt of nu een 4K-monitor koopt; in beide gevallen kan je er niet optimaal van profiteren.

De buren hebben trouwens een mooi 4K-artikeltje gemaakt over een hele stapel monitoren; misschien dat je daar nog iets mee kan (wederom met nadruk dat het voor gaming waarschijnlijk niet voldoet voor jou tenzij er ook lagere native modes gekozen kunnen worden): https://nl.hardware.info/...monitoren---februari-2018

/edit: vraag me trouwens af of je je GPU wel goed genoteerd hebt "4095MB NVIDIA GeForce GTX 1080 (ASUStek Computer Inc) 47 °C" betaat, wat mij betreft niet... 4GB VRAM is echt zeeer onwaarschijnlijk en daar kan je mogelijk niet eens alle games op 1440p mee spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 02-02-2018 14:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Try this: [google=backlight bleeding, Wat houdt dit precies in]. Googlen is echt veel makkelijker dan je denkt!
Dat heb ik ook gedaan maar wou het meer persoonlijk vernemen van mensen hier..Dus niet zo neerbuigend graag.

Bedankt voor het advies mensen ik denk dat ik mijn keuzen heb gemaakt en wens jullie nog een fijn weekend = )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Bedankt voor het advies mensen ik denk dat ik mijn keuzen heb gemaakt
Dat heb je snel gedaan.

Wat is het geworden? En waarom? Welke factoren wogen hierbij zwaar/minder zwaar?

Zo kan de volgende persoon met dezelfde vraag/gedachte hopelijk jouw topic vinden en zien waarom jij wel/niet iets gekozen hebt en hopelijk dezelfde denkwijze ook een keertje doorlopen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Afbeeldingslocatie: https://cdn.pbrd.co/images/H5Mt9wv.png

Dat is backlight bleed op mijn exemplaar (andere monitor, zelfde paneel erin)

Bij donkere beelden schijnt het backlight door de randen en veroorzaakt vlekken. Ik vond het erg storend en heb de mijne teruggestuurd

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:25:
[...]

Dat heb je snel gedaan.

Wat is het geworden? En waarom? Welke factoren wogen hierbij zwaar/minder zwaar?

Zo kan de volgende persoon met dezelfde vraag/gedachte hopelijk jouw topic vinden en zien waarom jij wel/niet iets gekozen hebt en hopelijk dezelfde denkwijze ook een keertje doorlopen :)
Ben voor de Asus ROG Swift PG279Q gegaan omdat de voordelen bovenuit de nadelen komen.

de hoge refresh rate en resolutie is een grote stap boven mijn Synchmaster T260.

Dit is niet snel gedaan ben hier al 5 maanden mee bezig.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk goed naar de BLB (backlight bleeding), ik wacht nog een paar maanden en stuur mijn PG279Q ter RMA terug (wil geen ouder exemplaar ontvangen dan wat ik nu heb).
Mind you, niet alleen backlight bleeding maar ook kleurverschil tussen sommige delen van het paneel zijn een groot probleem van de 279Q, vooral zichtbaar op witte/grijze achtergronden.

Acers schijnen het iets beter te doen, ondanks dat daar ook een AUO paneel in zit.
Al en al geeft een Dell Ultrasharp IPS duuzend keer mooier beeld dan een PG279Q, het is alleen jammer dat de Dell slechts 60Hz is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 12:37
Let wel dat dit enkel ging om de eerste batches, de backlight problemen. Ik heb een exemplaar met zo goed als geen BLB.

Ik zou niet meer terug willen naar een Non 144Hz scherm in ieder geval. Ook GSync is een fijne toevoeging!

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

MrDucky schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:17:
Let wel dat dit enkel ging om de eerste batches, de backlight problemen. Ik heb een exemplaar met zo goed als geen BLB.

Ik zou niet meer terug willen naar een Non 144Hz scherm in ieder geval. Ook GSync is een fijne toevoeging!
Zeker niet alleen de eerste batches, het is een structureel probleem, maar komt niet bij elk exemplaar voor. Jij hebt in ieder geval geluk gehad :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 12:37
Asus heeft hun QC aangepast en monitoren uit serienummer reeksen aangepakt en vervangen. Er zijn helaas nog steeds oude productie exemplaren in omloop van de PG279Q. als je een exemplaar hebt wat in 2017 bij Asus geproduceerd is zou je het niet meer tegen moeten komen.

Hier zijn verschillende nieuwsberichten en forumposts bij Asus van te vinden.

Of AOC en Acer dit ook met die schermen gedaan hebben weet ik niet.

Echter mocht dit voorvallen kan je hem gewoon bij Asus ruilen. Hun RMA service is ook nog is top. Ze sturen je het nieuwe exemplaar op en de oude kan je terugsturen als de nieuwe binnen is.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Pagina: 1