Goedemorgen Tweakers,
Opgelost:
Er blijkt nog een map te zijn met cookies en javascriptbestanden e.d.
Als ik de volgende mappen leeg komt de cookie melding weer netjes in beeld.
C:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache
C:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCookies
Wel frappant is dat IE suggereert dat ze spullen verwijderen ze het dus niet doen!
Offtopic:
Ik schoon de boel op, en sluit windows af, met een batchfile.
Deze creeër je door een nieuw tekstfile bestand [Nieuw tekstdocument.txt] te hernoemen naar (bijvoorbeeld)Shutdown.bat.
Met de volgende tekst inhoud.
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 8
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 2
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 16
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 32
shutdown.exe /s /t 00
Als je de "Shutdown.bat" file dubbelklikt zal de IE geschiedenis/cookies worden verwijderd en met de laatste regel wordt Windows daarna automatisch afgesloten.
-------------------------------------------------------------------------
Rest van het verhaal:
Het is mij opgevallen dat, wanneer ik IE11 clean/afsluit en de cookiemap leeg, ik op Tweakers.net nog steeds ben aangelogd?
Gebruikt Tweakers geen cookies meer?
Gebruikte Software
Windows 10 pro
IE 11.192.16299.0
Nadere uitleg:
Bij afsluiten IE11 heb ik bij instellingen aangevinkt dat de geschiedenis/cookies etc worden verwijderd. In de praktijk blijken er in de map:C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCookies nog gewoon Cookies te staan.
Als ik die cookies verwijder en IE weer opstart en naar tweakers.net navigeer, ben ik nog steeds aangelogd.
Verder hoef ik niet meer de cookies te accepteren, ook al ben ik afgelogd en heb de geschiedenis/cookies verwijderd.
Ik vroeg mij af hoe dat kan?
Grtz,
BUR
Opgelost:
Er blijkt nog een map te zijn met cookies en javascriptbestanden e.d.
Als ik de volgende mappen leeg komt de cookie melding weer netjes in beeld.
C:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache
C:\Users\gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCookies
Wel frappant is dat IE suggereert dat ze spullen verwijderen ze het dus niet doen!
Offtopic:
Ik schoon de boel op, en sluit windows af, met een batchfile.
Deze creeër je door een nieuw tekstfile bestand [Nieuw tekstdocument.txt] te hernoemen naar (bijvoorbeeld)Shutdown.bat.
Met de volgende tekst inhoud.
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 8
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 2
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 16
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 32
shutdown.exe /s /t 00
Als je de "Shutdown.bat" file dubbelklikt zal de IE geschiedenis/cookies worden verwijderd en met de laatste regel wordt Windows daarna automatisch afgesloten.
-------------------------------------------------------------------------
Rest van het verhaal:
Het is mij opgevallen dat, wanneer ik IE11 clean/afsluit en de cookiemap leeg, ik op Tweakers.net nog steeds ben aangelogd?
Gebruikt Tweakers geen cookies meer?
Gebruikte Software
Windows 10 pro
IE 11.192.16299.0
Nadere uitleg:
Bij afsluiten IE11 heb ik bij instellingen aangevinkt dat de geschiedenis/cookies etc worden verwijderd. In de praktijk blijken er in de map:C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCookies nog gewoon Cookies te staan.
Als ik die cookies verwijder en IE weer opstart en naar tweakers.net navigeer, ben ik nog steeds aangelogd.
Verder hoef ik niet meer de cookies te accepteren, ook al ben ik afgelogd en heb de geschiedenis/cookies verwijderd.
Ik vroeg mij af hoe dat kan?
Grtz,
BUR
[ Voor 91% gewijzigd door BUR op 02-02-2018 14:31 . Reden: Oplossing toegevoegd ]