Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop voor werk en Lightroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren een Lenovo te hebben gebruikt om thuis fulltime op te werken (waarbij ik voornamelijk bezig ben met typen, maar verder weinig anders gebruik dan Outlook en een browser) en een MacBook Pro voor privégebruik (vrijwel uitsluitend voor het bewerken van foto's in Lightroom) wil ik nu een laptop kopen die beide dingen kan. Ik heb de Best Buy Guides van het afgelopen jaar even bekeken en kwam daar bijvoorbeeld op de Asus UX430 en de Asus VivoBook S15 S510. Beide laptops hebben echter toch wel nadelen (bijv. klein scherm, minder goed toetsenbord) en omdat ik niet al te veel kennis heb van laptops leek het me slim om hier om advies te vragen.

Mijn eisen zijn:
- ten minste maar liever groter dan 14 inch scherm (ik werk veel met een groot beeldscherm voor werk, maar voor privégebruik gebruik ik de laptop los)
- fijn toetsenbord
- goede accuduur!
- in staat om Lightroom te draaien met grote catalogi, en dus ook een goede opslagcapaciteit
- budget van ongeveer 1000 euro

Iets minder relevant maar toch wel belangrijk:
- leuk uiterlijk (de reden waarom ik eerder de twee Asussen overweeg dan opnieuw een Lenovo)
- stille ventilator

Ik heb geen merkvoorkeuren, behalve dan dat Apple afvalt vanwege werksoftware die daarop niet kan draaien. Ik gebruik de laptop thuis. Verder heb ik weinig verstand van laptops en specs, dus maak het niet te ingewikkeld :P

Alvast bedankt :)